[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Edgar
2.Perekonnanimi Krull
3.Töökoht Üldpedagoogika osakond, Tartu Ülikool
4.Ametikoht Professor, üldpedagoogika osakonna juhataja
5.Sünniaeg 28.11.1948 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus Kõrgem; Tartu Ülikool, 1972; diplom: füüsik, füüsika õpetaja
7.Teenistuskäik 1972. aastast TÜ üldfüüsika kateedri vanemlaborant, aastatel 1976 -1979 Alzheeria Demokraatliku Rahvavabariigi Annaba Ülikooli füüsika kateedri insener-laborant, 1979 -1983 TÜ üldfüüsika kateedri vaneminsener, 1983 -1986 TÜ üldfüüsika kateedri statsionaarne aspirant pedagoogika alal, 1986 -1987 TÜ pedagoogikakateedri õpetaja, 1987 -1990 sama kateedri vanemõpetaja ning 1990 - 2002 TÜ pedagoogikakeskuse ja hiljem pedagoogika osakonna dotsent. 2002. aasta jaanuarist haridusteooria õppetooli hoidja. Alates 2002.aasta septembrist üldpedagoogika professor. Alates jaanuarist 2003 üldpedagoogika osakonna juhataja.
8.Teaduskraad Pedagoogikakandidaat
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tartu Ülikool, 1987
10.Tunnustused Tartu Ülikooli rektori tänukiri, aprill 1987, Õpetajajate Lehe aastaautor 1998, Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja Haridusministeeriumi kasvatusteaduslike tööde konkursi teaduspreemiad 1999., 2001. ja 2003. aastal. TÜ raamatukogu tänukiri enimlaenutatud raamatu autorile, 2003. Haridusteaduskonna dekaani tänukirjad 2004 ja 2005.
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
Eesti Teadusfondi finantseeritud projektide "Katse rakendada õpetajate seiret üliõpilaste pedagoogilise ettevalmistuse tõhustamiseks" (1996 – 1998) ja “Õpetajate pedagoogilise arutlusviisi areng ja sõltuvus koolikogemusest” (1999 – 2001) teaduslik juhendaja. Sihtfinantseeritava teema "Õpetajate professionaalne areng kiiresti muutuvas ühiskonnas" (2002-2006) teaduslik juhendaja.CICE (Children’s Identity and Citizenship in Europe) projekti vabariiklik koordinaator. ATEE (Association for Teacher Education in Europe) õpetajate professionaalse arengu töögrupi liige. Euroopa Nõukogu SOCRATES-e programmi COMENIUS-e õpetajakoolituse (action 3.1/2.1) ning üldanalüüsi ja vaatluse (action 6.1.2) projektide välisekspert 1999.- 2005. aastatel. TÜ socialia komisjoni liige.
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Meeli Tankler, MA, 2005, juh. Edgar Krull; Toomas Tenno. Avastusõppe plussid ja miinused teoorias ja praktikas. Tartu Ülikool

Sirje Sisask, MA, 2002, juh. Edgar Krull. Pedagoogilise koolipraktika täiustamine õpetamisoskuse hindamisega. Tartu Ülikool

Tatjana Lodeikina, MSc, 2002, juh. Edgar Krull; Lembi Tamm. Üldise ja anorgaanilise keemia kursuse õpetamine gümnaasiumis. Tartu Ülikool

Made Torokoff, MA, 2001, juh. Edgar Krull. Üks võimalus õpetaja professionaalse arengu toetamiseks. Tartu Ülikool

Lea Michelson, MA, 1999, juh. Edgar Krull. Eesti kõrghariduse kvaliteedi kindlustamise taotlusi teiste riikide kogemuse taustal. Tartu Ülikool

Aivar Vinne, MSc, 1998, juh. Edgar Krull; Lembi Tamm. Katsed kaheksanda klassi keemiaõpetuses. Tartu Ülikool

Ülle Tõnutare, MSc, 1998, juh. Edgar Krull; Lembi Tamm. Keemiamõisted põhikoolis. Tartu Ülikool

13.Teadustöö põhisuunad Õpetajate pedagoogilise ettevalmistamise ja professionaalse arengu,pedagoogilise psühholoogia ja selle õpetamise metoodika, pedagoogikaprobleemide ajaloolise arengu ning pedagoogiliste tehnoloogiate rakendamise ja õppekavaarenduse uurimine.
14.Jooksvad grandid Sihtfinantseering teema "Õpetajate professionaalne areng kiiresti muutuvas ühiskonnas" (2002-2006) uurimiseks
15.Teaduspublikatsioonid

(2005).Theory and practice in today’s teacher education. TRAMES. Journal of the Humanities and Social Sciences. Vol 9, No2. Guest editor Edgar Krull.

Krull, E. (2005). Mentoring as a means for supporting student and beginning teachers’ practice-based learning. TRAMES, Vol 9, No2. Pp 143–158.

Krull, E. (2005). Theory and practice in today’s teacher education. Preface to the special issue of TRAMES. TRAMES, Vol 9, No2. Pp 123–128.

