[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Veronika
2.Perekonnanimi Kalmus
3.Töökoht Tartu Ülikool, ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond
4.Ametikoht Dotsent
5.Sünniaeg 08.06.1973 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus 1991-1995 Tartu Ülikool, bakalaureuseõpe (sotsioloogia)
1995-1998 Tartu Ülikool, magistriõpe (sotsioloogia)
1996-1998 Oslo Ülikool, magistriõpe (meediauuringud)
1998-2003 Tartu Ülikool, doktoriõpe (sotsioloogia)
7.Teenistuskäik 1991-1992 Tartu Ülikool, sotsioloogia osakond, haridussotsioloogia labor, laborant
1999-2005 Tartu Ülikool, ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, teadur
Alates 2005 Tartu Ülikool, ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond, dotsent
8.Teaduskraad PhD (sotsioloogia)
M. Phil. (meediauuringud)
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tartu Ülikool, 2003
Oslo Ülikool, 1998
10.Tunnustused 1998: Eesti Teaduste Akadeemia auhind üliõpilastööde konkursil magistritöö “Estonian ABC-Books 1900-1997: Reflections of Cultural and Ideological Changes” eest
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
Rahvusvaheline Sotsioloogia Assotsiatsioon (ISA), liige 2001-2004
Euroopa Sotsioloogia Assotsiatsioon (ESA), liige alates 2005
Eesti Lugemisühing, liige alates 1999
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Andra Siibak, MA, 2005, juh. Veronika Kalmus. Talk show „Mamma Mia“ diskursiivsete praktikate analüüs. Tartu Ülikool, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond

Margit Urbel, MA, 2004, juh. Veronika Kalmus. Kool kui kultuurilise ja sotsiaalse kapitali (taas)tootmise keskkond subjektide teadvuses. Tallinna Pedagoogikaülikool, Kasvatusteaduste teaduskond

Jeannine Marie Richards, MSc, 2002, juh. Olev Must, Veronika Kalmus. Social Representations of Gender in the Hidden Curriculum of School Textbooks in Estonia and England. Tartu Ülikool, Psühholoogia osakond

13.Teadustöö põhisuunad A. Kooliõpikud sotsialisatsiooniväljal;
B. Väärtuste kujunemine ja sotsialisatsiooniprotsessid muutuvas ühiskonnas;
C. Tekstianalüüsi meetodite eripära ja kasutamisvõimalused sotsiaalteadustes
14.Jooksvad grandid ETF grant “Infoühiskonna tekkimisega seotud sotsiaalsed ja kultuurilised praktikad Eestis” 2004-2007 (grandi hoidja prof. Marju Lauristin)
15.Teaduspublikatsioonid

Kalmus, V., Vihalemm, T. (forthcoming in 2006): Distinct Mental Structures in Transitional Culture: An Empirical Analysis of Values and Identities in Estonia, Journal of Baltic Studies, Vol. 37, No. 1.

Kalmus, V., 2004: Kas tüdrukud jõuavad järele? Soolise infokihistumise arengujoontest Eestis / Will the Girls Catch Up?: Trends in Gendered Information Stratification in Estonia, Ariadne Lõng: Nais- ja meesuuringute ajakiri, Vol. 5, No. 1/2, 66-77.

Kalmus, V., 2004: What Do Pupils and Textbooks Do with Each Other?: Methodological Problems of Research on Socialization through Educational Media, Journal of Curriculum Studies, Vol. 36, No. 4, 469-485.

Kalmus, V., Lauristin, M., Pruulmann-Vengerfeldt, P. (toim./eds.), 2004: Eesti elavik 21. sajandi algul: ülevaade uurimuse Mina. Maailm. Meedia tulemustest. / Estonian Life-World in the Beginning of the 21st Century: An Overview of the Results of the Survey “Me. The World. The Media”. Studia societatis et communicationis I. Tartu University Press, Tartu, 400 p.

Jürimäe, M., Kalmus, V., Koshelev, J., Pandis, M., 2003: Literacy in Estonia, Reading Research Quarterly, Vol. 38, No. 2, Online Supplement.

Kalmus, V., 2003: ‘Is Interethnic Integration Possible in Estonia?’: Ethno-Political Discourse of Two Ethnic Groups, Discourse & Society, Vol. 14, No. 6, 667-697.

Kalmus, V., 2003: School Textbooks in the Field of Socialisation. Dissertationes Sociologicae Universitatis Tartuensis, No. 1. Tartu University Press, Tartu, 206 p.

Kalmus, V., 2003: Statement of General Rapporteur, in: Social Science at the Crossroads: Proceedings of the International Conference on Social Science and Social Policy in the 21st Century, The International Social Science Council, Paris, 45-48.

Kalmus, V., 2002: Do Textbooks Teach Democratic Values? A Reception Study of a Ninth Grade Civics Textbook, in: J. Mikk, V. Meisalo, H. Kukemelk and M. Horsley (eds.), Learning and Educational Media: The Third IARTEM Volume, University of Tartu, 152-159.

Kalmus, V., 2002: Values in the ABC-Books of 20th-Century Estonia, in: S. Selander, M. Tholey and S. Lorentzen (eds.), New Educational Media and Textbooks: The 2nd IARTEM Volume, Stockholm Library of Curriculum Studies, 9, Stockholm Institute of Education Press (HLS Förlag), Stockholm, 99-111.

