[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Eve
2.Perekonnanimi Kikas
3.Töökoht Tartu Ülikool, Haridusteaduskond, alus ja alghariduse õppetool
4.Ametikoht Prof.
5.Sünniaeg 15.02.1955 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus TÜ sotsiaalteaduskond, doktorantuur, 1993-1997, PhD, 1997
TÜ filosoofiateaduskond, magistrantuur, 1991-1993, MSc, 1993
TÜ ajalooteaduskond, 1985-1989, psühholoogia
TÜ teoreetiline füüsika, 1973-1978
7.Teenistuskäik Tartu Ülikooli Õpetajate Seminar, erak. prof. 2003-
Tartu Ülikooli psühholoogia osakond, dotsent, 1998-2003
Eesti käitumis- ja terviseteaduste tippkeskus, Arengu- ja koolipsühholoogia rühma juht, 2002-
Tartu Ülikooli psühholoogia osakond, lektor, 1995-1998
Tartu Õppekeskuse psühholoog-psühholoogiaõpetaja, 1994-1995 Lepinguliselt TÜ psühholoogia osakonnas, 1991-1995
Tartu 7. Keskkooli psühholoog- psühholoogiaõpetaja, 1993-1994
TÜ Koolipsühholoogia labor, 1990-1991
TRÜ psühholoogia kateedri juures tegutsev uurimisrühm, 1989-1990
8.Teaduskraad PhD (psühholoogia)
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
TÜ 1997
10.Tunnustused Ei ole
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
ETF Sotsiaalteaduste psühholoogia ekspert
Rahvusvaheline Koolipsühholoogide Assotsiatsioon (ISPA), uurimiskomitee liige
Euroopa Õppimise ja Juhendamise Uurimise Assotsiatsioon (EARLI), rahvuslik esindaja (national representative)
Rahvusvaheline Käitumise Arengu Uurimise Ühing (ISSBD), liige
Eesti Psühholoogide Liit, liige
Eesti Lastepsühholoogide Ühing, liige
Eesti Koolipsühholoogide Ühing, liige
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad
13.Teadustöö põhisuunad 1.Kooliõpetuse mõju mõtlemisele, tava-, sünteetiliste ja teaduslike mõistete areng. Täiskasvanute (sh õpetajate) mõtlemine
2. Erivajadustega lapsed. Hindamine ja abistamine
3. Agressiivse käitumise areng ja seda mõjutavad tegurid.
14.Jooksvad grandid 1.ETF grant 5371 “Õpilaste mõtlemise, võimete ja motivatsiooniliste uskumuste seosed teadmiste ja nende arenguga”, 2003-2006.
2. CERGE-EI (grant nr. RRC-V-71. Individual and contextual factors in the developemtn of aggresisve behaviour among elementary school children in Estonia
15.Teaduspublikatsioonid

Kikas, E. (2004). Teachers’ conceptions and misconceptions concerning three natural phenomena. Journal of Research in Science Teaching, 41, 432-448.

Kikas, E. (2003). Constructing knowledge beyond senses: worlds too big and small to see. In A. Toomela (Ed.), Cultural guidance in the development of the human mind (pp. 211-227). Westport, Connecticut & London: Ablex.

Kikas, E. (2003). Pupils as consumers of school psychological services. School Psychology International, 24, 20-32.

Kikas, E. (2003). University students’ conceptions of different physical phenomena. Journal of Adult Development, 10, 139-150.

viimati muudetud: 12.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Eve
2.Surname Kikas
3.Institution University of Tartu, Faculty of Educaton
4.Position Prof.
5.Date of birth 15.02.1955 (day.month.year)
6.Education University of Tartu, Department of Psychology, 1993-1997. PhD, 1997
University of Tartu, Department of Psychology, 1991-1993. MSc, 1993
University of Tartu, Department of Psychology, ¬1985-1989. BSc, 1989
University of Tartu, Department of Physics, 1973-1978, BSc, 1978
7.Research and
professional experience
University of Tartu, Faculty of Education, School of Teacher Education, Professor Extraordinary, 2003-
University of Tartu, Department of Psychology, associate professor, 1998-2003
University of Tartu, Department of Psychology, lecturer, 1995-1998
Tartu Learning Centre, psychologist, teacher, 1994-1995
Tartu Secondary School No. 7, school psychologist, teacher, 1993-1994
University of Tartu, Department of Psychology, researcher, 1989-1991
8.Academic degree PhD (psychology)
9.Dates and sites of
earning the degrees
UT 1997
10.Honours/awards None
11.Research-administrative
experience
International School Psychology Association (ISPA) - a member of research committee
European Association for Research in Learning and Instruction (EARLI) - a national representative Rahvusvaheline Käitumise Arengu Uurimise Ühing (ISSBD), liige
The Union of Estonian Psychologists - a member
The Union of Estonian Child Psychologists - a member
Association of Estonian School Psychologists - a member
Council of the Estonian Science Foundation, expert in psychology (1998-)
12.Supervised dissertations
13.Current research program 1. The influence of school education on the development of thinking; development of everyday, synthetic and scietific concepts. Adutls’ (including teachers) thinking
2.Children with special needs. Children’s abilities and their assessment
2. The development of aggreesive behaviour.
14.Current grant funding 1.Estonian Science Foundation (ESF) grant 5371 “Õpilaste mõtlemise, võimete ja motivatsiooniliste uskumuste seosed teadmiste ja nende arenguga”, 2003-2006
2. CERGE-EI (grant nr. RRC-V-71. Individual and contextual factors in the developemtn of aggresisve behaviour among elementary school children in Estonia
15.List of most important publications

Kikas, E. (2004). Teachers’ conceptions and misconceptions concerning three natural phenomena. Journal of Research in Science Teaching, 41, 432-448.

Kikas, E. (2003). Constructing knowledge beyond senses: worlds too big and small to see. In A. Toomela (Ed.), Cultural guidance in the development of the human mind (pp. 211-227). Westport, Connecticut & London: Ablex.

Kikas, E. (2003). Pupils as consumers of school psychological services. School Psychology International, 24, 20-32.

Kikas, E. (2003). University students’ conceptions of different physical phenomena. Journal of Adult Development, 10, 139-150.

last updated: 12.10.2005

[ sulge aken ]