[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Eda |
2. | Perekonnanimi | Heinla |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool, Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituut |
4. | Ametikoht | teadur |
5. | Sünniaeg | 08.06.1953 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | 1975 Tallinna Polütehniline Instituut, inseneri diplom 1981 Tartu Riiklik Ülikool, psühholoogi diplom |
7. | Teenistuskäik | 1999 alates teadur, Tallinna Ülikool, Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituu, perekonnasotsioloogia osakond; 1998-1999 osakonna juhataja kohusetäitja, Tallinna Pedagoogika Ülikool, sotsioloogia osakond; 1995-1998 vanemteadur, Tallinna Vanalinna Hariduskolleegium; 1984-1995 teadur, Tallinna Pedagoogiline Instituut, spordisotsioloogia osakond. |
8. | Teaduskraad | Ph.D. sotsioloogia M.Sc. kasvatusteadused |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Tallinna Pedagoogikaülikool, 2002 Tallinna Pedagoogikaülikool, 1995 |
10. | Tunnustused | |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
2001 alates Eesti Sotsioloogide Liidu liige 2003 alates MTÜ Tallinna Laste Tugikeskuse juhatuse liige |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Aigi Kapten, MA, 2004, juh. Eda Heinla. Emotsionaalse intelligentsuse arendamine kooli algastmes.. Tallinna Pedagoogika Ülikool Ülle Tõnumaa, MA, 2004, juh. Eda Heinla (kaasjuhendaja). 6.aastaste loovate laste sisepingete maandamine läbi loovusmängu ja loovtegevuse. Tallinna Pedagoogika Ülikool Ene Seimoja, MA, 2003, juh. Eda Heinla. Lapse populaarsust peegeldavate väärtuste kujunemine sotsialisatsiooni protsessis. Tallinna Pedagoogikaülikool Lia Gramakovski, MA, 2003, juh. Eda Heinla. Bartašnikovide vaimsete võimete testid – mängud eesti lastele.. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Teadustöö põhisuunad | perekonna sotsioloogia, hariduse sotsioloogia, loovuse sotsiaalsed aspektid |
14. | Jooksvad grandid | ETF Grandiprojekti nr. 5951 “Hariduse kohalikud juhtimisinstitutsioonid ja üldhariduskoolid – hariduse muutumise ja stabiilsuse mõjutajad Eestis” Grandi hoidja |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Heinla, Eda. Combining family life and career, the problems faced by different generations - Estonian case. International Review of Sociology./eelretsenseerimise läbinud, lõppversioon vastu võetud avaldamiseks; 2, 2007/ Heinla, E. 2005. Creative thinking of adolescents in Estonian society. Young. Nordic Journal of Youth Research, 3, 2006 / eelretsenseerimise läbinud, lõppversioon vastu võetud avaldamiseks, vt. lisa toimetuse kolleegiumi Leena Suurpä kiri/ Heinla, E.2005. Lapsevanemate ootused koolile. V. Maanso (toim.) Eesti pedagoogika ja kool LVII. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 32-40. Heinla, E. 2005. Varjupaigalapsed – sotsiaalses ohus elavad ühiskonnaliikmed. E. Raska, T. Raitviir (toim.) Eesti edu hind. Eesti Entsüklopeediakirjastus, 88-94. ISBN 9949-13-112-X Hansson, L.(toim.), Allaste, A.-A., Derman, N., Heinla, E., Kelam, A., Laidmäe, V.-I. 2004. Valikud ja võimalused. Argielu Eestis aastatel 1993- 2003. Kollektiivne monograafia. Tallinn: TPÜ Kirjastus, ISBN 9985-58- 324-8. Heinla, E. 2004. Eluväärtused. L. Hansson (koost.) Valikud ja võimalused. Argielu Eestis 1993-2003. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 11-24. ISBN 9985-58-324-8 Heinla, E. 2004. Kõrge loova mõtlemisega õpilaste õppeedukus ja arvamused koolikeskkonnast. V. Sepp (toim.) Talendid tuleviku teenistuses. Teeside kogumik. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium, 35. ISBN 9985-4-0374-6. Heinla, E. 2004. Noorukite ootused üldhariduskoolile. M. Pandis (koost.) Kasvatusteadused muutuste ajateljel. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 204-213. ISBN 9985-58-313-2 Heinla, E. 2004. Sotsiaalsed probleemid L. Hansson (koost.) Valikud ja võimalused. Argielu Eestis 1993-2003. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 163-170. ISBN 9985-58-324-8 Heinla, E. 2004. Sotsiaalses riskis elavad pered. Sotsiaaltöö, 3, 30 – 32. Heinla, E. 2004. Varjupaiga teenust kasutavad täiskasvanud ja lapsed: sotsiaalses riskis ja tõrjutuses elavad ühiskonna liikmed. Kogumik Tänane Eesti perekond -funktsioonid ja riskitegurid. TPÜ RASI: Perekonnasotsioloogia osakonna uurimused, 39-56. ISSN 1406-9318-6. Heinla, E. 2004. Õpilaste loov mõtlemine, õppeedukus ja koolikeskkond. A. Liimets, V.-R. Ruus (toim.) Õppimine mitmest vaatenurgast. ACTA Universitatis Scientiarum Socialium A24, Tallinn, TPÜ Kirjastus, 140-151. ISBN 9985-58-322-1. Heinla, E. Derman, N. 2004. Lastega pered. L. Hansson (koost.) Valikud ja võimalused. Argielu Eestis 1993-2003. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 47-62. ISBN 9985-58-324-8 Heinla, E., Pill, E. 2004. Lastevanemate rahulolu kooliga. Tallinna üldhariduskoolide õpilaste vanemate küsitluse aruanne. Tallinna Haridusamet. ISBN 9985-9071-2-4. Heinla. E. 2003. Sotsiaalsete riskiteguritega lapsed varjupaigas. Raamat R. Vetik (toim.) Eesti inimarengu aruanne 2003. Tallinn: TPÜ, TPÜ RASI, 38–42. Hansson, L., Heinla, E. 2002. Kas töökoht peaks olema peresõbralik? Rmt. R. Vetik (toim.) Eesti inimarengu aruanne 2002, lk 63 – 66. Tallinn: TPÜ RASI. Heinla, E. 2002. Kodune keskkond lapse loovuse kujunemisel. Eesti perekonna eritahud. TPÜ RASI Perekonnasotsioloogia osakonna uurimused, 1/2002, lk. 38 – 49. Tallinn: TPÜ RASI. Heinla, E. 2002. Lapse loova mõtlemise seosed sotsiaalsete ja käitumisteguritega. Dissertatsioon. Tallinn: TPÜ Kirjastus. ISBN 9985-58-240-3 Heinla, E. 2001. Koolinoorte vaba aja tegevused, omalooming ja loov mõtlemine. Rmt. V. Eksta, I. Kraav, I. Unt (toim.), ÜPUI. Eesti Pedagoogika ja Kool, LV. Tallinn: 40-50. Heinla, E. 2001. Loova mõtlemise harjutused. Tallinn ISBN 9985-9159-8-4. Heinla, E. 2001. Sotsiaalsed probleemid Eesti ühiskonnas – naiste ja meeste hinnangud 1993. ja 1998. aastal. Ariadne Lõng. Nais ja meesuuringute ajakiri. 3, 107-115. Heinla, E. 2001. Sotsiaalsete riskiteguritega lapsed Tallinnas: võimalus ja/või paratamatus kasvada seaduserikkujaks. Rmt. L. Hansson (toim.), Mitte ainult võitjatest. Tallinn: TAK: 92-107. Heinla, E., Arvisto, M. 2001. Eesti elanikkonna väärtushinnangud 1993. ja 1998. aastal. Rmt. E. Heinla (toim.), Kultuur, elukvaliteet ja väärtushinnangud. Tallinn: TPÜ Kirjastus: 90 - 109. Heinla, E., Arvisto, M. 2001. Sport ja kultuuritarbimine. Kogumik Sport kultuuris - kultuur spordis. Tallinn: TPÜ Kirjastus: 30-32. Heinla, E. (toim.) 2001. Kultuur, elukvaliteet ja väärtushinnangud. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 109 lk. Heinla, E. 2000. Lapsevanemate kultuuritarbimine, enesetäiendamine ja ajaveetmine. Kogumik Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu: 21-27. Heinla, E. 2000. Õpilaste tervis ja loov mõtlemine. Kogumik D. Kareva (toim.), Kultuur ja tervis: elukvaliteet muutuvas maailmas. Tallinn: Eesti Tervisekasvatuse Keskus: 134-136. Heinla, E. 1999. Katse seostada õpilaste koolist puudumist nende loova mõtlemisega. Kogumik Haigestumist ja tervenemist soodustavad psühhosotsiaalsed tegurid. Tallinn: TPÜ Kirjastus: 192-196, 1999. Heinla, E. 1999. Lapsevanemate nägemus koolikeskkonnast õpilaste väärtuste kujundajana. Rmt. I. Kraav, J. Mikk (toim.), Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas. Tartu: TÜ pedagoogika osakonna väljaanne 9: 27-33. Heinla, E. 1999. Mida lapsevanem koolilt ootab? Haridus, 6: 22-25. 5. Heinla,E. Mägi, H. 1998. Loovuse isiksuslikke aspekte. Haridus, 6, 42 – 46. |
viimati muudetud: 14.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Eda |
