[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Margus
2.Perekonnanimi Pedaste
3.Töökoht Tartu Ülikool, MRI Loodusteaduste didaktika lektoraat, Vanemuise 46, Tartu 51014
4.Ametikoht Haridustehnoloogia teadur
5.Sünniaeg 17.04.1976 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus • 1998 - B.Sc. botaanika ja ökoloogia erialal, Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
• 1998 - gümnaasiumi bioloogiaõpetaja ja terviseõpetuse õpetaja kutse Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
• 2001 - M.Sc. cum laude bioloogia didaktika erialal, Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond
• 2001.-2005. a. - bioloogia ja maateaduste hariduse doktoriõpe, Tartu Ülikool
7.Teenistuskäik • 1996.-1997. a. - Värska Keskkool, bioloogia ja inimeseõpetuse õpetaja
• alates 1998. a. - Tartu Mart Reiniku Gümnaasium, bioloogia, loodusõpetuse ja inimeseõpetuse õpetaja-metoodik
• 2000.-2001. a. - Tartu Ülikooli MRI Loodusteaduste didaktika lektoraadi metoodik
• 2001.-2003. a. - Tartu Ülikooli MRI bioloogia didaktika lektor
• alates 2003. a. - Tartu Ülikooli MRI haridustehnoloogia teadur
8.Teaduskraad M.Sc. bioloogia didaktikas
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateaduskond, 2001. a.
10.Tunnustused • 2002 - Haridusministeeriumi ja Eesti Akadeemilise pedagoogika Seltsi kasvatusteaduslike tööde konkursil preemia magistritöö “Õpilaste probleemide lahendamise oskuste arendamine õpisimulatsiooniga “Tiigriretk Eestimaal”” eest
• 2002 - Keskkonnaministeeriumi tänukiri looduskaitse ökoloogia ja keskkonnalaseid teadmisi ja oskusi arendava projekti “Tiigriretk Eestimaal” käivitamise eest
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
• liige aastast 2001 - Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
• liige aastast 2005 - European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
• 2006. a. toimuva 9. JURE (Junior Researchers of EARLI) konverentsi organiseerimiskomitee eesistuja
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Celia Hirmo, MSc, 2005, juh. Margus Pedaste. Eesti üldhariduskoolide õpetajaid mõjutavad tegurid info-ja kommunikatsioonitehnoloogia rakendamisel. Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateduskond

13.Teadustöö põhisuunad • arvutisimulatsioonide rakendamise efektiivsus üldhariduskoolides
• uurimusliku õppe õpikeskkondade kasutamise efektiivsust mõjutavate tegurite väljaselgitamine
• arvutipõhiseks uurimuslikuks õppeks ja probleemide lahendamiseks vajalike toetussüsteemide väljatöötamine
14.Jooksvad grandid • Haridus- ja Teadusministeeriumi graanti "Haridustehnoloogiline visualiseeritud õpiprotsessi modelleerimine" (0182542s03) täitja.
• Eesti Teadusfondi graanti 5996 "Õpiobjektide ja -keskkondade optimiseerimine lähtuvalt õpiteooriatest" täitja.
15.Teaduspublikatsioonid

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). Developing students’ skills to analyze data in web-based inquiry learning environment “Hiking across Estonia”. In: V. Uskov (Ed.). Computers and Advanced Technology in Education. Calgary, Canada: ACTA Press, pp. 353-358.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). Probleemide lahendamine ja uurimuslik õpe bioloogias. Loodusainete õpetamisest koolis, I osa. Tallinn, REKK, 84-92.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). Põhikooli bioloogias õpetatavad protsessid ja nendega seonduvad mõisted. Loodusainete õpetamisest koolis, I osa. Tallinn, REKK, 108-116.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). The effectiveness of problem-solving strategies used in web-based inquiry learning. Proceedings of the 5th Conference of European Researchers in Didactic of Biology. Patras, Greece.

Hirmo, C., Pedaste, M. (2004). Milleks kooli arvuti. Haridus, 10, 21–24.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2004). Acquiring scientific inquiry skills in exploratory learning environment. In: A. Laine, J. Lavonen, V. Meisalo (Eds.). Current Research on Mathematics and Science Education. Proceedings of the XXI Annual Symposium of the Finnish Association of Mathematics and Science Education Research. Research Report 253, Helsinki, 570-590.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2004). Developing students’ problem solving skills by learning simulation “Hiking across Estonia”. In: C. P. Constantinou, Z. C. Zacharia (Eds.). Computer Based Learning in Science. The Educational Potential of New Technologies. Cyprus, 218-228.