Krull, E. (2004). Kezdő tanárok és tanárjelöltek gyakorlatának támogatása: a mentorok szerepe, kiválasztása és képzése. Pedagógusképzés,. 3. 63 -78. (Ungari keeles)

Krull, E. & A. Marits (2004) (Eds). European added value in teacher education: The role of teachers as promoters of basic skills acquisition and facilitators of learning. Programme and abstracts. 7th Teacher Education Spring University. Tartu: University of Tartu. 90 pages.

Krull, E. and Kadajane, T. (2004). The development of social relationship between students. In Beata Krzywosz-Rynkiewicz and Alistair Ross (eds.) Social learning, inclusiveness and exlusiveness in Europe. European issues in children’s identity and citizenship. Trentham Books. Pp. 55–73.

Krull, E. (with T.Tenno, .J. Kõrgesaar, A. Rauckiene, I. Zogla, K. Trasberg, E.de Vreede) (Ed.). (2004). European added value in teacher education: The role of teachers as promoters of basic skills acquisition and facilitators of learning. Collection of the selected papers presented at the ATEE 7th Spring University (2004) on CD-ROM. Tartu: Department of General Education University of Tartu. ISBN 9985-4-0415-7.

Karl Karlepa ja Edgar Krulli toim. Haridus kõigile 2003. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 245 lk.

Krull, E. (2003). Changes in teachers’ attitudes and beliefs depending on their school esperience. In Helja Linnansaari Ed. Didacta Varia, Vol. 8(1). Helsingin yliopisto Opettajankoulutuslaitos. Pp 47–62.

Krull, E. (2003). Developing of peer relations in students. In Alistair Ross (Ed.) A Europe of many cultures: Proceedings of the fifth conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Pp. 285–291.

Krull, E. (2003). Hilda Taba (1902-1967). Prospects, Vol. XXXIII, no 4. Pp. 481–491.

Krull, E. (2003). Pedagoogililine praktika kui otsustav tegur õpetajakoolituse ajakohastamisel. E. Krulli ja K. Orase toim. Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond. Lk 47 – 65.

Krull, E. (2003). Pilootuuringud arengumuutuste väljaselgitamiseks õpetajate professionaalsuse kujunemises. Karl Karlepa ja Edgar Krulli toim. raamatus Haridus kõigile 2003. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, lk 54–61.

Krull, E. (2003). Õpetajate pedagoogiliste hoiakute ja veendumuste sõltuvus koolikogemusest. E. Krulli ja K. Orase toim. Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond. Lk 7 – 11.

Krull, E. ja K. Oras (2003). Eessõna. E. Krulli ja K. Orase toim. Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond. Lk 137 – 157.

Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. (2003). E. Krulli ja K. Orase toim. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond

Curriculum: Theory, practice and active learning. (2002). Ed. by Toomas Tenno, Jaan kõrgesaar, Jaan Mikk, Hasso Kukemelk, and Edgar Krull. Tartu: Tartu University Press

Davies, I, Fulop, M. Bauer, T., Krull, E., Raubik, R. Roland-Levy, C. (2002). Implementing Citizenship Education: issues from higher education in Europe. Children's Social and Economics Education. Vol. 5, No 1. Pp. 53–61.

Krull, E. (2002). Eesti õpetaja pedagoogilised arusaamad, arvamused ja hoiakud millenniumivahetusel. Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus. 202 lk.

Krull, E. (2002). Endasse kapseldunud aine. Haridus, Nr 5, lk 25–28.

Krull, E. (2002). Hilda Taba 100. Haridus nr 6, lk 34–36.

Krull, E. (2002). School practice as a determinative factor of teacher education. In Kari Niinistö a.o. edited Developing teacher education in Estonia. Tartu – Helsinki: Hansa-Project. Pp. 106–117.

Krull, E. (2002). Some conclusions from the IEA study for civic education curriculum renewal. In Alistair Ross (Ed.) Future citzens in Europe: Proceedings of the fourth conference of the Children’s Identity and Citizenship in EuropeThematic Network. Pp. 317–323.

Fülop, M., Davis, I., Krull, E., Raubik, R., Bauer, T., & Roland-Levy, C. (2001). Courses and education for those who will work with secondary school aged people (11–18). In Alistair Ross (ed.) Preparing professionals for issues of citizenship and Identity in Europe. CICE Thematic Network Project 1998–2001: findings, recommendations and invitation to participate. Pp 32–42.

Krull, E. (2001). Integration of Soviet migrants as a factor shaping identity and citizenship awareness in Estonia. In Alistair Ross (Ed.) Learning for democratic Europe. Proceedings of the third conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Brugge – London: CICE publication. Pp 261–267.

Krull, E. (2001). Izobraūevanje u¹iteljev. Vzgoja, nr 11, september, 2001. Lk 34–36. (Sloveenia keeles)

Krull, E. (2001). Kodanikuõpetus kui õppeaine ja selle sisu kujundavad faktorid. H. Kukemelki jt. (toimet.) Kasvatus ja aated. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 10. Tartu: TÜ pedagoogika osakond. Lk 70–77.

