[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Martin
2.Perekonnanimi Ehala
3.Töökoht Tallinna Ülikool
4.Ametikoht üld- ja rakenduskeeleteaduse professor
5.Sünniaeg 20.12.1963 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus 1992-1994 Cambridge’i Ülikool, doktorantuur keeleteaduses, Ph.D. 1996
1991-1992 Cambridge'i Ülikool, magistriõpe keeleteaduses, M.Phil. 1993
1985-1990 Tallinna Pedagoogikaülikool, Eesti keele ja kirjanduse eriala
7.Teenistuskäik 2004 nov - TLÜ eesti filoloogia osakonna juhataja
2003 sept - TLÜ üld ja rakenduslingvistika professor
1998 juuni - 2003 aug, TPÜ emakeele didaktika professor
1996 aprill - 2000 aprill, Tallinna Pedagoogikaülikooli filoloogiateaduskonna dekaan
1994 nov - 1998 juuni, Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti keele õppetooli vanemteadur ja dotsent
1992 sept- 1993 jaan, Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti keele ja kirjanduse kateedri dotsent
1990 aug -1991 mai, Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti keele ja kirjanduse kateedri lektor
8.Teaduskraad PhD
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Cambridge'i Ülikool, 1996
10.Tunnustused 2003 okt, Vabariigi Presidendi hariduspreemia väljapaistva tegevuse eest emakeele didaktika arendamisel
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
1996 jaan. – 2002 dets. Rahvusvahelise humanitaar- ja sotsiaalteaduste ajakirja Trames peatoimetaja.
1996 aprill - 2000 jaan, Tallinna Pedagoogikaülikooli filoloogiateaduskonna dekaan
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Siim Rõõmussaar, MA, 2005, juh. Martin Ehala. Eestlaste kohta käibivad stereotüübid. Uurimus prantslaste stereotüüpidest eestlaste kohta. Tallinna Ülikool

Ott Laido, MA, 2004, juh. Martin Ehala. Harju maakonna kriisikommunikatsioonigrupi loomine ja kriisikommunikatsioonikava väljatöötamine. Tallinna Ülikool

Pille Riismaa, MA, 2004, juh. Martin Ehala. Gümnaasiumi kirjandusõpik "Eelmise sajandi eesti kirjandus". Tallinna Ülikool

Sirje Nootre, MA, 2003, juh. Martin Ehala. Muutuv kirjandusuurimus. Lugemiskunst. Tallinna Ülikool

Katrin Aava, MA, 2002, juh. Martin Ehala. Selgitus õpikule "Veenmiskunst". Tallinna Ülikool

Mall Pesti, MA, 2002, juh. Martin Ehala. Metoodilisi aspekte eesti keele kui võõrkeele õpikus. Grammatika õpetamine algtasemel "E nagu Eesti näitel". Tallinna ülikool

Ülle Rannut, MA, 2001, juh. Martin Ehala. Varase keelekümbluse ja eesti keele kui teise keele õppe teooria ja praktika. Tallinna Ülikool

13.Teadustöö põhisuunad Keelemuutuste ja keelehoiakute uurimine, eesti keele kui emakeele metoodika
14.Jooksvad grandid 2003-2007, Sihtfinantseeritava teema “Eesti keele arengu analüüs, modelleerimine ja juhtimine” teaduslik juht.
2002-2005, ETF grant “Keelesugulus ja keelekontaktid: keelkondade kujunemise kriitiline analüüs”
2004-2008, Riiklikust programmist “Eesti keel ja rahvuslik mäliu II” finantseeritava arendusprojekti “Eesti identiteediuuringute andmebaas” juht.
15.Teaduspublikatsioonid

Ehala, M. (2006) "The Word Order of Estonian: Implications to Universal Language", Journal of Universal Language 7, 49-89

Ehala, M. ja K. Niglas (2006) „Language attitudes of the Estonian secondary school students.” Journal of Language, Identity and Education, 3, 31 lk.

Ehala, M. (2005) "The role of MTE in language maintenance and developing multiple identities." European Identities in Mother Tongue Education. Siegfried Kiefer ja Kari Sallamaa (toim). Trauner Verlag: Linz, lk 36-50. ISBN 3-85487-839-7

Ehala, M., T. Veismann, A. Kiin, ja A. Aus (2005) Noor keelekasutaja: Põhikooli vanema astme eesti keele metoodika ja õpetajaraamat.Tallinn: Künnimees. 312 lk. ISBN 9985-9415-2-7

Ehala, M. (2004) "Keelehoid ja mitmikidentiteet". Kiil ja hindätiidmine. Keel ja identiteet. Toim Karl Pajusalu ja Jan Rahman. Võru: Võru Instituut, lk 11-22.

