[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Helle |
2. | Perekonnanimi | Sikka |
3. | Töökoht | Tallinna Pedagoogikaülikool |
4. | Ametikoht | kasvatusteaduste teaduskonna dotsent |
5. | Sünniaeg | 14.03.1949 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | Tallinna Pedagoogiline Instituut, algklasside õpetaja; Tartu Riiklik Ülikool, 1987 Ph.D |
7. | Teenistuskäik | 1979-1990 Tallinna Pedagoogilise Instituudi algõpetuse õppetooli lektor, alates 1990.a-st dotsent. |
8. | Teaduskraad | Ph.D |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Tartu Riiklik Ülikool, 1987 |
10. | Tunnustused | Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja Eesti Haridusministeeriumi teadustööde konkursside aastapremiad 1996 |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
Rahvusvaheline teadusorganisioon European Educational Research Association, EAPS-i liige |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Kristiina Orgla, MA, 2005, juh. Helle Sikka. Andekas laps oma õpikeskkonnas. Tallinna Ülikool Karin Sepp, MA, 2003, juh. Helle Sikka. Koolikiusamine põhikooli keskastmes ja tugiõpilaste osa kiusamise probleemi lahendamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool Sirje Piht, MA, 2002, juh. Helle Sikka. II klassi matemaatika tööraamatu koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool Lehti Padu, MA, 2001, juh. Helle Sikka. Matemaatika kontrolltööde koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Teadustöö põhisuunad | Õpilase kasvukeskkond kodus ja koolis, õpetaja professionaalset arengut mõjutavad tegurid |
14. | Jooksvad grandid | Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis. 2005-2008. Eesti Teadusfondi grant. |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Sikka,H. (2005). Lasteaiaõpetajate hinnangud kooliminevate laste arengule. Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes III. Tallinn: TLÜ. Lk 38-49 Sikka,H., Vikat,M. (2005). Assesment of preschool children entering school: Perspectives of interaction and integration. Journal of Teacher Education and Training. Volume 5. Institute of Sustainable Education Daugavpils University. Lk 70-79 Talts,L., Sikka,H.,Vikat,M.(2004). The Pedagogical Views of estonian-speaking and russian-speaking Preschool Teachers about the Learning Process. Sustainable Development. Culture. Education. Lk 111-128 Poom-Valickis,K.,Saarits,Ü., Sikka,H., Talts,L., Veisson,M. (2003). Professional preparation of teachers - problems and perspectives. The Estonian case. Journal of Teacher Education and Training. Volume 3. Lk 18-26 Sikka, H. (2003) Õpetaja matemaatika õpikeskkonna loojana.[Teacher as a shaper of learning environment for mathematics]-Educational Environment in Early Childhood in Estonia and in Finland II. J. Hytönen (ed.). University of Helsinki. Lk. 211-221 |
viimati muudetud: 13.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Helle |
2. | Surname | Sikka |
3. | Institution | Tallinn Pedagogical University |
4. | Position | Assistant prof. of the Chair of Primary Education |
5. | Date of birth | 14.03.1949 (day.month.year) |
6. | Education | Graduated from Tallinn Pedagogical Institute with qualification a primary school teacherPh.D1987 Tartu University |
7. | Research and professional experience |
1979-1990 lecture at the Chair of Primary Education, since 1990 assistant prof. |
8. | Academic degree | Ph.D |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
1987 Tartu University |
10. | Honours/awards | Annual awards of the competition of research papers of Estonian Academic Sociaty of Education in 1996. |
11. | Research-administrative experience |
Member in the international organization: European Educational Research Association |
12. | Supervised dissertations |
Kristiina Orgla, MA, 2005, superv. Helle Sikka. Andekas laps oma õpikeskkonnas. Tallinna Ülikool Karin Sepp, MA, 2003, superv. Helle Sikka. Koolikiusamine põhikooli keskastmes ja tugiõpilaste osa kiusamise probleemi lahendamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool Sirje Piht, MA, 2002, superv. Helle Sikka. II klassi matemaatika tööraamatu koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool Lehti Padu, MA, 2001, superv. Helle Sikka. Matemaatika kontrolltööde koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Current research program | Development environment of gifted child, teaching mathematics in primary school, learning motivation |
14. | Current grant funding | The efficiency of preschool education and its sustainable development in basic school. 2005-2008 grant of Estonian Science Foundation. |
15. | List of most important publications |
Sikka,H. (2005). Lasteaiaõpetajate hinnangud kooliminevate laste arengule. Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes III. Tallinn: TLÜ. Lk 38-49 Sikka,H., Vikat,M. (2005). Assesment of preschool children entering school: Perspectives of interaction and integration. Journal of Teacher Education and Training. Volume 5. Institute of Sustainable Education Daugavpils University. Lk 70-79 Talts,L., Sikka,H.,Vikat,M.(2004). The Pedagogical Views of estonian-speaking and russian-speaking Preschool Teachers about the Learning Process. Sustainable Development. Culture. Education. Lk 111-128 Poom-Valickis,K.,Saarits,Ü., Sikka,H., Talts,L., Veisson,M. (2003). Professional preparation of teachers - problems and perspectives. The Estonian case. Journal of Teacher Education and Training. Volume 3. Lk 18-26 Sikka, H. (2003) Õpetaja matemaatika õpikeskkonna loojana.[Teacher as a shaper of learning environment for mathematics]-Educational Environment in Early Childhood in Estonia and in Finland II. J. Hytönen (ed.). University of Helsinki. Lk. 211-221 |
last updated: 13.10.2005
[ sulge aken ]