Krull, E. (2001). Teacher Professional Development in Estonia: Theory and Practice. Journal of Teacher Education in Europe, Vol. 24, No 2. Pp. 99–113.

Krull, E. (2001). The contribution of CICE's databases to development of national curricula: the Estonian case. In Alistair Ross (Ed.) Learning for democratic Europe. Proceedings of the third conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Brugge – London: CICE publication. Pp 229–234.

Harrison, J., Krull, E., and LeRich, L. W. (2000). Discipline in a multicultural classroom: A case study. Education Research and Perspectives, Vol. 27, N1. Pp. 81 – 89.

Krull, E. (2000/01). Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat. Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus. 637 lk

Krull, E. (2000). Õpetajate pedagoogiliste tõekspidamiste ja arutlusviisi sõltuvus koolikogemusest. Artiklite kogumikus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 10. Tartu: TÜ pedagoogika osakond. Lk 52–60.

Krull, E. (1999). Inter- ja multikultuurilised kasvatustaotlused Eestis. Akadeemia, 11. aastakäik, No 1. Lk. 114 – 129.

Krull, E. (1999). Pedagoogikaõppejõudude, õpetajate ja üliõpilaste küsitlused õpetajakoolituse tõhustamise teenistuses. Raamatus „Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas“. Lk. 55-63.

Krull, E. (1998). Attempts of inter- and multicultural education in Estonia. Children's Social and Economics Education, Vol. 2, No 1, 1997. Pp. 33 – 46.

Krull, E. (1998). Muutused õpetajate hoiakutes ja arutlusviisis. Haridus nr. 6. Lk. 29 – 35.

Krull, E. (1998). Muutused õpetajate hoiakutes ja arutlusviisis. Haridus nr. 6. Lk. 29 – 35.

Krull, E. (1998). Mõningaid jooni õpetajate pedagoogilise arutlusviisi arengust. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 29 – 50.

Krull, E. (1998). Pedagoogiline praktika õpetajakoolituse arengufaktorina. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 51 – 70.

Krull, E. (1998). Tartu Ülikoolis pedagoogilise ettevalmistuse saanud õpetajate küsitlus. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 88 – 120

Krull, E. (1998). Õpetaja professionaalne areng: teooria ja praktika. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 7 – 28.

Krull, E. (1998). Õpetamise tõhususe hindamine. Õpetajakoolitus II. Tartu: Tartu Ülikool. 197 lk.

Krull, E. (1998). Üldtendentsid õpetajate pedagoogilise arutlusviisi arengus õpetajate ja õpetajakoolituse lõpetajate küsitluste andmetel. Artiklite kogumik “kodu ja kool muutuvas ajas”. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr. 7. Lk. 150 – 158.

Krull, E. ja Kurm, H.(1998). Eesti pedagoogikaõppejõud. Kogumikus In via Educationis. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr. 4. Tartu: TÜ kirjastus. Lk. 27 - 47.

Krull, E., Kõrgesaar, J. ja Õunapuu, T. (1998). Eesti ja USA pedagoogikaõppejõudude hinnangud NCATE akrediteerimisstandarditele. Kogumikus In via Educationis. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr. 4. Tartu: TÜ kirjastus. Lk. 48 - 65.

Krull, E., Kõrgesaar, J. Moore, K., and Hopkins, S. (1998). Perceptions of Estonian and American teacher educators towards NCATE Standards: A comparative study. International Education, Vol. 28, No 1, Fall 1998. Pp . 65 – 76.

Krull, E., LeRiche, L. W. ja Woods, J. (1998). Ameerika, Austraalia ja Eesti pedagoogikaõppejõudude suhtumine NCATE standarditesse: Võrdlev uurimus. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 71 – 87.

Krull, E., LeRiche, L.W., &, Woods, J. (1998). Attitudes of Australian, American and Estonian teacher educators towards NCATE Standards: A comparative study. Education Research and Perspectives, Vol. 25, No. 1. Pp. 105-115.

Krull, E. (1997). Evaluation of teacher education courses by the graduating student teachers. In the book Child’s problems and problems with child. Tartu: Department of Education, University of Tartu. P. 52 – 56.

Krull, E. (1997). Kokkuvõte pedagoogilist kutseaastat lõpetavate üliõpilaste küsitlusest. Kogumikus Õpetajakoolitus I. Tartu: Tartu Ülikool, 1997. Lk. 110 – 135

Krull, E. (1997). Multikultuurilise kasvatuse vastuolulisus ja paratamatus: Euroopa Õpetajakoolitajate Assotsiatsiooni 22. aastakonverents Maceratas. Haridus N6. Lk. 18 – 23.

Krull, E. (1997). Õpetajate ettevalmistusest Inglismaal ja Walesis: ideed ja tegelikkus. Kogumikus Õpetajakoolitus I. Tartu: Tartu Ülikool, 1997. Lk. 36 – 50.

Krull, E. (1997). Õpetajate pedagoogilise ettevalmistuse programmide hindamine ja täiustamine lähtudes lõpetanute seirest Kogumikus Õpetajakoolitus I. Tartu: Tartu Ülikool,. Lk. 96 – 109.