Ehala, M. (2004) Sümbolilise võimu kasutusvõimalusi lõimepoliitikas. Eesti sotsiaalteaduste V aastakonverentsi erinumber. Estonian Social Sciences Online http://www.sotsioloogia.ee/esso3/11/martin_ehala.htm, 6 lk

Ehala, M., Niglas, K. (2004) Eesti koolinoorte keelehoiakud. Akadeemia, 10, lk 2115-2143.

Ehala, M. (2003) "Eesti keele fonoloogia". Eesti keele uurimise analüüs. M. Erelt (toim). Tallinn: Emakeele Selts. 27-35.

Ehala, M. (2003) "Estonian quantity: Implications for Moraic Theory". Generative Approaches to Finnic and Saami Linguistics, D. Nelson ja S. Manninen (toim). Stanford: CSLI, lk 51-80. ISBN 1-57586-411-8

Ehala, M. (2003) "Modelling the impact of substrate on the superstrate language." The 16th International Conference on Historical Linguistics, Copenhagen, Denmark, August 11-15, 2003, Mouton de Gruyter: Berlin,lk. 151.

Ehala, M., Kaalep H.-J., Kilgi, A. and Viks Ü. (2003): "Eesti keele morfoloogia". Eesti keele uurimise analüüs. M. Erelt (toim). Tallinn: Emakeele Selts. 36-48.

Ehala, M. (2002) “Päris- ja mängukeeleteadus." Teoreetiline keeleteadus Eestis. R. Pajusalu, I. Tragel, T. Hennoste and H. Õim (toim). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. 24-33.

Ehala, M. (2001) "Eesti keele baassõnajärjest." Keele kannul. R. Kasik (toim). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. 24-41.

Ehala, M. (2000) "Second language learner’s impact on the structure of Estonian." Languages at universities today and tomorrow. K. Allikmets (toim). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. 20-32.

Ehala, M. (1999) Eesti väldete probleemi üks lahendusi. Keel ja Kirjandus 6 ja 7, lk 378-386 ja 453-466.

Ehala, M. (1999)"Stable states and impossible changes: the limits of teleological explanation in diachronic linguistics." Trames 4, 203-214.

Ehala, M. (1998) "How a man changed a parameter value: the loss of SOV in Estonian subclauses." Historical Linguistics 1995. Volume 2: Germanic Linguistics. R. M. Hogg and L. van Bergen (toim). Amsterdam: John Benjamins. 73-88.

Ehala, M. (1996) "Self-organisation and language change." Diachronica 1, 1-28.

viimati muudetud: 14.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Martin
2.Surname Ehala
3.Institution Tallinn University
4.Position professor of general and applied linguistics
5.Date of birth 20.12.1963 (day.month.year)
6.Education 1992-1994 Cambridge University Ph.D. in linguistics (1996)
1991-1992 Cambridge University M.Phil. in linguistics (1993)
1985-1990 Tallinn Pedagogical University, speciality of Estonian language and literature
7.Research and
professional experience
2004 Nov - Tallinn University, Head of the Department of Estonian Philology
2003 Aug - Tallinn University, Professor of General and Applied Linguistics
1998 June - 2003 Aug, Tallinn Pedagogical University, Professor of Mother Tongue Didactics
1994 Nov-1998 June, Tallinn Pedagogical University, Dept. of Estonian Senior researcher and associate professor
1992 Sept - 1993 Jan, Tallinn Pedagogical University, Dept. of Estonian, Associate professor
1990 Aug-1991 May, Tallinn Pedagogical University, Dept. of Estonian, lector
8.Academic degree PhD
9.Dates and sites of
earning the degrees
Cambridge University, 1996
10.Honours/awards 2003 Oct, The Education Prize of The President of the Republic’s Cultural Foundation for outstanding textbooks and achievements on the field of mother tongue didactics.
11.Research-administrative
experience
1996 Jan. – 2002 Dec. Editor in Chief of “Trames”, a journal of the humanities and social sciences, Estonian Academy of Sciences. (See http://www.kirj.ee/trames/)
1996 April – 2000 Jan. Tallinn Pedagogical University, Dean of the Philological Faculty.
12.Supervised dissertations

Siim Rõõmussaar, MA, 2005, superv. Martin Ehala. Eestlaste kohta käibivad stereotüübid. Uurimus prantslaste stereotüüpidest eestlaste kohta. Tallinna Ülikool

Ott Laido, MA, 2004, superv. Martin Ehala. Harju maakonna kriisikommunikatsioonigrupi loomine ja kriisikommunikatsioonikava väljatöötamine. Tallinna Ülikool

Pille Riismaa, MA, 2004, superv. Martin Ehala. Gümnaasiumi kirjandusõpik "Eelmise sajandi eesti kirjandus". Tallinna Ülikool

Sirje Nootre, MA, 2003, superv. Martin Ehala. Muutuv kirjandusuurimus. Lugemiskunst. Tallinna Ülikool