2. | Surname | Heinla |
3. | Institution | Institute for International and Social Studies Tallinn University, Institute for International and Social Studies |
4. | Position | researcher |
5. | Date of birth | 08.06.1953 (day.month.year) |
6. | Education | 1975 Tallinn Polytechnical Institute, university diploma in engineering; 1981 Tartu State University, Department of Psychology, university diploma in psychology. |
7. | Research and professional experience |
1999-present Researcher, Institute for International and Social Studies, Tallinn Pedagogical University; 1998-99 Acting Head, Tallinn Pedagogical University, Department of Sociology; 1995-98 Senior Researcher, Old Town Board of Education; 1984-95 Researcher, Tallinn Pedagogical Instiute, Unit Sociology of Sport. |
8. | Academic degree | Ph.D. (social sciences) M.Sc. (education sciences) |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
Tallinn Pedagogical University, 2002 Tallinn Pedagogical University, 1995 |
10. | Honours/awards | |
11. | Research-administrative experience |
2001-present Member, Estonian Association of Sociologists 2003-present Member, board Tallinn Children Support Centre |
12. | Supervised dissertations |
Aigi Kapten, MA, 2004, superv. Eda Heinla. Emotsionaalse intelligentsuse arendamine kooli algastmes.. Tallinna Pedagoogika Ülikool Ülle Tõnumaa, MA, 2004, superv. Eda Heinla (kaasjuhendaja). 6.aastaste loovate laste sisepingete maandamine läbi loovusmängu ja loovtegevuse. Tallinna Pedagoogika Ülikool Ene Seimoja, MA, 2003, superv. Eda Heinla. Lapse populaarsust peegeldavate väärtuste kujunemine sotsialisatsiooni protsessis. Tallinna Pedagoogikaülikool Lia Gramakovski, MA, 2003, superv. Eda Heinla. Bartašnikovide vaimsete võimete testid – mängud eesti lastele.. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Current research program | family sociology, sociology of education, sociological aspect of creativity. |
14. | Current grant funding | ESF grant No 5951: "Local education management institutions and schools of general education – the influencers of changes and stability in education. Principal investigator. |
15. | List of most important publications |
Heinla, Eda. Combining family life and career, the problems faced by different generations - Estonian case. International Review of Sociology./eelretsenseerimise läbinud, lõppversioon vastu võetud avaldamiseks; 2, 2007/ Heinla, E. 2005. Creative thinking of adolescents in Estonian society. Young. Nordic Journal of Youth Research, 3, 2006 / eelretsenseerimise läbinud, lõppversioon vastu võetud avaldamiseks, vt. lisa toimetuse kolleegiumi Leena Suurpä kiri/ Heinla, E.2005. Lapsevanemate ootused koolile. V. Maanso (toim.) Eesti pedagoogika ja kool LVII. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 32-40. Heinla, E. 2005. Varjupaigalapsed – sotsiaalses ohus elavad ühiskonnaliikmed. E. Raska, T. Raitviir (toim.) Eesti edu hind. Eesti Entsüklopeediakirjastus, 88-94. ISBN 9949-13-112-X Hansson, L.(toim.), Allaste, A.-A., Derman, N., Heinla, E., Kelam, A., Laidmäe, V.-I. 2004. Valikud ja võimalused. Argielu Eestis aastatel 1993- 2003. Kollektiivne monograafia. Tallinn: TPÜ Kirjastus, ISBN 9985-58- 324-8. Heinla, E. 2004. Eluväärtused. L. Hansson (koost.) Valikud ja võimalused. Argielu Eestis 1993-2003. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 11-24. ISBN 9985-58-324-8 Heinla, E. 2004. Kõrge loova mõtlemisega õpilaste õppeedukus ja arvamused koolikeskkonnast. V. Sepp (toim.) Talendid tuleviku teenistuses. Teeside kogumik. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium, 35. ISBN 9985-4-0374-6. Heinla, E. 2004. Noorukite ootused üldhariduskoolile. M. Pandis (koost.) Kasvatusteadused muutuste ajateljel. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 204-213. ISBN 9985-58-313-2 Heinla, E. 2004. Sotsiaalsed probleemid L. Hansson (koost.) Valikud ja võimalused. Argielu Eestis 1993-2003. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 163-170. ISBN 9985-58-324-8 Heinla, E. 2004. Sotsiaalses riskis elavad pered. Sotsiaaltöö, 3, 30 – 32. Heinla, E. 2004. Varjupaiga teenust kasutavad täiskasvanud ja lapsed: sotsiaalses riskis ja tõrjutuses elavad ühiskonna liikmed. Kogumik Tänane Eesti perekond -funktsioonid ja riskitegurid. TPÜ RASI: Perekonnasotsioloogia osakonna uurimused, 39-56. ISSN 1406-9318-6. Heinla, E. 2004. Õpilaste loov mõtlemine, õppeedukus ja koolikeskkond. A. Liimets, V.-R. Ruus (toim.) Õppimine mitmest vaatenurgast. ACTA Universitatis Scientiarum Socialium A24, Tallinn, TPÜ Kirjastus, 140-151. ISBN 9985-58-322-1. Heinla, E. Derman, N. 2004. Lastega pered. L. Hansson (koost.) Valikud ja võimalused. Argielu Eestis 1993-2003. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 47-62. ISBN 9985-58-324-8 Heinla, E., Pill, E. 2004. Lastevanemate rahulolu kooliga. Tallinna üldhariduskoolide õpilaste vanemate küsitluse aruanne. Tallinna Haridusamet. ISBN 9985-9071-2-4. Heinla. E. 2003. Sotsiaalsete riskiteguritega lapsed varjupaigas. Raamat R. Vetik (toim.) Eesti inimarengu aruanne 2003. Tallinn: TPÜ, TPÜ RASI, 38–42. Hansson, L., Heinla, E. 2002. Kas töökoht peaks olema peresõbralik? Rmt. R. Vetik (toim.) Eesti inimarengu aruanne 2002, lk 63 – 66. Tallinn: TPÜ RASI. Heinla, E. 2002. Kodune keskkond lapse loovuse kujunemisel. Eesti perekonna eritahud. TPÜ RASI Perekonnasotsioloogia osakonna uurimused, 1/2002, lk. 38 – 49. Tallinn: TPÜ RASI. Heinla, E. 2002. Lapse loova mõtlemise seosed sotsiaalsete ja käitumisteguritega. Dissertatsioon. Tallinn: TPÜ Kirjastus. ISBN 9985-58-240-3 Heinla, E. 2001. Koolinoorte vaba aja tegevused, omalooming ja loov mõtlemine. Rmt. V. Eksta, I. Kraav, I. Unt (toim.), ÜPUI. Eesti Pedagoogika ja Kool, LV. Tallinn: 40-50. Heinla, E. 2001. Loova mõtlemise harjutused. Tallinn ISBN 9985-9159-8-4. Heinla, E. 2001. Sotsiaalsed probleemid Eesti ühiskonnas – naiste ja meeste hinnangud 1993. ja 1998. aastal. Ariadne Lõng. Nais ja meesuuringute ajakiri. 3, 107-115. Heinla, E. 2001. Sotsiaalsete riskiteguritega lapsed Tallinnas: võimalus ja/või paratamatus kasvada seaduserikkujaks. Rmt. L. Hansson (toim.), Mitte ainult võitjatest. Tallinn: TAK: 92-107. Heinla, E., Arvisto, M. 2001. Eesti elanikkonna väärtushinnangud 1993. ja 1998. aastal. Rmt. E. Heinla (toim.), Kultuur, elukvaliteet ja väärtushinnangud. Tallinn: TPÜ Kirjastus: 90 - 109. Heinla, E., Arvisto, M. 2001. Sport ja kultuuritarbimine. Kogumik Sport kultuuris - kultuur spordis. Tallinn: TPÜ Kirjastus: 30-32. Heinla, E. (toim.) 2001. Kultuur, elukvaliteet ja väärtushinnangud. Tallinn: TPÜ Kirjastus, 109 lk. Heinla, E. 2000. Lapsevanemate kultuuritarbimine, enesetäiendamine ja ajaveetmine. Kogumik Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu: 21-27. Heinla, E. 2000. Õpilaste tervis ja loov mõtlemine. Kogumik D. Kareva (toim.), Kultuur ja tervis: elukvaliteet muutuvas maailmas. Tallinn: Eesti Tervisekasvatuse Keskus: 134-136. Heinla, E. 1999. Katse seostada õpilaste koolist puudumist nende loova mõtlemisega. Kogumik Haigestumist ja tervenemist soodustavad psühhosotsiaalsed tegurid. Tallinn: TPÜ Kirjastus: 192-196, 1999. Heinla, E. 1999. Lapsevanemate nägemus koolikeskkonnast õpilaste väärtuste kujundajana. Rmt. I. Kraav, J. Mikk (toim.), Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas. Tartu: TÜ pedagoogika osakonna väljaanne 9: 27-33. Heinla, E. 1999. Mida lapsevanem koolilt ootab? Haridus, 6: 22-25. 5. Heinla,E. Mägi, H. 1998. Loovuse isiksuslikke aspekte. Haridus, 6, 42 – 46. |
last updated: 14.10.2005
[ sulge aken ]