[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Mart |
2. | Perekonnanimi | Laanpere |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool |
4. | Ametikoht | teadur |
5. | Sünniaeg | 28.05.1964 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | 1998 – 2003 TPÜ kasvatusteaduse doktorant, doktoritöö kaitsmata 1996 – 1997 Twente ülikooli magistriõpe “Educational & Training Systems Design” 1982 – 1989 TPedI matemaatika-füüsika õpetaja |
7. | Teenistuskäik | 2003 alates: teadur, haridustehnoloogia keskuse juhataja kt. 1998 – 2002 TPÜ lektor, haridustehnoloogia keskuse juhataja 1996 – 1998 TPÜ haridustehnoloog 1992 – 1996 Kolga Kk direktor 1989 – 1992 Kolga Kk matemaatika-, füüsika- ja informaatikaõpetaja |
8. | Teaduskraad | MSc |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Twente Ülikool, 1997 |
10. | Tunnustused | 2004 TPÜ parim arendusprojekti veebileht (IVA õpikeskkonna projekt) 2004 TPÜ parim täiendava finantseerimise taotleja (IVA jt projektid) 1994 Aasta Õpetaja (Haridusministeerium) |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
2004-2006 Rahvusvahelise doktorantide suveülikooli E-learning in Higher Education koordinaator, artiklite kogumiku toimetaja 2004 Kesk-Aasia hariduse koostöövõrgustiku EducAsia asutamisprojekt, välisekspert 2003-2005 Erasmus CDA projekt EUDORA, Eesti koordinaator 2003-2004 Grundtvig projekt Aduline, välishindaja 2003-2004 Comenius temaatiline võrgustik COMP@CT, Eesti koordinaator 2003-2005 Minerva projekt UNIVe, töörühma juht 2003–2005 Sihtfinantseeritav teadusteema „Veebipõhise konstruktivistliku õpihaldussüsteemi pedagoogilised lähtealused ja rakendusmudelid Eesti kõrghariduse kontekstis“, täitja 2003-2004 Horvaatia E-learning Academy asutamisprojekt, välisekspert 2003 European Schoolnet uurimisprojekt ERNIST, uuringu „Networks of Innovation in Education“ täitja 2002-2003 TÜ ja TPÜ uurimisprojekt „IKT ja Eesti koolikultuur“, TPÜ koordinaator 2001 Põhja- ja Baltimaade koostööprojekt NB.Peda.Net, Socrates/Comenius projekt IPM tools, vastutav uurimuse läbiviimise, projekti monitooringu ja evalvatsiooni eest 2001 Socrates/Comenius projekt DIDDISS, projekti Eesti-poolne koordinaator 2001 Socrates/Erasmus projekt MODICM, projekti Eesti-poolne koordinaator 2000 Tiigrihüppe Sihtasutuse ja TPÜ uurimus ‘Tiiger Luubis’, töörühma liige, metoodika väljatöötaja 1998 Phare Tempus projekt JEP 14128 ‘Creation of Masters Programme on Multimedia and Learning Systems Design’, töörühma juht 1997-99 Põhjamaade Minsitrite nÕukogu rahastatav Põhjamaade-Baltimaade projekt ‘Kaugkoolitus õpetajakoolituses’, projekti üldjuht 1997-99 Phare Kaugkoolitusprojekt, projekti TPÜ töörühma liige |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Aimar Lints, MSc, 2005, juh. Mart Laanpere. IVA interaktiivne kasutajatugi. TLÜ informaatika osakond Andres Krall, MA, 2004, juh. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tootedisaini õpik tööõpetuse õpetajale – prototüübi kavandamine ja evalvatsioon. TPÜ informaatika osakond Kalle Toom, MSc, 2004, juh. Mart Laanpere. Veebipõhiste kursuste õpidisaini adaptiivne mudel – tegevusuuringul põhinev pedagoogiline projekt. TPÜ informaatika osakond Signe Veelma, MA, 2004, juh. Mart Laanpere. IT sotsiaalse omaksvõtu mudeli rakendamine haridusasutustest E-kooli näitel. TPÜ informaatika osakond Hans Põldoja, MSc, 2003, juh. Mart Laanpere. Veebipõhise õpihaldussüsteemi kasutajaliidese disain. TPÜ informaatika osakond Janek Solodin, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tuutorsüsteem kriminaalmenetlusregistri kasutajatele. TPÜ informaatika osakond Kaie Piiskop, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Integreeritud moodulõppekavad kui üks arenguvõimalusi kutsehariduses. TPÜ kasvatusteaduste osakond Kärt Matiisen, MSc, 2003, juh. Mart Laanpere. Kognitiivse paindlikkuse teooriale rajatud õppematerjalide koostamise metoodika. TPÜ kasvatusteaduste osakond Raili Kaubi, MSc, 2003, juh. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendusi käsitööõpetuse täienduskoolituses. TPÜ kasvatusteaduste osakond Sirje Klaos, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Haridustehnoloogia baaskursus – multimeediumipõhine õppematerjal iseõppijale. TPÜ informaatika osakond Varje Tipp, MA, 2003, juh. Mart Laanpere. Infotehnoloogia lõimimine I ja II kooliastme õppekavasse. TPÜ kasvatusteaduste osakond Andres Kampmann, MA, 2001, juh. Mart Laanpere. E-töölehtede koostamise käsiraamat klassi- ja aineõpetajatele algkoolis. TPÜ kasvatusteaduste osakond Ruth Kampmann, MA, 2001, juh. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendamine algklasside õppetöös – lihtsamate elektrooniliste töölehtede kasutamine ainetundides. TPÜ kasvatusteaduste osakond Vlada Miller, MA, 2001, juh. Mart Laanpere. Начальное обучение детей младшего школьного возраста владению компьютером на базе Интернетпроектов. TPÜ kasvatusteaduste osakond |