Krull, E. (1997) Õpetamise hindamise kui pedagoogiline probleem. Mõned põhimõtted õpetamise hindamiskvaliteedi tõstmiseks. Kogumikus Võimalus ja paratamatus olla õpetaja. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikool, 1997. 107 - 116.

Krull, E. and Kurm, H. (1996). Hilda Taba - a worldwide known educator from Estonia.Taba’s biography, ideas, and impact on Estonian education. In Retrospektiven in Sachen Bildung, Vol. 2., Nr. 17. Klagenfurt. 19 pp.

Krull, E. (1995). Eesti pedagoogikateadlasena Ameerikat avastamas. Haridus, nr. 68. Lk. 20 - 23.

Krull, E. ja Õunapuu, T. (1994). Saateks. Eessõna H.C. Lindgreni ja W.N. Suteri Pedagoogiline psühholoogia koolipraktikas tõlkele. Tartu: TÜ kirjastus. Lk. vii - ix.

Krull, E. (1993). Some problems regarding the selection and translation of new textbooks for teacher education. In Tradition and innovation in education: The teacher’s role, Nr. 2. Tartu: University of Tartu. Pp. 28 - 30.

Krull, E. (1992). Maailmakuulus pedagoogikateadlane Hilda Taba 90. Haridus, nr. 7/ 8. Lk. 9 - 12.

Krull, E. (1992). Preface. In Jubilee Conference Hilda Taba 90. Invited addresses and reports. Tartu: University of Tartu, 1992. P. 5 - 6.

Krull, E. (1992). Updating the theoretical content of teacher preparation pertaining to educational subjects: Some recent developments in Estonia. Reprints and Miniprints (Malmö, Sweden: School of Education), Nr. 754. 10 pp. ED 352 344.

Krull, E. and Marits, A. (1992). Hilda Taba and Estonian educational science. Taba’s childhood, schooling and the acceptance of her educational ideas in Estonia. In Jubilee Conference Hilda Taba 90. Invited addresses and reports. Tartu: University of Tartu. Pp. 51 - 59.

Kasvatusteooria ja õpetajate ettevalmistamise lähtekohti. Acta et commentationes Universitatis Tartuensis, nr. 919 (1991). Vastutav toimetaja Edgar Krull. Tartu: Tartu Ülikool.

Krull, E. (1991). Pedagoogilise ettevalmistuse teoreetilise sisu kaasajastamise võimalustest. Haridus, nr. 10 ja 11. Lk. 7-10 ja 10 -15.

Krull, E. (1991). Poliitiline sotsialiseerimine ja kasvatus demokratiseeruvas ühiskonnas. Acta et commentationes Universitatis Tartuensis, nr. 919. Lk. 24 - 49.

Krull, E. (1991). Poliitiline sotsialiseerumine demokraatia tingimustes. Akadeemia, nr. 4. Lk. 740 - 62.

Krull, E. (1991). Õpilaste poliitilisest sotsialiseerimisest demokratiseeruvas ühiskonnas. Haridus, nr. 4. Lk. 2 - 7.

Krull, E. (1989). Hilda Taba loomingu radadel - “Kasvatuse dünaamika” ja meie. Haridus, nr.10. Lk. 12 - 15.

Krull, E. (1989). Kõlbelise kasvatuse aine määramisest. Kogumikus Aktualnõie problemõ perestroiki ėkolõ .Tartu: TRÜ. Lk. 65 - 70.(vene keeles)

Krull, E. (1989). Mida peale hakata kõlbelise kasvatusega? Nõukogude Kool, nr. 3. Lk. 26 - 29.

Krull, E. (1988). Eesmärktestide fondid, kas ja milleks. Nõukogude Kool, nr. 9. Lk. 9 - 12.

Krull, E. (1988). Õppematerjali eesmärgistamisel baseeruvad testifondid. Kogumikus Sovetskaja pedagoogika i ėkola, nr. 20. Tartu: TRÜ. Lk. 62 - 79. (vene keeles)

Krull, E. (1986). Põhiteadmiste ja -oskuste omandamise metoodika. Kogumikus Issledovania po pedagogike I vozmoūnosti ih vnedrenia. Tartu: TRÜ. Lk. 30 -35. (vene keeles)

Krull, E. (1986). Põhivara piiritlemise ja selle täieliku omandamise meetodid. Kogumikus Pedagoogikateaduselt koolile 1981 - 1985. Reaalained. Tallinn: ENSV HM. Lk. 151 - 58.

Krull, E. (1986). Täieliku omandamise kontseptsioon didaktikas. Kogumikus Sovetskaja pedagoogika i skola, nr. 18. Tartu: TRÜ. Lk. 149 -70. (vene keeles).

Krull, E. ja Saar, A. (1986). Põhiteadmiste ja -oskuste ühtlustamise mõju õppematerjali omandamisele. Nõukogude Kool, nr. 6. Lk. 32- 36.

Krull, E. (1985). Õppematerjali täieliku omandamise taotlused nüüdisdidaktikas. Nõukgude Kool, nr. 9,. Lk. 23 -26.

