[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Leida |
2. | Perekonnanimi | Talts |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool, kasvatusteaduste teaduskond, algõpetuse õppetool |
4. | Ametikoht | TLÜ algõpetuse õppetooli professor |
5. | Sünniaeg | 06.03.1943 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | 2004- professori ametikohale tagasivalimine; 1997-professori kutse omistamine 1980- dotsendi kutse omistamine 1973 – ajalookandidaadi teadusliku kraadi omistamine 1967- Tartu Riikliku Ülikooli diplom, eesti filoloogias koos pedagoogika- psühholoogia lisaerialaga lisaerialaga |
7. | Teenistuskäik | Sept.2002-2005 erakorraline prof., algõpetuse õppetooli juhataja 1977-2002 korraline professor, algõpetuse õppetooli juhataja 1980-2002, dotsent, algõpetuse õppetooli juhataja 1976-1980, lektor, algõpetuse õppetooli juhataja 1974-1976, algõpetuse õppetooli lektor 1973-1974, Eesti TA sotsioloogia sektori teadur 1969-1973, Eesti TA sotsioloogia sektori aspirant 1967-1969, Eesti TA sotsioloogia sektori laborant |
8. | Teaduskraad | Ajalookandidaat |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Tartu Riiklik Ülikool, 1973 |
10. | Tunnustused | Diplom parimale üliõpilastööde juhendajale kasvatusteadustes. 2004. aastal. TPÜ teadustööde konkursi võitja rubriigis “Parim võõrkeelne sotsiaalteaduste alane publikatsioon” 2003.aastal. Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja haridusministeeriumi diplom ja preemia artikli “An achievement need as a value: elementary school pupils´plans for the future” eest.Acta Universitatis Scientiarum Socialium et Artis Educandi Tallinnensis, 1999, A 9. Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja haridusministeeriumi diplom ja preemia monograafia “ Kasvatus põhikooli algastmes “ eest 1998. aastal. Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja haridusministeeriumi diplom ja preemia artikli: Values of Estonian Primary School Children. In book: Actual problems in primary education V. Compiled by Eha Hiie. 1996. |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
Osalemine rahvusvahelises teadusorganisatsioonis Research Comittee Sociology of Youth; European Educational Research Association liige. Kuulun TPÜ kolme magistritööde kaitsmiskomisjoni: kasvatusteaduste-, sotsiaaltöö ning kasvatusteaduste (kutseõpetuse ja reaalainete didaktika) komisjoni. Kuulun TLÜ kasvatusteaduste doktoritööde kaitsmisnõukokku ning doktorikooli nõukokku. Olen olnud TPÜ nõukogu liige ajavahemikul 2000-2002, samuti kasvatusteaduste teaduskonna nõukogu liige. Retsensent ajakirja juures “ Journal of teacher education and training” ISSN 1407-8724, Ed.A. Pipere, Institute of Sustainable Education, Daugavpils University. Juhin Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi Tallinna osakonna tegevust ning kuulun EAPS-i juhatusse. Teaduskogumike “Sustainable development. Culture. Education” ja sotsiaal-ning kasvatusteaduste doktorantide teadusartiklite kogumiku kolleegiumi liige |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Maive Malken, MA, 2005, juh. Leida Talts. Piiride seadmine erineva sotsiaalse taustaga laste kasvatustegelikkuses.. Tallinna Pedagoogikaülikool Mare Müürsepp, PhD, 2005, juh. Leida Talts. Lapse tähendus Eesti kultuuris 20. sajandil: kasvatusteadus ja lastekirjandus. Tallinna Ülikool Riina Kink, MA, 2005, juh. Leida Talts. Arendustegevus koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Ülle Niinemäe, MA, 2005, juh. Leida Talts. Esimese kooliastme õpetajate hinnanguid, arvamusi ja ettepanekuid laste kooliks ettevalmistamisel.. Tallinna Pedagoogikaülikool Catre Lansberg, DSc, 2004, juh. Leida Talts. Õpetaja kõnekasutus õpilastega suhtlemisel õppetunnis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Maaja Olesk, MA, 2004, juh. Leida Talts. Lastekultuur kui elustiil.. Tallinna Pedagoogikaülikool Jane Tükksammel, MA, 2003, juh. Leida Talts. Huvitegevuse seos õpimotivatsiooniga.. Tallinna Pedagoogikaülikool Eve Eisenschmidt, MA, 2002, juh. Leida Talts. Lääne maakonna haridussituatsioon ja tulevikusuundumused. Tallinna Pedagoogikaülikool Mare Tuisk, DSc, 2002, juh. Leida Talts. Käitumisraskustega õpilane tavakoolis. Tallinna Pedagoogikaülikool Krista Savitch, MA, 2001, juh. Leida Talts. Algkooliõpilaste elukeskkond toimetuleku tegurina.. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Teadustöö põhisuunad | Lapse sotsiaalne ja eetiline areng; väärtuskasvatus; õpetaja professionaalne areng; perekonna ja kooli koostöö. |