13. | Teadustöö põhisuunad | E-õppe pedagoogilised alused Õpihaldussüsteemide kontseptuaalne disain Semantilisel veebil põhinevad teadmushalduslahendused Sotsiaalsed võrgustikud e-õppe kontekstis |
14. | Jooksvad grandid | 2003–2005 Sihtfinantseeritav teadusteema „Veebipõhise konstruktivistliku õpihaldussüsteemi pedagoogilised lähtealused ja rakendusmudelid Eesti kõrghariduse kontekstis“, täitja |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Buchberger, F., Hudson, B.G., Laanpere M., El Gamal, A. (2005) Analysis of success factors in network building. European Educational Research Journal, Vol. 4, No.3. Published only online http://www.wwwords.co.uk/eerj/ Hudson, B., Kiefer, S., Laanpere, M., Rugelj, J. (2005) eLearning in Higher Education. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner. Laanpere, M., Kikkas, K., Põldoja, H. (2005) Pedagogical foundations of IVA Learning Management System. In: eLearning in Higher Education, pp.143-155. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner Laanpere M, Põldoja H, Kikkas K (2004) The second thoughts about pedagogical neutrality of LMS. Proceedings of Fourth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'04) pp. 807-809 Toots, A., Laanpere, M. (2004) Tiger in Focus - a National Survey on Information Technology in Estonian Schools. Educational Media International, Vol.41, No.1. London: Taylor & Francis Normak, P., Laanpere, M. (2003) Training teachers to become educational software developers. Journal of Digital Contents, Vol.1, No.1. ISSN: 1697-4735 |
viimati muudetud: 24.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Mart |
2. | Surname | Laanpere |
3. | Institution | Tallinn University |
4. | Position | research associate |
5. | Date of birth | 28.05.1964 (day.month.year) |
6. | Education | 1998-2003 doctoral studies in Tallinn Pedagogical University, educational sciences (not defended) 1996-1997 Master's programme 'Educational and Training Systems Design' in University of Twente 1982-1989 teacher's diploma (mathematics & physics) from Tallinn Pedagogical Insititute |
7. | Research and professional experience |
2003 til now: research associate, head of the CET 1998-2002: lecturer in TPU, head of the CET 1996-1998: educational technologist in TPU 1992-1996: headmaster of Kolga Secondary School 1989-1992: teacher of mathematics, physics and informatics in Kolga Secondary School |
8. | Academic degree | MSc |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
University of Twente, 1997 |
10. | Honours/awards | 2004 The best Website for R&D project in TPU 2004 The best fundraiser for R&D projects in TPU 1994 Teacher of the Year (Ministry of Education) |
11. | Research-administrative experience |
2004 Erasmus IP E-learning in Higher Education (doctoral summer school), coordinaator 2004 Inititating Central-Asian Educational Co-operation Network, consultant 2003-2005 Erasmus CDA project EUDORA, national coordinator 2003-2004 Comenius thematic network COMP@CT, leader of SIG 2003–2005 targeted research project "Pedagogical foundations and application models of a constructivist learning environment in the context of Estonian Higher Education", researcher 2003-2004 Establishing the Croatian E-learning Academy, board member 2003 -2005 Minerva project UNIVe, workgroup leader 2003 IST research project ERNIST (Success factors in Network Building), researcher 2003 Grundtvig project @duline – Tutoring Adults Online, external evaluator 2002 Joint TPU & TU Study „ICT and School Culture“, leader of the TPU research group 2001 Nordic-Baltic cooperation project NB.Peda.Net and related EU Socrates/Comenius project IPM Tools – responsible for research, project monitoring and evaluation. 2001 Socrates/Comenius project DIDDISS, coordinator in Estonia 2001 Socrates/Erasmus project MODICM, coordinator in Estonia 2000 Tiger Leap Foundation & TPU national survey ‘Tiger in Focus’, researcher 1998 Phare Tempus project JEP 14128 ‘Creation of Masters Programme on Multimedia and Learning Systems Design’, leader of the curriculum design working group 1997-99 Nordic-Baltic project ‘Distance Education in Teacher Training’, project manager 1997-99 EU Phare Multi-Country Distance Education project, member of TPU team |
