[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Leida
2.Perekonnanimi Talts
3.Töökoht Tallinna Ülikool, kasvatusteaduste teaduskond, algõpetuse õppetool
4.Ametikoht TLÜ algõpetuse õppetooli professor
5.Sünniaeg 06.03.1943 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus 2004- professori ametikohale tagasivalimine; 1997-professori kutse omistamine
1980- dotsendi kutse omistamine
1973 – ajalookandidaadi teadusliku
kraadi omistamine
1967- Tartu Riikliku Ülikooli diplom,
eesti filoloogias koos pedagoogika-
psühholoogia lisaerialaga
lisaerialaga
7.Teenistuskäik Sept.2002-2005 erakorraline prof., algõpetuse
õppetooli juhataja
1977-2002 korraline professor, algõpetuse
õppetooli juhataja
1980-2002, dotsent, algõpetuse õppetooli
juhataja
1976-1980, lektor, algõpetuse õppetooli
juhataja
1974-1976, algõpetuse õppetooli lektor
1973-1974, Eesti TA sotsioloogia sektori teadur
1969-1973, Eesti TA sotsioloogia sektori
aspirant
1967-1969, Eesti TA sotsioloogia sektori
laborant
8.Teaduskraad Ajalookandidaat
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tartu Riiklik Ülikool, 1973
10.Tunnustused Diplom parimale üliõpilastööde juhendajale kasvatusteadustes. 2004. aastal.

TPÜ teadustööde konkursi võitja rubriigis “Parim võõrkeelne sotsiaalteaduste alane publikatsioon” 2003.aastal.

Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja haridusministeeriumi diplom ja preemia artikli “An achievement need as a value: elementary school pupils´plans for the future” eest.Acta Universitatis Scientiarum Socialium et Artis Educandi Tallinnensis, 1999, A 9.

Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja haridusministeeriumi diplom ja preemia monograafia “ Kasvatus põhikooli algastmes “ eest 1998. aastal.

Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja haridusministeeriumi diplom ja preemia artikli: Values of Estonian Primary School Children. In book: Actual problems in primary education V. Compiled by Eha Hiie. 1996.
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
Osalemine rahvusvahelises teadusorganisatsioonis Research Comittee Sociology of Youth; European Educational Research Association liige.
Kuulun TPÜ kolme magistritööde kaitsmiskomisjoni: kasvatusteaduste-, sotsiaaltöö ning kasvatusteaduste (kutseõpetuse ja reaalainete didaktika) komisjoni.
Kuulun TLÜ kasvatusteaduste doktoritööde kaitsmisnõukokku ning doktorikooli nõukokku.
Olen olnud TPÜ nõukogu liige ajavahemikul 2000-2002, samuti kasvatusteaduste teaduskonna nõukogu liige. Retsensent ajakirja juures “ Journal of teacher education and training” ISSN 1407-8724, Ed.A. Pipere, Institute of Sustainable Education, Daugavpils University.
Juhin Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi Tallinna osakonna tegevust ning kuulun EAPS-i juhatusse.
Teaduskogumike “Sustainable development. Culture. Education” ja sotsiaal-ning kasvatusteaduste doktorantide teadusartiklite kogumiku kolleegiumi liige
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Maive Malken, MA, 2005, juh. Leida Talts. Piiride seadmine erineva sotsiaalse taustaga laste kasvatustegelikkuses.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Mare Müürsepp, PhD, 2005, juh. Leida Talts. Lapse tähendus Eesti kultuuris 20. sajandil: kasvatusteadus ja lastekirjandus. Tallinna Ülikool

Riina Kink, MA, 2005, juh. Leida Talts. Arendustegevus koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Ülle Niinemäe, MA, 2005, juh. Leida Talts. Esimese kooliastme õpetajate hinnanguid, arvamusi ja ettepanekuid laste kooliks ettevalmistamisel.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Catre Lansberg, DSc, 2004, juh. Leida Talts. Õpetaja kõnekasutus õpilastega suhtlemisel õppetunnis.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Maaja Olesk, MA, 2004, juh. Leida Talts. Lastekultuur kui elustiil.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Jane Tükksammel, MA, 2003, juh. Leida Talts. Huvitegevuse seos õpimotivatsiooniga.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Eve Eisenschmidt, MA, 2002, juh. Leida Talts. Lääne maakonna haridussituatsioon ja tulevikusuundumused. Tallinna Pedagoogikaülikool

Mare Tuisk, DSc, 2002, juh. Leida Talts. Käitumisraskustega õpilane tavakoolis. Tallinna Pedagoogikaülikool

Krista Savitch, MA, 2001, juh. Leida Talts. Algkooliõpilaste elukeskkond toimetuleku tegurina.. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Teadustöö põhisuunad Lapse sotsiaalne ja eetiline areng; väärtuskasvatus; õpetaja professionaalne areng; perekonna ja kooli koostöö.
14.Jooksvad grandid 2005-2008 ETF grant “Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis.” Projektijuht L. Talts.

