[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Roman
2.Perekonnanimi Kallas
3.Töökoht Tallinna Ülikooli Kasvatusteadusteteaduskond
4.Ametikoht dotsent
5.Sünniaeg 18.01.1969 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus 1997-2002 Tallinna Pedagoogikaülikooli Eesti filoloogia osakonna doktoriõpe
2000-2001 A.Herzeni nim. Venemaa Riikliku Pedagoogikaülikooli aspirantuur (kasvatusteaduste erialal)
1993-1996 Tallinna Pedagoogikaülikooli Eesti filoloogia osakonna magistriõpe
1986-1993 Tallinna Pedagoogikaülikooli Eesti filoloogia osakonna õpingud erialal eesti keele ja kirjanduse õpetaja vene koolis
7.Teenistuskäik 2002 - Tallinna Pedagoogikaülikooli kasvatusteaduste teaduskonna dotsent
2001-2002 Sillamäe Majanduse ja Juhtimise Instituudi eesti keele ja Estica õppetooli dotsent
1999-2000 Rahvusvaheline Sotsiaalteaduste Rakenduslik Kõrgkool LEX, eesti keele õppetooli juhataja
1997-1999 Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti kirjanduse õppetooli doktorant, vabakutseline tõlkija, õppekirjanduse autor
1995-1996 Haabersti Vene Eragümnaasiumi eesti keele ja kirjanduse õpetaja
8.Teaduskraad filoloogiadoktor kirjandusteaduse alal
pedagoogikakandidaat
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tallinna Pedagoogikaülikool, 2003

A.Herzeni nim. Venemaa Riiklik Pedagoogikaülikool, 2001
10.Tunnustused 2001 - Eesti Vabariigi Haridusministeeriumi tänukiri Eesti õppekirjanduse arendamise eest
2004 - Tallinna Pedagoogikaõlikooli rektori tänukiri üliõpilaste teadustööde eduka juhendamise eest
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Irina Golikova, MA, 2004, juh. Roman Kallas. Tolerantsuse kujundamine ühiskonnaõpetuse tunnis eksperimentaalse õppevahendi kasutamise näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Natalia Kond, MA, 2004, juh. Roman Kallas. Hariduskvaliteedi juhtimise mudeli loomine. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Teadustöö põhisuunad Kultuuridevaheline kommunikatsioon koolihariduses,
eesti keele ja kirjanduse õpetamise traditsioon Eesti Vabariigi rahvusvähemustele
14.Jooksvad grandid
15.Teaduspublikatsioonid

Kallas, R. Context as a social-cultural dimension of teacher education. The 2nd International Conference of Journal of Teacher Education and Training and UNESCO network "Sustainable Development, Culture and Education". Tallinn Peagogical University (CD).

Каллас, Р. Межкультурное образование в культурно-образовательном пространстве Эстонии. - Русский язык как иностранный: Теория. Исследования. Практика. РГПУ им. А.Герцена. С.-Петербург.

Kallas,R. 2003 Eesti kirjanduse õpetamise traditsioon XX sajandi vene õppekeelega koolis. Tallinna Pedagoogikaülikool. Humanitaarteaduste dissertatsioonid. Tallinn, 68 lk.

Kallas, R. Õpimotivatsioon eesti kirjanduse õpetamisel vene õppekeelega koolide vanemates klassides. - Eesti ja eestlased võrdlevas perspektiivis. Kultuuridevahelisi uurimusi XX sajandi lõpust. Tartu Ülikooli Kirjastus. lk. 262-270.

Каллас, Р. 2002 Социально-педагогические и методические аспекты изучения эстонской литературы в школах Эстонии с русским языком обучения. Jaan Tõnissoni Instituut. Tallinn, 198 lk.

viimati muudetud: 07.08.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Roman
2.Surname Kallas
3.Institution Tallinn University Faculty of Educational Sciences
4.Position associated professor
5.Date of birth 18.01.1969 (day.month.year)
6.Education 1997-2002 Tallinn Pedagogical University Department of Estonian Philology, PhD-studies
2000-2001 A.Herzen State Pedagogical University of Russia, PhD-studies (specialisation - Pedagogy)
1993-1996 Tallinn Pedagogical University Department of Estonian Philology MA-studies
1986-1993 Tallinn Pedagogical University Faculty of Philology Department of Estonian Philology (specialisation - teacher of Estonian language and literature in Russian school)
7.Research and
professional experience
2002- Tallinn Pedagogical University, Faculty of Educational Sciences associated professor
2001-2002 Sillamäe Institute of Economy and Management Department of Estonian Language and Estica, associated professor
1999-2000 International University of Social Sciences LEX, Chair of the Department of Estonian Language
1997-1999 Tallinn Pedagogical University, doctoral studies, translator, author of teaching materials
1995-1996 Haabersti Russian Private Upper-Secondary School, teacher of Estonian language and literature
8.Academic degree PhD - specialisation on Literature Sciences
PhD - specialisation on Pedagogy
9.Dates and sites of
earning the degrees
Tallinn Pedagogical University, 2003
A.Herzen State Pedagogical University of Russia, 2001
10.Honours/awards 2001 - award issued by the Ministry of Education for the development of Estonian teaching materials
2004 - award issued by the rector of Tallinn Pedagogical University for the successful supervision of the students researches
11.Research-administrative
experience
12.Supervised dissertations

Irina Golikova, MA, 2004, superv. Roman Kallas. Tolerantsuse kujundamine ühiskonnaõpetuse tunnis eksperimentaalse õppevahendi kasutamise näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Natalia Kond, MA, 2004, superv. Roman Kallas. Hariduskvaliteedi juhtimise mudeli loomine. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Current research program Multikulturalism in school education,
the tradition of teaching Estonian Language and Literature for minorities
14.Current grant funding
15.List of most important publications

Kallas, R. Context as a social-cultural dimension of teacher education. The 2nd International Conference of Journal of Teacher Education and Training and UNESCO network "Sustainable Development, Culture and Education". Tallinn Peagogical University (CD).

Каллас, Р. Межкультурное образование в культурно-образовательном пространстве Эстонии. - Русский язык как иностранный: Теория. Исследования. Практика. РГПУ им. А.Герцена. С.-Петербург.

Kallas,R. 2003 Eesti kirjanduse õpetamise traditsioon XX sajandi vene õppekeelega koolis. Tallinna Pedagoogikaülikool. Humanitaarteaduste dissertatsioonid. Tallinn, 68 lk.

Kallas, R. Õpimotivatsioon eesti kirjanduse õpetamisel vene õppekeelega koolide vanemates klassides. - Eesti ja eestlased võrdlevas perspektiivis. Kultuuridevahelisi uurimusi XX sajandi lõpust. Tartu Ülikooli Kirjastus. lk. 262-270.

Каллас, Р. 2002 Социально-педагогические и методические аспекты изучения эстонской литературы в школах Эстонии с русским языком обучения. Jaan Tõnissoni Instituut. Tallinn, 198 lk.

last updated: 07.08.2005

[ sulge aken ]