12. | Supervised dissertations |
Aimar Lints, MSc, 2005, superv. Mart Laanpere. IVA interaktiivne kasutajatugi. TLÜ informaatika osakond Andres Krall, MA, 2004, superv. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tootedisaini õpik tööõpetuse õpetajale – prototüübi kavandamine ja evalvatsioon. TPÜ informaatika osakond Kalle Toom, MSc, 2004, superv. Mart Laanpere. Veebipõhiste kursuste õpidisaini adaptiivne mudel – tegevusuuringul põhinev pedagoogiline projekt. TPÜ informaatika osakond Signe Veelma, MA, 2004, superv. Mart Laanpere. IT sotsiaalse omaksvõtu mudeli rakendamine haridusasutustest E-kooli näitel. TPÜ informaatika osakond Hans Põldoja, MSc, 2003, superv. Mart Laanpere. Veebipõhise õpihaldussüsteemi kasutajaliidese disain. TPÜ informaatika osakond Janek Solodin, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Multimeediumipõhine tuutorsüsteem kriminaalmenetlusregistri kasutajatele. TPÜ informaatika osakond Kaie Piiskop, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Integreeritud moodulõppekavad kui üks arenguvõimalusi kutsehariduses. TPÜ kasvatusteaduste osakond Kärt Matiisen, MSc, 2003, superv. Mart Laanpere. Kognitiivse paindlikkuse teooriale rajatud õppematerjalide koostamise metoodika. TPÜ kasvatusteaduste osakond Raili Kaubi, MSc, 2003, superv. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendusi käsitööõpetuse täienduskoolituses. TPÜ kasvatusteaduste osakond Sirje Klaos, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Haridustehnoloogia baaskursus – multimeediumipõhine õppematerjal iseõppijale. TPÜ informaatika osakond Varje Tipp, MA, 2003, superv. Mart Laanpere. Infotehnoloogia lõimimine I ja II kooliastme õppekavasse. TPÜ kasvatusteaduste osakond Andres Kampmann, MA, 2001, superv. Mart Laanpere. E-töölehtede koostamise käsiraamat klassi- ja aineõpetajatele algkoolis. TPÜ kasvatusteaduste osakond Ruth Kampmann, MA, 2001, superv. Mart Laanpere. Infotehnoloogia rakendamine algklasside õppetöös – lihtsamate elektrooniliste töölehtede kasutamine ainetundides. TPÜ kasvatusteaduste osakond Vlada Miller, MA, 2001, superv. Mart Laanpere. Начальное обучение детей младшего школьного возраста владению компьютером на базе Интернетпроектов. TPÜ kasvatusteaduste osakond |
13. | Current research program | Pedagogical foundations of e-learning Conceptual design of learning management systems Knowledge management solutions for semantic Web Social networks in the context of e-learning |
14. | Current grant funding | 2003–2005 targeted research project "Pedagogical foundations and application models of a constructivist learning environment in the context of Estonian Higher Education", researcher |
15. | List of most important publications |
Buchberger, F., Hudson, B.G., Laanpere M., El Gamal, A. (2005) Analysis of success factors in network building. European Educational Research Journal, Vol. 4, No.3. Published only online http://www.wwwords.co.uk/eerj/ Hudson, B., Kiefer, S., Laanpere, M., Rugelj, J. (2005) eLearning in Higher Education. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner. Laanpere, M., Kikkas, K., Põldoja, H. (2005) Pedagogical foundations of IVA Learning Management System. In: eLearning in Higher Education, pp.143-155. Linz: Universitätsverlag Rudolf Trauner Laanpere M, Põldoja H, Kikkas K (2004) The second thoughts about pedagogical neutrality of LMS. Proceedings of Fourth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'04) pp. 807-809 Toots, A., Laanpere, M. (2004) Tiger in Focus - a National Survey on Information Technology in Estonian Schools. Educational Media International, Vol.41, No.1. London: Taylor & Francis Normak, P., Laanpere, M. (2003) Training teachers to become educational software developers. Journal of Digital Contents, Vol.1, No.1. ISSN: 1697-4735 |
last updated: 24.10.2005
[ sulge aken ]