Katrin Aava, MA, 2002, superv. Martin Ehala. Selgitus õpikule "Veenmiskunst". Tallinna Ülikool

Mall Pesti, MA, 2002, superv. Martin Ehala. Metoodilisi aspekte eesti keele kui võõrkeele õpikus. Grammatika õpetamine algtasemel "E nagu Eesti näitel". Tallinna ülikool

Ülle Rannut, MA, 2001, superv. Martin Ehala. Varase keelekümbluse ja eesti keele kui teise keele õppe teooria ja praktika. Tallinna Ülikool

13.Current research program language change, language attitudes, mother tongue didactics
14.Current grant funding 2003-2007, „The analysis, modeling and control of the development of the Estonian linguistic environment” Reg.: 0132493s03 Ministry of Education, Republic of Estonia. Leading researcher.
2002-2005,“Lineal and created kinship: a reassessment of language families and relationships”, Estonian Science Foundation grant no 5066, grantholder.
2004-2008, Development project "Dthe database of Estonian Identities", funded by the state program "Estonian language and national memory II"
15.List of most important publications

Ehala, M. (2006) "The Word Order of Estonian: Implications to Universal Language", Journal of Universal Language 7, 49-89

Ehala, M. ja K. Niglas (2006) „Language attitudes of the Estonian secondary school students.” Journal of Language, Identity and Education, 3, 31 lk.

Ehala, M. (2005) "The role of MTE in language maintenance and developing multiple identities." European Identities in Mother Tongue Education. Siegfried Kiefer ja Kari Sallamaa (toim). Trauner Verlag: Linz, lk 36-50. ISBN 3-85487-839-7

Ehala, M., T. Veismann, A. Kiin, ja A. Aus (2005) Noor keelekasutaja: Põhikooli vanema astme eesti keele metoodika ja õpetajaraamat.Tallinn: Künnimees. 312 lk. ISBN 9985-9415-2-7

Ehala, M. (2004) "Keelehoid ja mitmikidentiteet". Kiil ja hindätiidmine. Keel ja identiteet. Toim Karl Pajusalu ja Jan Rahman. Võru: Võru Instituut, lk 11-22.

Ehala, M. (2004) Sümbolilise võimu kasutusvõimalusi lõimepoliitikas. Eesti sotsiaalteaduste V aastakonverentsi erinumber. Estonian Social Sciences Online http://www.sotsioloogia.ee/esso3/11/martin_ehala.htm, 6 lk

Ehala, M., Niglas, K. (2004) Eesti koolinoorte keelehoiakud. Akadeemia, 10, lk 2115-2143.

Ehala, M. (2003) "Eesti keele fonoloogia". Eesti keele uurimise analüüs. M. Erelt (toim). Tallinn: Emakeele Selts. 27-35.

Ehala, M. (2003) "Estonian quantity: Implications for Moraic Theory". Generative Approaches to Finnic and Saami Linguistics, D. Nelson ja S. Manninen (toim). Stanford: CSLI, lk 51-80. ISBN 1-57586-411-8

Ehala, M. (2003) "Modelling the impact of substrate on the superstrate language." The 16th International Conference on Historical Linguistics, Copenhagen, Denmark, August 11-15, 2003, Mouton de Gruyter: Berlin,lk. 151.

Ehala, M., Kaalep H.-J., Kilgi, A. and Viks Ü. (2003): "Eesti keele morfoloogia". Eesti keele uurimise analüüs. M. Erelt (toim). Tallinn: Emakeele Selts. 36-48.

Ehala, M. (2002) “Päris- ja mängukeeleteadus." Teoreetiline keeleteadus Eestis. R. Pajusalu, I. Tragel, T. Hennoste and H. Õim (toim). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. 24-33.

Ehala, M. (2001) "Eesti keele baassõnajärjest." Keele kannul. R. Kasik (toim). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. 24-41.

Ehala, M. (2000) "Second language learner’s impact on the structure of Estonian." Languages at universities today and tomorrow. K. Allikmets (toim). Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus. 20-32.

Ehala, M. (1999) Eesti väldete probleemi üks lahendusi. Keel ja Kirjandus 6 ja 7, lk 378-386 ja 453-466.

Ehala, M. (1999)"Stable states and impossible changes: the limits of teleological explanation in diachronic linguistics." Trames 4, 203-214.

Ehala, M. (1998) "How a man changed a parameter value: the loss of SOV in Estonian subclauses." Historical Linguistics 1995. Volume 2: Germanic Linguistics. R. M. Hogg and L. van Bergen (toim). Amsterdam: John Benjamins. 73-88.

Ehala, M. (1996) "Self-organisation and language change." Diachronica 1, 1-28.

last updated: 14.10.2005

[ sulge aken ]