Pedaste, M., Sarapuu, T., Pata, K. (2004). Noor loodusuurija. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. URL http://bio.edu.ee/noor/ (uurimusliku õppe keskkond).

Sarapuu, T., Pedaste, M., Dmitrijev, V., Hirmo, C. (2004). Õpitarkvara rakendused Eesti üldhariduskoolis. IKT ja Eesti koolikultuur. Tiigrihüppe Sihtasutus, 31-56.

Aher, S., Harak, M., Henno, I., Järvalt, H., Kokassaar, U., Koppel, L., Lehtmets, E., Maasik, E., Nurk, R., Parts, A., Pedaste, M., Pung, S., Tamm, E.-K., Valdmann, A., Varend, L., Viikmaa, M. (2003). Bioloogia riigieksamite ülesanded 2000-2003. Koostajad Lea Koppel ja Liia Varend. Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, Tallinn.

Pedaste, M., Hallik, K., Sarapuu, T. (2003). Tiigriretk Eestimaal. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. Tiigrihüppe Sihtasutus, CD, ISBN 9985-78-990-3 (bioloogiaalane simulatsioon).

Pedaste, M., Pentjärv, H.-A., Sarapuu, T. (2003). Developing students’ problem-solving skills by web-based simulation. Proceedings of the International Conference e-Learning in Science and Environmental Education. Tartu, Estonia, 88-91.

Sarapuu, T., Pedaste, M. (2003). Web-based learning environments in science teaching. In: L. M. Richter, R. Engelhardt (Eds.). Life of Science. White Book on Educational Initiatives in the Natural Sciences and Technology. Copenhagen, Denmark: Learning Lab, pp. 89-94.

Pedaste, M. (2002). Virtuaalne probleemõpe. Haridus, 2, 49–52.

Pedaste, M., Hallik, K., Sarapuu, T. (2002). Tiigriretk Eestimaal. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. URL http://bio.edu.ee/matk/ (bioloogiaalane simulatsioon).

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2001). „Tiigriretk Eestimaal“  simulatsiooniline õpikeskkond. Telemaatika 2000, Kool keset kaost ja korda. Tartu, 185-189.

Sarapuu, T., Pedaste, M. (2001). A pilot study of the web-based environmental simulation. In: C. R. Symour (Ed.). Simulation, SITE 2001 Section. Norfolk, VA: AACE, 2558-2562.

Leuhin, I., Pedaste, M. (2000). Loodusõpetus 3. klassile. Tallinn, Avita, 104 lk. (vene keeles).

Marandi, T., Pedaste, M., Sarapuu, T. (2000). Eesti Taimed. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. Tiigrihüppe Sihtasutus, CD, ISBN 9985-60-774-0 (Eesti soontaimi käsitlev süstemaatiline ülevaade koos õpiülesannetega).

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2000). Narkoteemalise kaugkoolituse efektiivsus. Uimastivaba Eesti. Eesti Uimastipreventsiooni Sihtasutus, Tallinn, 16-17.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2000). Simulatsioonimäng „Tiigriretk Eestimaal“. Bioloogia- ja Geograafiaõpetajate Liidu toimetised, 9, 15-20.

Sarapuu, T., Pedaste, M. (2000). The formative evaluation of the teacher’s on-line in-service course. HOPE2000. International Conference on HIV and Substance Abuse. Compedium of Transcripts. Mumbai, India, 63-64.

Leuhin, I., Pedaste, M. (1999). Loodusõpetus 3. klassile. Tallinn, Avita, 104 lk.

Leuhin I., Pedaste M. (1999). Loodusõpetuse töövihik 3. klassile. Tallinn, Avita, 64 lk.

Marandi, T., Pedaste, M., Sarapuu, T. (1999). Eesti taimed. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. URL: http://bio.edu.ee/taimed/ (Eesti soontaimi käsitlev süstemaatiline ülevaade koos õpiülesannetega).

Leuhin, I., Pedaste, M., Pärtel, E. (1998). Loodusõpetus 2. klassile. Tallinn, Avita, 96 lk.