2002-2005 Helsingi Ülikooli õpetajahariduse osakonna ja Tallinna Ülikooli õpetajahariduse osakonna ühisprojekt“Koolimineva lapse õpi-ja kasvukeskkond” Projektijuht: J. Hytönen
15.Teaduspublikatsioonid

Talts, L. Mägi, E. (2005) An integrated approach to children`s learning:an empirical analysis.Journal of Teacher Education and Training. A. Pipere(ed). Latvia: Daugavpils University. Pp80-90.

Talts, L., Ojala, M. (2005) Preschool learning in Finland and Estonia:cross-cultural comparision between Helsinki and Tallinn. Scandinavian Journal of Educational Research. E. Kangasniemi (ed).( artikkel vastu võetud,ilmub 2005. aastal).

Talts, L. Mustimets, I. (2004) Transition from kindergarten to school: children with different knowledge and skills. In book: Sustainable development. Culture. Education.pp 43-58. ISBN 9985-58-354-X. TPÜ.

Talts, L., Vikat, M. (2004) The pedagogical views of Estonian preschool teachers about the learning process. htt://www.leeds.ac.uk./educol/documents/0003634.htm. Ilmumiskoht: http://www.leeds.ac.uc/

Talts, L. (2003) Educational values in Estonia elementary readers. In book: Educational environment in early childhood in Estonia and Finland. Collection of articles. II.pp 3-33. Helsinki: Helsinki University.

Talts, L. (2003) Job attitudes of Estonian Primary School Teachers: empirical analysis. In book: Changing Education in a Changing Society II. ATEE, pp.119-125. Riga: The Universitet of Latvia.

Talts, L. (2003) The role of preschool education and its influence on child`s futher coping at school. Journal of Teacher Education and Training 2, pp 93-100. Latvia: Daugavpils University.

Talts, L., Hytönen, J., Krokfors, L., Vikat, M. (2003) What educational objectives are considered important by preschool teachers in Helsinki and Tallinn. Trames, Journal of the Humanities and Social Sciences, Vol 7, No 4, pp 257-268. Tallinn: TA kirjastus.

viimati muudetud: 14.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Leida
2.Surname Talts
3.Institution Tallinn University, Faculty of Educational Sciencies, Chair of Primary Education
4.Position Professor of the Chair of Primary Education
5.Date of birth 06.03.1943 (day.month.year)
6.Education 1997 – qualification of professor
1980 – qualification of Associate Professor
1973 – scientific degree of Candidate of History
1967 – diploma of Tartu State University,
Estonian philology with supplementary
qualification of pedagogy-psychology
7.Research and
professional experience
September 2002 – 2005, Professor
Extraordinary, Head of the Chair of Primary Education of TPU
1997 – 2002, Full Professor, Head of the Chair of Primary Education of TPU
1980 – 1997, Associate Professor, Head of the Chair of Primary Education of TPU
1976 – 1980, Lecturer, Head of the Chair of Primary Education of TPedI
1974 – 1976, Lecturer of the Chair of Primary Education of TPedI
1973 – 1974, Researcher of the sector of sociology of Estonian Academy of Science
1969 – 1973, Aspirant of the sector of sociology of Estonian Academy of Science
1967 – 1969, Technical Assistant of the sector of sociology of Estonian Academy of Science
8.Academic degree Candidate of History
9.Dates and sites of
earning the degrees
Tartu State University 1973
10.Honours/awards Diploma to the best supervisor of student research work on educational sciences in 2004.
Winner of a research competition in the rubric “The best foreign language publication in the field of sociology” in 2003.
A diploma and a prize of Estonian Academic Society of Pedagogy and Ministry of Education and Research for the article “An achievement need as a value: elementary school pupils’ plans for the future”. In: Acta Universitatis Scientiarum Socialium et Artis Educandi Tallinnensis, 1998, A 9.
A diploma and a prize of Estonian Academic Society of Pedagogy and Ministry of Education and Research for the monograph “Kasvatus põhikooli algastmes “ in 1998.
A diploma and a prize of Estonian Academic Society of Pedagogy and Ministry of Education and Research for the article Values of Estonian Primary School Children. In book: Actual problems in primary education V. Compiled by Eha Hiie. 1996.
11.Research-administrative
experience
Participation in the work of international research organisation Research Committee Sociology of Youth;
A member of European Educational Research Association.
A member of three Master’s degree awarding boards of TU: educational sciences, social work and educational sciences – didactics of vocational education and sciences.
A member of TU doctoral dissertation defence board of educational sciences and the board of doctoral school.
A member of the Academic Council of TPU in 2000 – 2002
A member of the Council of the Faculty of Educational Sciences.
Head of the Tallinn department of Estonian Academic Society of Pedagogy and a member of the board of EASP.
A member of the boards of the collection of research articles “SustainableA reviewer in the magazine “Journal of teacher education and training”Ed. A. Pipere, Institute of Sustainable Education, Daugavpils Univesrsity.
12.Supervised dissertations

