[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Eve |
2. | Perekonnanimi | Kikas |
3. | Töökoht | Tartu Ülikool, Haridusteaduskond, alus ja alghariduse õppetool |
4. | Ametikoht | Prof. |
5. | Sünniaeg | 15.02.1955 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | TÜ sotsiaalteaduskond, doktorantuur, 1993-1997, PhD, 1997 TÜ filosoofiateaduskond, magistrantuur, 1991-1993, MSc, 1993 TÜ ajalooteaduskond, 1985-1989, psühholoogia TÜ teoreetiline füüsika, 1973-1978 |
7. | Teenistuskäik | Tartu Ülikooli Õpetajate Seminar, erak. prof. 2003- Tartu Ülikooli psühholoogia osakond, dotsent, 1998-2003 Eesti käitumis- ja terviseteaduste tippkeskus, Arengu- ja koolipsühholoogia rühma juht, 2002- Tartu Ülikooli psühholoogia osakond, lektor, 1995-1998 Tartu Õppekeskuse psühholoog-psühholoogiaõpetaja, 1994-1995 Lepinguliselt TÜ psühholoogia osakonnas, 1991-1995 Tartu 7. Keskkooli psühholoog- psühholoogiaõpetaja, 1993-1994 TÜ Koolipsühholoogia labor, 1990-1991 TRÜ psühholoogia kateedri juures tegutsev uurimisrühm, 1989-1990 |
8. | Teaduskraad | PhD (psühholoogia) |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
TÜ 1997 |
10. | Tunnustused | Ei ole |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
ETF Sotsiaalteaduste psühholoogia ekspert Rahvusvaheline Koolipsühholoogide Assotsiatsioon (ISPA), uurimiskomitee liige Euroopa Õppimise ja Juhendamise Uurimise Assotsiatsioon (EARLI), rahvuslik esindaja (national representative) Rahvusvaheline Käitumise Arengu Uurimise Ühing (ISSBD), liige Eesti Psühholoogide Liit, liige Eesti Lastepsühholoogide Ühing, liige Eesti Koolipsühholoogide Ühing, liige |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
|
13. | Teadustöö põhisuunad | 1.Kooliõpetuse mõju mõtlemisele, tava-, sünteetiliste ja teaduslike mõistete areng. Täiskasvanute (sh õpetajate) mõtlemine 2. Erivajadustega lapsed. Hindamine ja abistamine 3. Agressiivse käitumise areng ja seda mõjutavad tegurid. |
14. | Jooksvad grandid | 1.ETF grant 5371 “Õpilaste mõtlemise, võimete ja motivatsiooniliste uskumuste seosed teadmiste ja nende arenguga”, 2003-2006. 2. CERGE-EI (grant nr. RRC-V-71. Individual and contextual factors in the developemtn of aggresisve behaviour among elementary school children in Estonia |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Kikas, E. (2004). Teachers’ conceptions and misconceptions concerning three natural phenomena. Journal of Research in Science Teaching, 41, 432-448. Kikas, E. (2003). Constructing knowledge beyond senses: worlds too big and small to see. In A. Toomela (Ed.), Cultural guidance in the development of the human mind (pp. 211-227). Westport, Connecticut & London: Ablex. Kikas, E. (2003). Pupils as consumers of school psychological services. School Psychology International, 24, 20-32. Kikas, E. (2003). University students’ conceptions of different physical phenomena. Journal of Adult Development, 10, 139-150. |
viimati muudetud: 12.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Eve |
2. | Surname | Kikas |
3. | Institution | University of Tartu, Faculty of Educaton |
4. | Position | Prof. |
5. | Date of birth | 15.02.1955 (day.month.year) |
6. | Education | University of Tartu, Department of Psychology, 1993-1997. PhD, 1997 University of Tartu, Department of Psychology, 1991-1993. MSc, 1993 University of Tartu, Department of Psychology, ¬1985-1989. BSc, 1989 University of Tartu, Department of Physics, 1973-1978, BSc, 1978 |
7. | Research and professional experience |
University of Tartu, Faculty of Education, School of Teacher Education, Professor Extraordinary, 2003- University of Tartu, Department of Psychology, associate professor, 1998-2003 University of Tartu, Department of Psychology, lecturer, 1995-1998 Tartu Learning Centre, psychologist, teacher, 1994-1995 Tartu Secondary School No. 7, school psychologist, teacher, 1993-1994 University of Tartu, Department of Psychology, researcher, 1989-1991 |
8. | Academic degree | PhD (psychology) |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
UT 1997 |
10. | Honours/awards | None |
11. | Research-administrative experience |
International School Psychology Association (ISPA) - a member of research committee European Association for Research in Learning and Instruction (EARLI) - a national representative Rahvusvaheline Käitumise Arengu Uurimise Ühing (ISSBD), liige The Union of Estonian Psychologists - a member The Union of Estonian Child Psychologists - a member Association of Estonian School Psychologists - a member Council of the Estonian Science Foundation, expert in psychology (1998-) |
12. | Supervised dissertations | |
13. | Current research program | 1. The influence of school education on the development of thinking; development of everyday, synthetic and scietific concepts. Adutls’ (including teachers) thinking 2.Children with special needs. Children’s abilities and their assessment 2. The development of aggreesive behaviour. |
14. | Current grant funding | 1.Estonian Science Foundation (ESF) grant 5371 “Õpilaste mõtlemise, võimete ja motivatsiooniliste uskumuste seosed teadmiste ja nende arenguga”, 2003-2006 2. CERGE-EI (grant nr. RRC-V-71. Individual and contextual factors in the developemtn of aggresisve behaviour among elementary school children in Estonia |
15. | List of most important publications |
Kikas, E. (2004). Teachers’ conceptions and misconceptions concerning three natural phenomena. Journal of Research in Science Teaching, 41, 432-448. Kikas, E. (2003). Constructing knowledge beyond senses: worlds too big and small to see. In A. Toomela (Ed.), Cultural guidance in the development of the human mind (pp. 211-227). Westport, Connecticut & London: Ablex. Kikas, E. (2003). Pupils as consumers of school psychological services. School Psychology International, 24, 20-32. Kikas, E. (2003). University students’ conceptions of different physical phenomena. Journal of Adult Development, 10, 139-150. |
last updated: 12.10.2005
[ sulge aken ]