Krull, E. (1984). Täiendavad programmeeritud õppemõjutused (probleemi püstitus). Kogumikus Problemõ võstėei ėkolõ, nr. 7. Tartu; TRÜ. Lk. 84- 89. (vene keeles)

viimati muudetud: 11.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Edgar
2.Surname Krull
3.Institution Department of General Education, University of Tartu
4.Position Professor, Head of Department of General Education
5.Date of birth 28.11.1948 (day.month.year)
6.Education Higher; University of Tartu, 1972; diploma: physisist, teacher of physics
7.Research and
professional experience
Since 1972 senior laboratory assistant at the Department of Physics, Since 1972 senior laboratory assistant at the Department of Physics, University of Tartu. Laboratory engineer at the Department of Physics, University of Annaba, Democratic and Popular Republic of Algeria (1976–1979). Senior engineer at the Department of Physics, University of Tartu (1979 –1983). Postgraduate student of education at the Department of Physics, University of Tartu (1983 –1986). Lecturer at the Department of Education, University of Tartu (1986–1987). Senior lecturer at the same department (1987–1990). Associate Professor at the Department of Education (1990 – 2002). Since September 2002 Professor of General Pedagogy and since January, 2003, Head of the Department of General Education.
8.Academic degree Candidate of Educational Sciences
9.Dates and sites of
earning the degrees
University of Tartu, 1987
10.Honours/awards Author of year of the Estonian Teachers’ Newspaper, 1998; Prizes of competition for scientific achievments in education awarded by the Ministry of Education and the Estonian Academic Education Society in 1999, 2001 and 2003. Letter of thanks of the Tartu University library to the author of the most frequently borrowed book, 2003. Letters of thanks by the Dean of the Faculty of Education, 2004 and 2005.
11.Research-administrative
experience
Principal investigator of two projects "An experimental system for the development of teacher education programs through the follow-up evaluation of graduates" (1996–1998) and "Development of teacher professional thinking and its dependence on teachers’ school experience" (1999–2001) – supported by the Estonian Science Foundation. Then principal investigator of the target-financed project "Teachers' professional development in the changing society" since January 2002. Estonian National Coordinator for the ERASMUS thematic network project CICE (Children's Identity and Citizenship in Europe) joining educators from 29 European countries since 1999. External expert of the COMENIUS (action3.1/2.1) in 1999-2005 and of the general activities of observation and analysis (action 6.1.2) in 2002 and 2003 projects' of the SOCRATES program. Member of the Socialia Commitee at the University of Tartu.
12.Supervised dissertations

Meeli Tankler, MA, 2005, superv. Edgar Krull; Toomas Tenno. Avastusõppe plussid ja miinused teoorias ja praktikas. Tartu Ülikool

Sirje Sisask, MA, 2002, superv. Edgar Krull. Pedagoogilise koolipraktika täiustamine õpetamisoskuse hindamisega. Tartu Ülikool

Tatjana Lodeikina, MSc, 2002, superv. Edgar Krull; Lembi Tamm. Üldise ja anorgaanilise keemia kursuse õpetamine gümnaasiumis. Tartu Ülikool

Made Torokoff, MA, 2001, superv. Edgar Krull. Üks võimalus õpetaja professionaalse arengu toetamiseks. Tartu Ülikool

Lea Michelson, MA, 1999, superv. Edgar Krull. Eesti kõrghariduse kvaliteedi kindlustamise taotlusi teiste riikide kogemuse taustal. Tartu Ülikool

Aivar Vinne, MSc, 1998, superv. Edgar Krull; Lembi Tamm. Katsed kaheksanda klassi keemiaõpetuses. Tartu Ülikool

Ülle Tõnutare, MSc, 1998, superv. Edgar Krull; Lembi Tamm. Keemiamõisted põhikoolis. Tartu Ülikool

13.Current research program Teacher education and professional development, several issues of educational psychology, history of education, application of educational technology and curriculum development
14.Current grant funding Target-financed project "Teachers' Professional Development in the Changing Society" (2002-2006)
15.List of most important publications

(2005).Theory and practice in today’s teacher education. TRAMES. Journal of the Humanities and Social Sciences. Vol 9, No2. Guest editor Edgar Krull.

Krull, E. (2005). Mentoring as a means for supporting student and beginning teachers’ practice-based learning. TRAMES, Vol 9, No2. Pp 143–158.

Krull, E. (2005). Theory and practice in today’s teacher education. Preface to the special issue of TRAMES. TRAMES, Vol 9, No2. Pp 123–128.

Krull, E. (2004). Kezdő tanárok és tanárjelöltek gyakorlatának támogatása: a mentorok szerepe, kiválasztása és képzése. Pedagógusképzés,. 3. 63 -78. (Ungari keeles)

Krull, E. & A. Marits (2004) (Eds). European added value in teacher education: The role of teachers as promoters of basic skills acquisition and facilitators of learning. Programme and abstracts. 7th Teacher Education Spring University. Tartu: University of Tartu. 90 pages.

