[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Maie |
2. | Perekonnanimi | Vikat |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool |
4. | Ametikoht | Emeriitprofessor |
5. | Sünniaeg | 08.04.1936 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | Eesti Muusikaakadeemia |
7. | Teenistuskäik | 1967-2001- Tallinna pedagoogilise Instituudi õpetaja, vanemõpetaja, dotsent, eelkoolipedagoogika õppetooli professor |
8. | Teaduskraad | Ph.D |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Moskva Pedagoogiline Instituut, 1979 |
10. | Tunnustused | EAPS ja Eesti Haridusministeeriumi teadustööde konkursi auhind 1998.a., Eesti Muusikaõpetajate Assotsiatsiooni auhid 2000a., EESTI Vabariigi IV klassi Valgetähe märk 2001 – TPÜ rektoraadi eripreemia artikli eest “Impact of Folk Music activities on Child´s Intellectual Development at Preschool Age”. In A.Liimets (Hrsg.) Integration als Problem In der Erziehungwissenschaft, Band 5. Peter Lang, 247-254. |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
EECERA – European Early Childhood Education Research Association liige; ISME – International Society of Music Education liige; Eesti Rahvusliku Folkloorinõukogu, CIOFF-Estonia liige; EVHM muusikaõpetuse ainekomisjoni liige; EAPS-I - Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi liige |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Elina Seegel, MA, 2004, juh. Maie Vikat. Muusikakooli ja kodu koostöövõimalused lapse huvitegevuse toetamisel nooremas koolieas. TLÜ Elin Ots, MA, 2004, juh. Maie Vikat. Muusika kuulamise osatähtsusest õpilase sotsialiseerimisel murde- ja noorukieas. TLÜ Inna Järva, PhD, 2004, juh. Maie Vikat. Põlvkondlikud muutused Eestimaa vene perekondade kasvatuses: sotsiokultuuriline käsitlus. TLÜ Maia Muldma, PhD, 2004, juh. Maie Vikat. Fenomen muzõki v formirovanii dialoga kultur. Sopostavitelnõi analiz mnenii uc`itelei muzõki s`kol s estonskim I russkim jazõkom obucenia. TLÜ Monika Pullerits, PhD, 2004, juh. Maie Vikat. Muusikaline draama algõpetuses – kontseptsioon ja rakendusvõimalusi lähtuvalt C.Orffi süsteemist. TLÜ Eva Noormaa, MA, 2003, juh. Maie Vikat. Meedia osa andeka lapse sotsialiseerimises. TLÜ Edna Vahter, MA, 2002, juh. Maie Vikat. Kunsti- ja kirjaõpetuse seostest alushariduse kunstiõpetuses. TLÜ Anu Sepp, MA, 2001, juh. Maie Vikat. 4. – 6. klassi muusika õppekirjanduse kontseptuaalsed alused. TLÜ Ave Kumpas, MA, 2001, juh. Maie Vikat. Varajane muusikakasvatus laulu- ja mängukoolis väikelapse arendajana. TLÜ Tuuli Toom, MA, 2001, juh. Maie Vikat. Muusika ja liikumise seostest algastme muusikakasvatuses. TLÜ Kristi Kiilu, MA, 2000, juh. Maie Vikat. Diferentseeritud muusikaline tegevus eelkooliealiste laste muusikatunnis. TLÜ Ülle Saarits, MA, 1999, juh. Maie Vikat. Vanavanema roll linnaperekonnas: lapsevanema refleksioonis. TLÜ Inge Raudsepp, MA, 1998, juh. Maie Vikat. Regilaulu käsitlemise võimalusi põhikooli muusikaõpetuses. TLÜ Inna Järva, MA, 1998, juh. Maie Vikat. EstDan projektide kasvatuslikud püüdlused. TLÜ Maia Muldma, MA, 1998, juh. Maie Vikat. Muukeelse kooli õpilaste integreerumine Eesti ühiskonda muusikakasvatuse kaudu. TLÜ Monika Pullerits, MA, 1998, juh. Maie Vikat. C.Orffi muusikaõpetuse süsteemi elementide kasutamisvõimalusi muusikakasvatuses. TLÜ |
13. | Teadustöö põhisuunad | Andeka lapse areng; muusikalise ja kognitiivse arengu seosed |
14. | Jooksvad grandid | Osalen Tallinna Haridusameti grandis;"Tallinna linna esiõpetusrühmade -ja algklassiõpetajate õppimiskäsitused" 2005-2008 ETF grant “Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis.” Projektijuht L. Talts. |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Vikat, M., Ruokonen, I., 2005. The creativity of gifted children in Estonia and Finland from a musical and environmental perspective. In TRAMES, Journal of the Humanities and Social Scienses , Vol.9 , No 1, 49-68. Vikat, M., Talts, L.(2004) The pedagogical views of Estonian preschool teachers about the learning process. htt://www.leeds.ac.uk./educol/documents/0003634.htm. Ilmumiskoht: http://www.leeds.ac.uc/ Vikat, M., Talts, L., Sikka, H. (2004) The pedagogical views of Estonian-speaking and Russian-speaking preschool teachers about the learning process. In book: Sustainable development. Culture. Education. Articles in early childhood education, pp 111-129, TPÜ. Vikat, M., Hytönen, J. Talts, L. Krokfors, L.(2003) What educational objectives are considered important by preschool teachers in Heksinki and Tallinn? Trames.Journal of the Humanities and Social Sciences. Vol 7, No 4, 257-268. Vikat, M.(2001) Impact of folk musik activities on child`s intellectual development at preschool age. In book: Integration als problem in der Erziehungs Wissenschaft. Band 5 (ed. by a. Liimets).Peter Lang: Europäischen Verlag der Wissenschaften. Pp 247-255. Vikat, M. & Ruokonen, I. (2001) Pedagogical and socio-psychological characteristics of talanted children and their learning environment in Estonian and Finland |