Maive Malken, MA, 2005, superv. Leida Talts. Piiride seadmine erineva sotsiaalse taustaga laste kasvatustegelikkuses.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Mare Müürsepp, PhD, 2005, superv. Leida Talts. Lapse tähendus Eesti kultuuris 20. sajandil: kasvatusteadus ja lastekirjandus. Tallinna Ülikool

Riina Kink, MA, 2005, superv. Leida Talts. Arendustegevus koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Ülle Niinemäe, MA, 2005, superv. Leida Talts. Esimese kooliastme õpetajate hinnanguid, arvamusi ja ettepanekuid laste kooliks ettevalmistamisel.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Catre Lansberg, DSc, 2004, superv. Leida Talts. Õpetaja kõnekasutus õpilastega suhtlemisel õppetunnis.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Maaja Olesk, MA, 2004, superv. Leida Talts. Lastekultuur kui elustiil.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Jane Tükksammel, MA, 2003, superv. Leida Talts. Huvitegevuse seos õpimotivatsiooniga.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Eve Eisenschmidt, MA, 2002, superv. Leida Talts. Lääne maakonna haridussituatsioon ja tulevikusuundumused. Tallinna Pedagoogikaülikool

Mare Tuisk, DSc, 2002, superv. Leida Talts. Käitumisraskustega õpilane tavakoolis. Tallinna Pedagoogikaülikool

Krista Savitch, MA, 2001, superv. Leida Talts. Algkooliõpilaste elukeskkond toimetuleku tegurina.. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Current research program Social and ethics development of the child; Value education; Teacher`s professional development; Co-operation between family and school.
14.Current grant funding 2005 – 2008, research grant of Estonian Science Foundation “Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis” [The efficiency of preschool education and its sustainable development in basic school]. Project leader: L.Talts.
2002-2005 co-operation project between the department of teacher education of Helsingi University and Tallinn University: "Child`s Learning environment at the begenning of school"
15.List of most important publications

Talts, L. Mägi, E. (2005) An integrated approach to children`s learning:an empirical analysis.Journal of Teacher Education and Training. A. Pipere(ed). Latvia: Daugavpils University. Pp80-90.

Talts, L., Ojala, M. (2005) Preschool learning in Finland and Estonia:cross-cultural comparision between Helsinki and Tallinn. Scandinavian Journal of Educational Research. E. Kangasniemi (ed).( artikkel vastu võetud,ilmub 2005. aastal).

Talts, L. Mustimets, I. (2004) Transition from kindergarten to school: children with different knowledge and skills. In book: Sustainable development. Culture. Education.pp 43-58. ISBN 9985-58-354-X. TPÜ.

Talts, L., Vikat, M. (2004) The pedagogical views of Estonian preschool teachers about the learning process. htt://www.leeds.ac.uk./educol/documents/0003634.htm. Ilmumiskoht: http://www.leeds.ac.uc/

Talts, L. (2003) Educational values in Estonia elementary readers. In book: Educational environment in early childhood in Estonia and Finland. Collection of articles. II.pp 3-33. Helsinki: Helsinki University.

Talts, L. (2003) Job attitudes of Estonian Primary School Teachers: empirical analysis. In book: Changing Education in a Changing Society II. ATEE, pp.119-125. Riga: The Universitet of Latvia.

Talts, L. (2003) The role of preschool education and its influence on child`s futher coping at school. Journal of Teacher Education and Training 2, pp 93-100. Latvia: Daugavpils University.

Talts, L., Hytönen, J., Krokfors, L., Vikat, M. (2003) What educational objectives are considered important by preschool teachers in Helsinki and Tallinn. Trames, Journal of the Humanities and Social Sciences, Vol 7, No 4, pp 257-268. Tallinn: TA kirjastus.

last updated: 14.10.2005

[ sulge aken ]