Krull, E. and Kadajane, T. (2004). The development of social relationship between students. In Beata Krzywosz-Rynkiewicz and Alistair Ross (eds.) Social learning, inclusiveness and exlusiveness in Europe. European issues in children’s identity and citizenship. Trentham Books. Pp. 55–73.

Krull, E. (with T.Tenno, .J. Kõrgesaar, A. Rauckiene, I. Zogla, K. Trasberg, E.de Vreede) (Ed.). (2004). European added value in teacher education: The role of teachers as promoters of basic skills acquisition and facilitators of learning. Collection of the selected papers presented at the ATEE 7th Spring University (2004) on CD-ROM. Tartu: Department of General Education University of Tartu. ISBN 9985-4-0415-7.

Karl Karlepa ja Edgar Krulli toim. Haridus kõigile 2003. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 245 lk.

Krull, E. (2003). Changes in teachers’ attitudes and beliefs depending on their school esperience. In Helja Linnansaari Ed. Didacta Varia, Vol. 8(1). Helsingin yliopisto Opettajankoulutuslaitos. Pp 47–62.

Krull, E. (2003). Developing of peer relations in students. In Alistair Ross (Ed.) A Europe of many cultures: Proceedings of the fifth conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Pp. 285–291.

Krull, E. (2003). Hilda Taba (1902-1967). Prospects, Vol. XXXIII, no 4. Pp. 481–491.

Krull, E. (2003). Pedagoogililine praktika kui otsustav tegur õpetajakoolituse ajakohastamisel. E. Krulli ja K. Orase toim. Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond. Lk 47 – 65.

Krull, E. (2003). Pilootuuringud arengumuutuste väljaselgitamiseks õpetajate professionaalsuse kujunemises. Karl Karlepa ja Edgar Krulli toim. raamatus Haridus kõigile 2003. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, lk 54–61.

Krull, E. (2003). Õpetajate pedagoogiliste hoiakute ja veendumuste sõltuvus koolikogemusest. E. Krulli ja K. Orase toim. Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond. Lk 7 – 11.

Krull, E. ja K. Oras (2003). Eessõna. E. Krulli ja K. Orase toim. Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond. Lk 137 – 157.

Õpetajate professionaalne areng ja õppepraktika. Õpetajakoolitus IV. (2003). E. Krulli ja K. Orase toim. Tartu: Tartu Ülikooli pedagoogika osakond

Curriculum: Theory, practice and active learning. (2002). Ed. by Toomas Tenno, Jaan kõrgesaar, Jaan Mikk, Hasso Kukemelk, and Edgar Krull. Tartu: Tartu University Press

Davies, I, Fulop, M. Bauer, T., Krull, E., Raubik, R. Roland-Levy, C. (2002). Implementing Citizenship Education: issues from higher education in Europe. Children's Social and Economics Education. Vol. 5, No 1. Pp. 53–61.

Krull, E. (2002). Eesti õpetaja pedagoogilised arusaamad, arvamused ja hoiakud millenniumivahetusel. Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus. 202 lk.

Krull, E. (2002). Endasse kapseldunud aine. Haridus, Nr 5, lk 25–28.

Krull, E. (2002). Hilda Taba 100. Haridus nr 6, lk 34–36.

Krull, E. (2002). School practice as a determinative factor of teacher education. In Kari Niinistö a.o. edited Developing teacher education in Estonia. Tartu – Helsinki: Hansa-Project. Pp. 106–117.

Krull, E. (2002). Some conclusions from the IEA study for civic education curriculum renewal. In Alistair Ross (Ed.) Future citzens in Europe: Proceedings of the fourth conference of the Children’s Identity and Citizenship in EuropeThematic Network. Pp. 317–323.

Fülop, M., Davis, I., Krull, E., Raubik, R., Bauer, T., & Roland-Levy, C. (2001). Courses and education for those who will work with secondary school aged people (11–18). In Alistair Ross (ed.) Preparing professionals for issues of citizenship and Identity in Europe. CICE Thematic Network Project 1998–2001: findings, recommendations and invitation to participate. Pp 32–42.

Krull, E. (2001). Integration of Soviet migrants as a factor shaping identity and citizenship awareness in Estonia. In Alistair Ross (Ed.) Learning for democratic Europe. Proceedings of the third conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Brugge – London: CICE publication. Pp 261–267.

Krull, E. (2001). Izobraūevanje u¹iteljev. Vzgoja, nr 11, september, 2001. Lk 34–36. (Sloveenia keeles)

Krull, E. (2001). Kodanikuõpetus kui õppeaine ja selle sisu kujundavad faktorid. H. Kukemelki jt. (toimet.) Kasvatus ja aated. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 10. Tartu: TÜ pedagoogika osakond. Lk 70–77.

Krull, E. (2001). Teacher Professional Development in Estonia: Theory and Practice. Journal of Teacher Education in Europe, Vol. 24, No 2. Pp. 99–113.

Krull, E. (2001). The contribution of CICE's databases to development of national curricula: the Estonian case. In Alistair Ross (Ed.) Learning for democratic Europe. Proceedings of the third conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Brugge – London: CICE publication. Pp 229–234.