viimati muudetud: 14.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Maie |
2. | Surname | Vikat |
3. | Institution | Tallinn University |
4. | Position | Professor emeritus |
5. | Date of birth | 08.04.1936 (day.month.year) |
6. | Education | Music Academy of Estonia |
7. | Research and professional experience |
1962-1967Head of the Cabinet of Music, TPU; 1967-2001 teacher, lector, assistant prof. of the chair of Preschool Pedagogy. |
8. | Academic degree | Ph.D |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
Moscow Pedagogical Institute, 1979 |
10. | Honours/awards | Annual awards of the competition of research papers of Estonian Academic Sociaty of Education in 1998. Annual award of the Estonian Association of Music Teacher - 2000; Valgetähe orden of Estonian Republic Member of the EECERA, OMEP, ISME |
11. | Research-administrative experience |
Member in the international organization: European Educational Research Association |
12. | Supervised dissertations |
Elina Seegel, MA, 2004, superv. Maie Vikat. Muusikakooli ja kodu koostöövõimalused lapse huvitegevuse toetamisel nooremas koolieas. TLÜ Elin Ots, MA, 2004, superv. Maie Vikat. Muusika kuulamise osatähtsusest õpilase sotsialiseerimisel murde- ja noorukieas. TLÜ Inna Järva, PhD, 2004, superv. Maie Vikat. Põlvkondlikud muutused Eestimaa vene perekondade kasvatuses: sotsiokultuuriline käsitlus. TLÜ Maia Muldma, PhD, 2004, superv. Maie Vikat. Fenomen muzõki v formirovanii dialoga kultur. Sopostavitelnõi analiz mnenii uc`itelei muzõki s`kol s estonskim I russkim jazõkom obucenia. TLÜ Monika Pullerits, PhD, 2004, superv. Maie Vikat. Muusikaline draama algõpetuses – kontseptsioon ja rakendusvõimalusi lähtuvalt C.Orffi süsteemist. TLÜ Eva Noormaa, MA, 2003, superv. Maie Vikat. Meedia osa andeka lapse sotsialiseerimises. TLÜ Edna Vahter, MA, 2002, superv. Maie Vikat. Kunsti- ja kirjaõpetuse seostest alushariduse kunstiõpetuses. TLÜ Anu Sepp, MA, 2001, superv. Maie Vikat. 4. – 6. klassi muusika õppekirjanduse kontseptuaalsed alused. TLÜ Ave Kumpas, MA, 2001, superv. Maie Vikat. Varajane muusikakasvatus laulu- ja mängukoolis väikelapse arendajana. TLÜ Tuuli Toom, MA, 2001, superv. Maie Vikat. Muusika ja liikumise seostest algastme muusikakasvatuses. TLÜ Kristi Kiilu, MA, 2000, superv. Maie Vikat. Diferentseeritud muusikaline tegevus eelkooliealiste laste muusikatunnis. TLÜ Ülle Saarits, MA, 1999, superv. Maie Vikat. Vanavanema roll linnaperekonnas: lapsevanema refleksioonis. TLÜ Inge Raudsepp, MA, 1998, superv. Maie Vikat. Regilaulu käsitlemise võimalusi põhikooli muusikaõpetuses. TLÜ Inna Järva, MA, 1998, superv. Maie Vikat. EstDan projektide kasvatuslikud püüdlused. TLÜ Maia Muldma, MA, 1998, superv. Maie Vikat. Muukeelse kooli õpilaste integreerumine Eesti ühiskonda muusikakasvatuse kaudu. TLÜ Monika Pullerits, MA, 1998, superv. Maie Vikat. C.Orffi muusikaõpetuse süsteemi elementide kasutamisvõimalusi muusikakasvatuses. TLÜ |
13. | Current research program | Development of gifted children; development of intellect and growth environment in early childhood; |
14. | Current grant funding | 2005 – 2008, research grant of Estonian Science Foundation “Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis” [The efficiency of preschool education and its sustainable development in basic school]. Project leader: L.Talts. |
15. | List of most important publications |
Vikat, M., Ruokonen, I., 2005. The creativity of gifted children in Estonia and Finland from a musical and environmental perspective. In TRAMES, Journal of the Humanities and Social Scienses , Vol.9 , No 1, 49-68. Vikat, M., Talts, L.(2004) The pedagogical views of Estonian preschool teachers about the learning process. htt://www.leeds.ac.uk./educol/documents/0003634.htm. Ilmumiskoht: http://www.leeds.ac.uc/ Vikat, M., Talts, L., Sikka, H. (2004) The pedagogical views of Estonian-speaking and Russian-speaking preschool teachers about the learning process. In book: Sustainable development. Culture. Education. Articles in early childhood education, pp 111-129, TPÜ. Vikat, M., Hytönen, J. Talts, L. Krokfors, L.(2003) What educational objectives are considered important by preschool teachers in Heksinki and Tallinn? Trames.Journal of the Humanities and Social Sciences. Vol 7, No 4, 257-268. Vikat, M.(2001) Impact of folk musik activities on child`s intellectual development at preschool age. In book: Integration als problem in der Erziehungs Wissenschaft. Band 5 (ed. by a. Liimets).Peter Lang: Europäischen Verlag der Wissenschaften. Pp 247-255. Vikat, M. & Ruokonen, I. (2001) Pedagogical and socio-psychological characteristics of talanted children and their learning environment in Estonian and Finland |
last updated: 14.10.2005
[ sulge aken ]