[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Hasso
2.Perekonnanimi Kukemelk
3.Töökoht Tartu ülikool, Haridusteaduskond, Pedagoogika osakond
4.Ametikoht Hariduskorralduse dotsent
5.Sünniaeg 05.12.1957 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus Elva Keskkool, 1976
Tartu Ülikool, füüsik, füüsik-pedagoog, 1981
Tartu Ülikool, Filossoofia teaduskond, Pedagoogika Teaduste Kandidaat, 1990
7.Teenistuskäik Miina Härma Gümnaasium (Tartu 2. Keskkool), füüsika õpetaja, 1981-1983.
Miina Härma Gümnaasium (Tartu 2. Keskkool), direktori asetäitja õppealal, 1983-1989.
Tartu Ülikool, pedagoogika osakond, pedagoogilise psühholoogia ja võrdleva koolikorralduse vanemõpetaja/lektor, 1989-1994.
Tartu Ülikool, füüsika osakond, füüsika didaktika erakorraline dotsent, 1994.
Tartu Ülikool, I prorektori abi/teadus- ja arendusosakonna juhataja, 1995-1998.
Tartu Ülikool, Eesti - Soome õpetajakoolituse projekti juht, 1998-2002
Tartu Ülikool, Hariduskorralduse dotsent, 2002-
8.Teaduskraad Pedagoogika Kandidaat
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tartu Ülikool, 1990
10.Tunnustused Eesti Haridusministeeriumi ja Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi I auhind parima pedagoogikaalase uurimuse eest, kollektiivi liige, 1995.
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
Administratiivse poole pealt olen töötanud Gümnaasiumi direktori asetäitjana (1983-1989), teadus- ja arendusosakonna juhatajana (1995-1997), pedagoogikaosakonna juhatajana (2000-2003), olnud mitmete rahvusvaheliste projektide koordinaator või juht (kaks Tempus JEP-i, Avatud Rumeenia Fond, Eesti - Soome õpetajakoolituse projekt) või juhtkomitee liige (Eesti - Taani kutseõppealane projekt, Eesti Hollandi Matra projekt, Briti Nõukogu koolijuhtide koolitamise projekt)
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Meeri Tampere, MA, 2004, juh. Hasso Kukemelk. Koolieelsete lasteasutuste võrgu pedagoogilise tegevuse mõningate arengutrendide analüüs Tartu linnas 1993 - 2003.. Tartu

Kersti Rohtmets, MA, 2003, juh. Hasso Kukemelk. Kooliorganisatsiooni kujundamine õppivaks kooliks. Tartu

Kristel Tamm, MA, 2003, juh. Hasso Kukemelk. Enesehindamise rakendamisest Kohtla-Järve Järve Gümnaasiumis. Tartu

Matti Kangor, MA, 2003, juh. Hasso Kukemelk. Kutseõpetajate pädevused lähtuvalt nende pedagoogilistest arusaamadest ja professionaalsest arengust. Tartu

13.Teadustöö põhisuunad Õppekirjanduse analüüs, võrdlev hariduskorraldus, kutseharidus
14.Jooksvad grandid MEIS-i (Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutus) pühapäevakooli õpetajate koolitamise grant - 59000EEK (lõpeb 2005 detsember)
15.Teaduspublikatsioonid

A. Kärner, H. Kukemelk, R. Herdlein (2005, in Press) Motivation for Obtaining the Doctor of Philosophy Degree In the Post-Soviet Era: The Case of Estonia, International Education

H. Kukemelk (2005) Cedefop Guidelines to ReferNet for updating the third thematic overviews. Vocational Education in Estonia. Theme 7: Skills and competence development and innovative pedagogy, Thesaloniki

H. Kukemelk (2005), Koolikorralduse kutsemagistriõpe kui elukestva õppe üks võimalusi, Õpetamine ja õppimine avatud ülikoolis, lk. 166 - 168, toim. T. Ristolainen, Tartu Ülikooli Kirjastus.

Curriculum, Theory, Practice and Active Learning in Changing Societies” Ed. T. Tenno, J. Kõrgesaar, J. Mikk, H. Kukemelk, E. Krull (2002), Tartu University Press,171 p.

Developing Teacher Education in Estonia, Ed. K. Niinistö, H. Kukemelk, L. Kemppinen (2002), Painosalama OY, 261 p.

H. Kukemelk (2002), Merge of Teacher training Seminar to the University: Estonian Case, 5p, Australian Association for Research in Education

H. Kukemelk (2002), Starting Point of the Hansa-project: Teacher-training System in Estonia in the ‘90s; in Developing Teacher Education in Estonia Ed. K. Niinistö, H. Kukemelk, L. Kemppinen, Painosalama OY, pp 19 - 22

Learning and Educational Media, The Third IARTEM Volume, Ed. J. Mikk, V. Meisalo, H. Kukemelk, M. Horsley (2002), Tartu University Press, 280 p.