Harrison, J., Krull, E., and LeRich, L. W. (2000). Discipline in a multicultural classroom: A case study. Education Research and Perspectives, Vol. 27, N1. Pp. 81 – 89.

Krull, E. (2000/01). Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat. Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus. 637 lk

Krull, E. (2000). Õpetajate pedagoogiliste tõekspidamiste ja arutlusviisi sõltuvus koolikogemusest. Artiklite kogumikus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 10. Tartu: TÜ pedagoogika osakond. Lk 52–60.

Krull, E. (1999). Inter- ja multikultuurilised kasvatustaotlused Eestis. Akadeemia, 11. aastakäik, No 1. Lk. 114 – 129.

Krull, E. (1999). Pedagoogikaõppejõudude, õpetajate ja üliõpilaste küsitlused õpetajakoolituse tõhustamise teenistuses. Raamatus „Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas“. Lk. 55-63.

Krull, E. (1998). Attempts of inter- and multicultural education in Estonia. Children's Social and Economics Education, Vol. 2, No 1, 1997. Pp. 33 – 46.

Krull, E. (1998). Muutused õpetajate hoiakutes ja arutlusviisis. Haridus nr. 6. Lk. 29 – 35.

Krull, E. (1998). Muutused õpetajate hoiakutes ja arutlusviisis. Haridus nr. 6. Lk. 29 – 35.

Krull, E. (1998). Mõningaid jooni õpetajate pedagoogilise arutlusviisi arengust. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 29 – 50.

Krull, E. (1998). Pedagoogiline praktika õpetajakoolituse arengufaktorina. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 51 – 70.

Krull, E. (1998). Tartu Ülikoolis pedagoogilise ettevalmistuse saanud õpetajate küsitlus. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 88 – 120

Krull, E. (1998). Õpetaja professionaalne areng: teooria ja praktika. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 7 – 28.

Krull, E. (1998). Õpetamise tõhususe hindamine. Õpetajakoolitus II. Tartu: Tartu Ülikool. 197 lk.

Krull, E. (1998). Üldtendentsid õpetajate pedagoogilise arutlusviisi arengus õpetajate ja õpetajakoolituse lõpetajate küsitluste andmetel. Artiklite kogumik “kodu ja kool muutuvas ajas”. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr. 7. Lk. 150 – 158.

Krull, E. ja Kurm, H.(1998). Eesti pedagoogikaõppejõud. Kogumikus In via Educationis. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr. 4. Tartu: TÜ kirjastus. Lk. 27 - 47.

Krull, E., Kõrgesaar, J. ja Õunapuu, T. (1998). Eesti ja USA pedagoogikaõppejõudude hinnangud NCATE akrediteerimisstandarditele. Kogumikus In via Educationis. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr. 4. Tartu: TÜ kirjastus. Lk. 48 - 65.

Krull, E., Kõrgesaar, J. Moore, K., and Hopkins, S. (1998). Perceptions of Estonian and American teacher educators towards NCATE Standards: A comparative study. International Education, Vol. 28, No 1, Fall 1998. Pp . 65 – 76.

Krull, E., LeRiche, L. W. ja Woods, J. (1998). Ameerika, Austraalia ja Eesti pedagoogikaõppejõudude suhtumine NCATE standarditesse: Võrdlev uurimus. Õpetajakoolitus III. Tartu: Tartu Ülikool. Lk. 71 – 87.

Krull, E., LeRiche, L.W., &, Woods, J. (1998). Attitudes of Australian, American and Estonian teacher educators towards NCATE Standards: A comparative study. Education Research and Perspectives, Vol. 25, No. 1. Pp. 105-115.

Krull, E. (1997). Evaluation of teacher education courses by the graduating student teachers. In the book Child’s problems and problems with child. Tartu: Department of Education, University of Tartu. P. 52 – 56.

Krull, E. (1997). Kokkuvõte pedagoogilist kutseaastat lõpetavate üliõpilaste küsitlusest. Kogumikus Õpetajakoolitus I. Tartu: Tartu Ülikool, 1997. Lk. 110 – 135

Krull, E. (1997). Multikultuurilise kasvatuse vastuolulisus ja paratamatus: Euroopa Õpetajakoolitajate Assotsiatsiooni 22. aastakonverents Maceratas. Haridus N6. Lk. 18 – 23.

Krull, E. (1997). Õpetajate ettevalmistusest Inglismaal ja Walesis: ideed ja tegelikkus. Kogumikus Õpetajakoolitus I. Tartu: Tartu Ülikool, 1997. Lk. 36 – 50.

Krull, E. (1997). Õpetajate pedagoogilise ettevalmistuse programmide hindamine ja täiustamine lähtudes lõpetanute seirest Kogumikus Õpetajakoolitus I. Tartu: Tartu Ülikool,. Lk. 96 – 109.

Krull, E. (1997) Õpetamise hindamise kui pedagoogiline probleem. Mõned põhimõtted õpetamise hindamiskvaliteedi tõstmiseks. Kogumikus Võimalus ja paratamatus olla õpetaja. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikool, 1997. 107 - 116.