14. | Jooksvad grandid | 2005-2008 ETF grant “Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis.” Projektijuht L. Talts. 2002-2005 Helsingi Ülikooli õpetajahariduse osakonna ja Tallinna Ülikooli õpetajahariduse osakonna ühisprojekt“Koolimineva lapse õpi-ja kasvukeskkond” Projektijuht: J. Hytönen |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Talts, L. Mägi, E. (2005) An integrated approach to children`s learning:an empirical analysis.Journal of Teacher Education and Training. A. Pipere(ed). Latvia: Daugavpils University. Pp80-90. Talts, L., Ojala, M. (2005) Preschool learning in Finland and Estonia:cross-cultural comparision between Helsinki and Tallinn. Scandinavian Journal of Educational Research. E. Kangasniemi (ed).( artikkel vastu võetud,ilmub 2005. aastal). Talts, L. Mustimets, I. (2004) Transition from kindergarten to school: children with different knowledge and skills. In book: Sustainable development. Culture. Education.pp 43-58. ISBN 9985-58-354-X. TPÜ. Talts, L., Vikat, M. (2004) The pedagogical views of Estonian preschool teachers about the learning process. htt://www.leeds.ac.uk./educol/documents/0003634.htm. Ilmumiskoht: http://www.leeds.ac.uc/ Talts, L. (2003) Educational values in Estonia elementary readers. In book: Educational environment in early childhood in Estonia and Finland. Collection of articles. II.pp 3-33. Helsinki: Helsinki University. Talts, L. (2003) Job attitudes of Estonian Primary School Teachers: empirical analysis. In book: Changing Education in a Changing Society II. ATEE, pp.119-125. Riga: The Universitet of Latvia. Talts, L. (2003) The role of preschool education and its influence on child`s futher coping at school. Journal of Teacher Education and Training 2, pp 93-100. Latvia: Daugavpils University. Talts, L., Hytönen, J., Krokfors, L., Vikat, M. (2003) What educational objectives are considered important by preschool teachers in Helsinki and Tallinn. Trames, Journal of the Humanities and Social Sciences, Vol 7, No 4, pp 257-268. Tallinn: TA kirjastus. |
viimati muudetud: 14.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Leida |
2. | Surname | Talts |
3. | Institution | Tallinn University, Faculty of Educational Sciencies, Chair of Primary Education |
4. | Position | Professor of the Chair of Primary Education |
5. | Date of birth | 06.03.1943 (day.month.year) |
6. | Education | 1997 – qualification of professor 1980 – qualification of Associate Professor 1973 – scientific degree of Candidate of History 1967 – diploma of Tartu State University, Estonian philology with supplementary qualification of pedagogy-psychology |
7. | Research and professional experience |
September 2002 – 2005, Professor Extraordinary, Head of the Chair of Primary Education of TPU 1997 – 2002, Full Professor, Head of the Chair of Primary Education of TPU 1980 – 1997, Associate Professor, Head of the Chair of Primary Education of TPU 1976 – 1980, Lecturer, Head of the Chair of Primary Education of TPedI 1974 – 1976, Lecturer of the Chair of Primary Education of TPedI 1973 – 1974, Researcher of the sector of sociology of Estonian Academy of Science 1969 – 1973, Aspirant of the sector of sociology of Estonian Academy of Science 1967 – 1969, Technical Assistant of the sector of sociology of Estonian Academy of Science |
8. | Academic degree | Candidate of History |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
Tartu State University 1973 |
10. | Honours/awards | Diploma to the best supervisor of student research work on educational sciences in 2004. Winner of a research competition in the rubric “The best foreign language publication in the field of sociology” in 2003. A diploma and a prize of Estonian Academic Society of Pedagogy and Ministry of Education and Research for the article “An achievement need as a value: elementary school pupils’ plans for the future”. In: Acta Universitatis Scientiarum Socialium et Artis Educandi Tallinnensis, 1998, A 9. A diploma and a prize of Estonian Academic Society of Pedagogy and Ministry of Education and Research for the monograph “Kasvatus põhikooli algastmes “ in 1998. A diploma and a prize of Estonian Academic Society of Pedagogy and Ministry of Education and Research for the article Values of Estonian Primary School Children. In book: Actual problems in primary education V. Compiled by Eha Hiie. 1996. |
11. | Research-administrative experience |