H. Kukemelk, T. L. Simpson (2001), Estonia, World Education Encyclopaedia Edition 2. The Gale Group

H. Kukemelk (1993), The Dependence of the Learning Time on the Text Characteristics; Glottometrika, vol. 14, pp. 104 - 112. - Wissenschaftlicher Verlag Trier

H. Kukemelk, J. Mikk (1993), The Prognosticating Effectivity of Learning a Text in Physics; Glottometrika, vol. 14, pp. 82 - 103. - Wissenschaftlicher Verlag Trier

viimati muudetud: 12.08.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Hasso
2.Surname Kukemelk
3.Institution University of Tartu, Faculty of Education, Department of General Education
4.Position Associate Professor of Educational Management
5.Date of birth 05.12.1957 (day.month.year)
6.Education Elva Secondary School, 1976
University of Tartu, physics, teacher of physics
University of Tartu, Faculty of Philosophy, Candidate of Educational Sciences (PhD), 1990
7.Research and
professional experience
Miina Härma Gymnasium (Tartu Secondary School no. 2), Teacher of physics, 1981-1983.
Miina Härma Gymnasium (Tartu Secondary School no. 2), Vice-principal of study affairs, 1983-1989.
University of Tartu, Department of General Education, Lecturer of educational psychology and comparative education, 1989-1994.
University of Tartu, Department of Physics, Associate Professor of physic's didactics (temporary), 1994.
University of Tartu, Assistant to the I Vice-rector/Head of Department of Research and Institutional Development, 1995-1998.
University of Tartu, Manager of Estonian - Finnish Teacher-training Project, 1998-2002.
University of Tartu, Associate Professor of Educational Management, 2002-
8.Academic degree Candidate of Educational Sciences (PhD)
9.Dates and sites of
earning the degrees
University of Tartu, 1990
10.Honours/awards Estonian Ministry of Education and Estonian Academic Educational Society, I prize for educational research, member of the team, 1995.
11.Research-administrative
experience
As administrator I have been Vice-principal for the Gymnasium (1983-1989), Head of the Department of Research and Institutional Development (1995-1997), Head of Department of General Education(2000-2003). I have been co-ordinator or contractor of several international projects (two TEMPUS JEP-s, project of Romanian Open Foundation, Estonian-Finnish Teacher Training Project), or member of Steering Committee (Estonian-Danish project in vocational education, Estonian-Netherlands Matra project, British Council's School Leadership Project)
12.Supervised dissertations

Meeri Tampere, MA, 2004, superv. Hasso Kukemelk. Koolieelsete lasteasutuste võrgu pedagoogilise tegevuse mõningate arengutrendide analüüs Tartu linnas 1993 - 2003.. Tartu

Kersti Rohtmets, MA, 2003, superv. Hasso Kukemelk. Kooliorganisatsiooni kujundamine õppivaks kooliks. Tartu

Kristel Tamm, MA, 2003, superv. Hasso Kukemelk. Enesehindamise rakendamisest Kohtla-Järve Järve Gümnaasiumis. Tartu

Matti Kangor, MA, 2003, superv. Hasso Kukemelk. Kutseõpetajate pädevused lähtuvalt nende pedagoogilistest arusaamadest ja professionaalsest arengust. Tartu

13.Current research program Analyze of study materials, comparative educational management and vocational education
14.Current grant funding Non-Estonians Integration Foundation grant for training Sunday school teachers for minorities - 59000EEK (deadline in December 2005)
15.List of most important publications

A. Kärner, H. Kukemelk, R. Herdlein (2005, in Press) Motivation for Obtaining the Doctor of Philosophy Degree In the Post-Soviet Era: The Case of Estonia, International Education

H. Kukemelk (2005) Cedefop Guidelines to ReferNet for updating the third thematic overviews. Vocational Education in Estonia. Theme 7: Skills and competence development and innovative pedagogy, Thesaloniki

H. Kukemelk (2005), Koolikorralduse kutsemagistriõpe kui elukestva õppe üks võimalusi, Õpetamine ja õppimine avatud ülikoolis, lk. 166 - 168, toim. T. Ristolainen, Tartu Ülikooli Kirjastus.

Curriculum, Theory, Practice and Active Learning in Changing Societies” Ed. T. Tenno, J. Kõrgesaar, J. Mikk, H. Kukemelk, E. Krull (2002), Tartu University Press,171 p.

Developing Teacher Education in Estonia, Ed. K. Niinistö, H. Kukemelk, L. Kemppinen (2002), Painosalama OY, 261 p.

H. Kukemelk (2002), Merge of Teacher training Seminar to the University: Estonian Case, 5p, Australian Association for Research in Education

H. Kukemelk (2002), Starting Point of the Hansa-project: Teacher-training System in Estonia in the ‘90s; in Developing Teacher Education in Estonia Ed. K. Niinistö, H. Kukemelk, L. Kemppinen, Painosalama OY, pp 19 - 22

Learning and Educational Media, The Third IARTEM Volume, Ed. J. Mikk, V. Meisalo, H. Kukemelk, M. Horsley (2002), Tartu University Press, 280 p.

H. Kukemelk, T. L. Simpson (2001), Estonia, World Education Encyclopaedia Edition 2. The Gale Group

H. Kukemelk (1993), The Dependence of the Learning Time on the Text Characteristics; Glottometrika, vol. 14, pp. 104 - 112. - Wissenschaftlicher Verlag Trier

H. Kukemelk, J. Mikk (1993), The Prognosticating Effectivity of Learning a Text in Physics; Glottometrika, vol. 14, pp. 82 - 103. - Wissenschaftlicher Verlag Trier

last updated: 12.08.2005

[ sulge aken ]