Krull, E. and Kurm, H. (1996). Hilda Taba - a worldwide known educator from Estonia.Taba’s biography, ideas, and impact on Estonian education. In Retrospektiven in Sachen Bildung, Vol. 2., Nr. 17. Klagenfurt. 19 pp.

Krull, E. (1995). Eesti pedagoogikateadlasena Ameerikat avastamas. Haridus, nr. 68. Lk. 20 - 23.

Krull, E. ja Õunapuu, T. (1994). Saateks. Eessõna H.C. Lindgreni ja W.N. Suteri Pedagoogiline psühholoogia koolipraktikas tõlkele. Tartu: TÜ kirjastus. Lk. vii - ix.

Krull, E. (1993). Some problems regarding the selection and translation of new textbooks for teacher education. In Tradition and innovation in education: The teacher’s role, Nr. 2. Tartu: University of Tartu. Pp. 28 - 30.

Krull, E. (1992). Maailmakuulus pedagoogikateadlane Hilda Taba 90. Haridus, nr. 7/ 8. Lk. 9 - 12.

Krull, E. (1992). Preface. In Jubilee Conference Hilda Taba 90. Invited addresses and reports. Tartu: University of Tartu, 1992. P. 5 - 6.

Krull, E. (1992). Updating the theoretical content of teacher preparation pertaining to educational subjects: Some recent developments in Estonia. Reprints and Miniprints (Malmö, Sweden: School of Education), Nr. 754. 10 pp. ED 352 344.

Krull, E. and Marits, A. (1992). Hilda Taba and Estonian educational science. Taba’s childhood, schooling and the acceptance of her educational ideas in Estonia. In Jubilee Conference Hilda Taba 90. Invited addresses and reports. Tartu: University of Tartu. Pp. 51 - 59.

Kasvatusteooria ja õpetajate ettevalmistamise lähtekohti. Acta et commentationes Universitatis Tartuensis, nr. 919 (1991). Vastutav toimetaja Edgar Krull. Tartu: Tartu Ülikool.

Krull, E. (1991). Pedagoogilise ettevalmistuse teoreetilise sisu kaasajastamise võimalustest. Haridus, nr. 10 ja 11. Lk. 7-10 ja 10 -15.

Krull, E. (1991). Poliitiline sotsialiseerimine ja kasvatus demokratiseeruvas ühiskonnas. Acta et commentationes Universitatis Tartuensis, nr. 919. Lk. 24 - 49.

Krull, E. (1991). Poliitiline sotsialiseerumine demokraatia tingimustes. Akadeemia, nr. 4. Lk. 740 - 62.

Krull, E. (1991). Õpilaste poliitilisest sotsialiseerimisest demokratiseeruvas ühiskonnas. Haridus, nr. 4. Lk. 2 - 7.

Krull, E. (1989). Hilda Taba loomingu radadel - “Kasvatuse dünaamika” ja meie. Haridus, nr.10. Lk. 12 - 15.

Krull, E. (1989). Kõlbelise kasvatuse aine määramisest. Kogumikus Aktualnõie problemõ perestroiki ėkolõ .Tartu: TRÜ. Lk. 65 - 70.(vene keeles)

Krull, E. (1989). Mida peale hakata kõlbelise kasvatusega? Nõukogude Kool, nr. 3. Lk. 26 - 29.

Krull, E. (1988). Eesmärktestide fondid, kas ja milleks. Nõukogude Kool, nr. 9. Lk. 9 - 12.

Krull, E. (1988). Õppematerjali eesmärgistamisel baseeruvad testifondid. Kogumikus Sovetskaja pedagoogika i ėkola, nr. 20. Tartu: TRÜ. Lk. 62 - 79. (vene keeles)

Krull, E. (1986). Põhiteadmiste ja -oskuste omandamise metoodika. Kogumikus Issledovania po pedagogike I vozmoūnosti ih vnedrenia. Tartu: TRÜ. Lk. 30 -35. (vene keeles)

Krull, E. (1986). Põhivara piiritlemise ja selle täieliku omandamise meetodid. Kogumikus Pedagoogikateaduselt koolile 1981 - 1985. Reaalained. Tallinn: ENSV HM. Lk. 151 - 58.

Krull, E. (1986). Täieliku omandamise kontseptsioon didaktikas. Kogumikus Sovetskaja pedagoogika i skola, nr. 18. Tartu: TRÜ. Lk. 149 -70. (vene keeles).

Krull, E. ja Saar, A. (1986). Põhiteadmiste ja -oskuste ühtlustamise mõju õppematerjali omandamisele. Nõukogude Kool, nr. 6. Lk. 32- 36.

Krull, E. (1985). Õppematerjali täieliku omandamise taotlused nüüdisdidaktikas. Nõukgude Kool, nr. 9,. Lk. 23 -26.

Krull, E. (1984). Täiendavad programmeeritud õppemõjutused (probleemi püstitus). Kogumikus Problemõ võstėei ėkolõ, nr. 7. Tartu; TRÜ. Lk. 84- 89. (vene keeles)

last updated: 11.10.2005

[ sulge aken ]