Kalmus, V., 2001: Socialisation to Values: Collectivism and Individualism in the ABC-Books of 20th Century Estonia, Trames, 5 (2), 120-136.

viimati muudetud: 02.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Veronika
2.Surname Kalmus
3.Institution University of Tartu, Department of Journalism and Communication
4.Position Associate Professor
5.Date of birth 08.06.1973 (day.month.year)
6.Education 1991-1995 Undergraduate study in Sociology, University of Tartu
1995-1998 Graduate study (master's level) in Sociology, University of Tartu
1996-1998 Graduate study (master's level) in Media Studies, University of Oslo
1998-2003 Graduate study (doctoral level) in Sociology, University of Tartu
7.Research and
professional experience
1991-1992 Laboratory Assistant, Department of Sociology, University of Tartu
1999-2005 Researcher, Department of Journalism and Communication, University of Tartu
Since 2005 Associate Professor, Department of Journalism and Communication, University of Tartu
8.Academic degree PhD in Sociology
M.Phil. in Media Studies
9.Dates and sites of
earning the degrees
University of Tartu, 2003
University of Oslo, 1998
10.Honours/awards 1998: A prize for the Master’s thesis “Estonian ABC-Books 1900-1997: Reflections of Cultural and Ideological Changes” at the contest of graduate students’ papers organised by the Estonian Academy of Sciences
11.Research-administrative
experience
International Sociological Association (ISA), member 2001-2004
European Sociological Association (ESA), member since 2005
Estonian Reading Association, member since 1999
12.Supervised dissertations

Andra Siibak, MA, 2005, superv. Veronika Kalmus. Talk show „Mamma Mia“ diskursiivsete praktikate analüüs. Tartu Ülikool, Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni osakond

Margit Urbel, MA, 2004, superv. Veronika Kalmus. Kool kui kultuurilise ja sotsiaalse kapitali (taas)tootmise keskkond subjektide teadvuses. Tallinna Pedagoogikaülikool, Kasvatusteaduste teaduskond

Jeannine Marie Richards, MSc, 2002, superv. Olev Must, Veronika Kalmus. Social Representations of Gender in the Hidden Curriculum of School Textbooks in Estonia and England. Tartu Ülikool, Psühholoogia osakond

13.Current research program A. School textbooks in the field of socialisation;
B. The formation of values and the processes of socialisation in the changing society;
C. The specificity and possibilities of using methods of textual analysis in social sciences
14.Current grant funding Grant of the Estonian Science Foundation “Social and Cultural Practices Related to the Formation of the Information Society in Estonia” 2004-2007 (project leader Prof. Marju Lauristin)
15.List of most important publications

Kalmus, V., Vihalemm, T. (forthcoming in 2006): Distinct Mental Structures in Transitional Culture: An Empirical Analysis of Values and Identities in Estonia, Journal of Baltic Studies, Vol. 37, No. 1.

Kalmus, V., 2004: Kas tüdrukud jõuavad järele? Soolise infokihistumise arengujoontest Eestis / Will the Girls Catch Up?: Trends in Gendered Information Stratification in Estonia, Ariadne Lõng: Nais- ja meesuuringute ajakiri, Vol. 5, No. 1/2, 66-77.

Kalmus, V., 2004: What Do Pupils and Textbooks Do with Each Other?: Methodological Problems of Research on Socialization through Educational Media, Journal of Curriculum Studies, Vol. 36, No. 4, 469-485.

Kalmus, V., Lauristin, M., Pruulmann-Vengerfeldt, P. (toim./eds.), 2004: Eesti elavik 21. sajandi algul: ülevaade uurimuse Mina. Maailm. Meedia tulemustest. / Estonian Life-World in the Beginning of the 21st Century: An Overview of the Results of the Survey “Me. The World. The Media”. Studia societatis et communicationis I. Tartu University Press, Tartu, 400 p.

Jürimäe, M., Kalmus, V., Koshelev, J., Pandis, M., 2003: Literacy in Estonia, Reading Research Quarterly, Vol. 38, No. 2, Online Supplement.

Kalmus, V., 2003: ‘Is Interethnic Integration Possible in Estonia?’: Ethno-Political Discourse of Two Ethnic Groups, Discourse & Society, Vol. 14, No. 6, 667-697.

Kalmus, V., 2003: School Textbooks in the Field of Socialisation. Dissertationes Sociologicae Universitatis Tartuensis, No. 1. Tartu University Press, Tartu, 206 p.

Kalmus, V., 2003: Statement of General Rapporteur, in: Social Science at the Crossroads: Proceedings of the International Conference on Social Science and Social Policy in the 21st Century, The International Social Science Council, Paris, 45-48.

Kalmus, V., 2002: Do Textbooks Teach Democratic Values? A Reception Study of a Ninth Grade Civics Textbook, in: J. Mikk, V. Meisalo, H. Kukemelk and M. Horsley (eds.), Learning and Educational Media: The Third IARTEM Volume, University of Tartu, 152-159.

Kalmus, V., 2002: Values in the ABC-Books of 20th-Century Estonia, in: S. Selander, M. Tholey and S. Lorentzen (eds.), New Educational Media and Textbooks: The 2nd IARTEM Volume, Stockholm Library of Curriculum Studies, 9, Stockholm Institute of Education Press (HLS Förlag), Stockholm, 99-111.

Kalmus, V., 2001: Socialisation to Values: Collectivism and Individualism in the ABC-Books of 20th Century Estonia, Trames, 5 (2), 120-136.

last updated: 02.10.2005

[ sulge aken ]