Hansen, T., Pedaste, M. (1996). Tartu jämedamad puud. Eesti Loodusuurijate Seltsi aastaraamat nr. 77, Tartu.

viimati muudetud: 14.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Margus
2.Surname Pedaste
3.Institution University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, Institute of Molecular and Cell Biology, Department of Science Didactics, Vanemuise 46, Tartu 51014
4.Position Researcher of Educational Technology
5.Date of birth 17.04.1976 (day.month.year)
6.Education • 1998 - B.Sc. in botany and ecology, University of Tartu
• 1998 - Licence of biology teacher, University of Tartu
• 2001 - M.Sc. in biology didactics, University of Tartu
• 2001.-2005. Ph.D. study in Life and Earth Science Education, University of Tartu
7.Research and
professional experience
• 1996-1997 - Teacher of biology, science and health education in Värska Gymnasium in
• since 1998 - Teacher-methodologist of biology, science and health education in Tartu Mart Reinik Gymnasium
• 2000-2001 - Methodologist in the Department of Science Didactics at the University of Tartu
• 2001-2003 - Lecturer of biology didactics in the Department of Science Didactics at the University of Tartu
• since 2003 - Researcher of educational technology in the Department of Science Didactics at the University of Tartu
8.Academic degree M.Sc. in biology didactics
9.Dates and sites of
earning the degrees
University of Tartu, Faculty of Biology and Geography, 2001
10.Honours/awards • 2002 - Award of the Ministry of Education and the Estoninan Society of Academical Pedagogy on the contest in M.Sc. thesis about educational reasearch - M.Sc. thesis "Developing Students' Problem Solving Skills Using the Simulation-Program "Hiking Across Estonia""
• 2002 - Award of the Ministry of the Environment for development of the learning simulation "Hiking Across Estonia".
11.Research-administrative
experience
• sinece 2001 - a member of the Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
• since 2005 - a member of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
• A chair of the organizing commitee of the 9th conference JURE (Junior Researchers of EARLI) in 2006
12.Supervised dissertations

Celia Hirmo, MSc, 2005, superv. Margus Pedaste. Eesti üldhariduskoolide õpetajaid mõjutavad tegurid info-ja kommunikatsioonitehnoloogia rakendamisel. Tartu Ülikool, Bioloogia-geograafiateduskond

13.Current research program • effectiveness of computer-based simulations in general schools
• determination of the factors influencing the effectiveness of applying inquiry learning environments
• development of support systems for inquiry learning and problem solving
14.Current grant funding • Researcher of grant of the Ministry of Education and Research "Designing Visualized Learning Process through Educational Technology" 0182542s03.
• Researcher of the Estonian Science Foundation grant 5996 "Optimizing the archidecture of learning objects and environments in respect of learning theories".
15.List of most important publications

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). Developing students’ skills to analyze data in web-based inquiry learning environment “Hiking across Estonia”. In: V. Uskov (Ed.). Computers and Advanced Technology in Education. Calgary, Canada: ACTA Press, pp. 353-358.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). Probleemide lahendamine ja uurimuslik õpe bioloogias. Loodusainete õpetamisest koolis, I osa. Tallinn, REKK, 84-92.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). Põhikooli bioloogias õpetatavad protsessid ja nendega seonduvad mõisted. Loodusainete õpetamisest koolis, I osa. Tallinn, REKK, 108-116.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2005). The effectiveness of problem-solving strategies used in web-based inquiry learning. Proceedings of the 5th Conference of European Researchers in Didactic of Biology. Patras, Greece.

Hirmo, C., Pedaste, M. (2004). Milleks kooli arvuti. Haridus, 10, 21–24.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2004). Acquiring scientific inquiry skills in exploratory learning environment. In: A. Laine, J. Lavonen, V. Meisalo (Eds.). Current Research on Mathematics and Science Education. Proceedings of the XXI Annual Symposium of the Finnish Association of Mathematics and Science Education Research. Research Report 253, Helsinki, 570-590.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2004). Developing students’ problem solving skills by learning simulation “Hiking across Estonia”. In: C. P. Constantinou, Z. C. Zacharia (Eds.). Computer Based Learning in Science. The Educational Potential of New Technologies. Cyprus, 218-228.