Participation in the work of international research organisation Research Committee Sociology of Youth; A member of European Educational Research Association. A member of three Master’s degree awarding boards of TU: educational sciences, social work and educational sciences – didactics of vocational education and sciences. A member of TU doctoral dissertation defence board of educational sciences and the board of doctoral school. A member of the Academic Council of TPU in 2000 – 2002 A member of the Council of the Faculty of Educational Sciences. Head of the Tallinn department of Estonian Academic Society of Pedagogy and a member of the board of EASP. A member of the boards of the collection of research articles “SustainableA reviewer in the magazine “Journal of teacher education and training”Ed. A. Pipere, Institute of Sustainable Education, Daugavpils Univesrsity. |
12. | Supervised dissertations |
Maive Malken, MA, 2005, superv. Leida Talts. Piiride seadmine erineva sotsiaalse taustaga laste kasvatustegelikkuses.. Tallinna Pedagoogikaülikool Mare Müürsepp, PhD, 2005, superv. Leida Talts. Lapse tähendus Eesti kultuuris 20. sajandil: kasvatusteadus ja lastekirjandus. Tallinna Ülikool Riina Kink, MA, 2005, superv. Leida Talts. Arendustegevus koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Ülle Niinemäe, MA, 2005, superv. Leida Talts. Esimese kooliastme õpetajate hinnanguid, arvamusi ja ettepanekuid laste kooliks ettevalmistamisel.. Tallinna Pedagoogikaülikool Catre Lansberg, DSc, 2004, superv. Leida Talts. Õpetaja kõnekasutus õpilastega suhtlemisel õppetunnis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Maaja Olesk, MA, 2004, superv. Leida Talts. Lastekultuur kui elustiil.. Tallinna Pedagoogikaülikool Jane Tükksammel, MA, 2003, superv. Leida Talts. Huvitegevuse seos õpimotivatsiooniga.. Tallinna Pedagoogikaülikool Eve Eisenschmidt, MA, 2002, superv. Leida Talts. Lääne maakonna haridussituatsioon ja tulevikusuundumused. Tallinna Pedagoogikaülikool Mare Tuisk, DSc, 2002, superv. Leida Talts. Käitumisraskustega õpilane tavakoolis. Tallinna Pedagoogikaülikool Krista Savitch, MA, 2001, superv. Leida Talts. Algkooliõpilaste elukeskkond toimetuleku tegurina.. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Current research program | Social and ethics development of the child; Value education; Teacher`s professional development; Co-operation between family and school. |
14. | Current grant funding | 2005 – 2008, research grant of Estonian Science Foundation “Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis” [The efficiency of preschool education and its sustainable development in basic school]. Project leader: L.Talts. 2002-2005 co-operation project between the department of teacher education of Helsingi University and Tallinn University: "Child`s Learning environment at the begenning of school" |
15. | List of most important publications |
Talts, L. Mägi, E. (2005) An integrated approach to children`s learning:an empirical analysis.Journal of Teacher Education and Training. A. Pipere(ed). Latvia: Daugavpils University. Pp80-90. Talts, L., Ojala, M. (2005) Preschool learning in Finland and Estonia:cross-cultural comparision between Helsinki and Tallinn. Scandinavian Journal of Educational Research. E. Kangasniemi (ed).( artikkel vastu võetud,ilmub 2005. aastal). Talts, L. Mustimets, I. (2004) Transition from kindergarten to school: children with different knowledge and skills. In book: Sustainable development. Culture. Education.pp 43-58. ISBN 9985-58-354-X. TPÜ. Talts, L., Vikat, M. (2004) The pedagogical views of Estonian preschool teachers about the learning process. htt://www.leeds.ac.uk./educol/documents/0003634.htm. Ilmumiskoht: http://www.leeds.ac.uc/ Talts, L. (2003) Educational values in Estonia elementary readers. In book: Educational environment in early childhood in Estonia and Finland. Collection of articles. II.pp 3-33. Helsinki: Helsinki University. Talts, L. (2003) Job attitudes of Estonian Primary School Teachers: empirical analysis. In book: Changing Education in a Changing Society II. ATEE, pp.119-125. Riga: The Universitet of Latvia. Talts, L. (2003) The role of preschool education and its influence on child`s futher coping at school. Journal of Teacher Education and Training 2, pp 93-100. Latvia: Daugavpils University. Talts, L., Hytönen, J., Krokfors, L., Vikat, M. (2003) What educational objectives are considered important by preschool teachers in Helsinki and Tallinn. Trames, Journal of the Humanities and Social Sciences, Vol 7, No 4, pp 257-268. Tallinn: TA kirjastus. |
last updated: 14.10.2005
[ sulge aken ]