Pedaste, M., Sarapuu, T., Pata, K. (2004). Noor loodusuurija. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. URL http://bio.edu.ee/noor/ (uurimusliku õppe keskkond).

Sarapuu, T., Pedaste, M., Dmitrijev, V., Hirmo, C. (2004). Õpitarkvara rakendused Eesti üldhariduskoolis. IKT ja Eesti koolikultuur. Tiigrihüppe Sihtasutus, 31-56.

Aher, S., Harak, M., Henno, I., Järvalt, H., Kokassaar, U., Koppel, L., Lehtmets, E., Maasik, E., Nurk, R., Parts, A., Pedaste, M., Pung, S., Tamm, E.-K., Valdmann, A., Varend, L., Viikmaa, M. (2003). Bioloogia riigieksamite ülesanded 2000-2003. Koostajad Lea Koppel ja Liia Varend. Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, Tallinn.

Pedaste, M., Hallik, K., Sarapuu, T. (2003). Tiigriretk Eestimaal. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. Tiigrihüppe Sihtasutus, CD, ISBN 9985-78-990-3 (bioloogiaalane simulatsioon).

Pedaste, M., Pentjärv, H.-A., Sarapuu, T. (2003). Developing students’ problem-solving skills by web-based simulation. Proceedings of the International Conference e-Learning in Science and Environmental Education. Tartu, Estonia, 88-91.

Sarapuu, T., Pedaste, M. (2003). Web-based learning environments in science teaching. In: L. M. Richter, R. Engelhardt (Eds.). Life of Science. White Book on Educational Initiatives in the Natural Sciences and Technology. Copenhagen, Denmark: Learning Lab, pp. 89-94.

Pedaste, M. (2002). Virtuaalne probleemõpe. Haridus, 2, 49–52.

Pedaste, M., Hallik, K., Sarapuu, T. (2002). Tiigriretk Eestimaal. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. URL http://bio.edu.ee/matk/ (bioloogiaalane simulatsioon).

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2001). „Tiigriretk Eestimaal“  simulatsiooniline õpikeskkond. Telemaatika 2000, Kool keset kaost ja korda. Tartu, 185-189.

Sarapuu, T., Pedaste, M. (2001). A pilot study of the web-based environmental simulation. In: C. R. Symour (Ed.). Simulation, SITE 2001 Section. Norfolk, VA: AACE, 2558-2562.

Leuhin, I., Pedaste, M. (2000). Loodusõpetus 3. klassile. Tallinn, Avita, 104 lk. (vene keeles).

Marandi, T., Pedaste, M., Sarapuu, T. (2000). Eesti Taimed. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. Tiigrihüppe Sihtasutus, CD, ISBN 9985-60-774-0 (Eesti soontaimi käsitlev süstemaatiline ülevaade koos õpiülesannetega).

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2000). Narkoteemalise kaugkoolituse efektiivsus. Uimastivaba Eesti. Eesti Uimastipreventsiooni Sihtasutus, Tallinn, 16-17.

Pedaste, M., Sarapuu, T. (2000). Simulatsioonimäng „Tiigriretk Eestimaal“. Bioloogia- ja Geograafiaõpetajate Liidu toimetised, 9, 15-20.

Sarapuu, T., Pedaste, M. (2000). The formative evaluation of the teacher’s on-line in-service course. HOPE2000. International Conference on HIV and Substance Abuse. Compedium of Transcripts. Mumbai, India, 63-64.

Leuhin, I., Pedaste, M. (1999). Loodusõpetus 3. klassile. Tallinn, Avita, 104 lk.

Leuhin I., Pedaste M. (1999). Loodusõpetuse töövihik 3. klassile. Tallinn, Avita, 64 lk.

Marandi, T., Pedaste, M., Sarapuu, T. (1999). Eesti taimed. TÜ Loodusteaduste didaktika lektoraat. URL: http://bio.edu.ee/taimed/ (Eesti soontaimi käsitlev süstemaatiline ülevaade koos õpiülesannetega).

Leuhin, I., Pedaste, M., Pärtel, E. (1998). Loodusõpetus 2. klassile. Tallinn, Avita, 96 lk.

Hansen, T., Pedaste, M. (1996). Tartu jämedamad puud. Eesti Loodusuurijate Seltsi aastaraamat nr. 77, Tartu.

last updated: 14.10.2005

[ sulge aken ]