[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Helle
2.Perekonnanimi Sikka
3.Töökoht Tallinna Pedagoogikaülikool
4.Ametikoht kasvatusteaduste teaduskonna dotsent
5.Sünniaeg 14.03.1949 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus Tallinna Pedagoogiline Instituut, algklasside õpetaja; Tartu Riiklik Ülikool, 1987 Ph.D
7.Teenistuskäik 1979-1990 Tallinna Pedagoogilise Instituudi algõpetuse õppetooli lektor, alates 1990.a-st dotsent.
8.Teaduskraad Ph.D
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tartu Riiklik Ülikool, 1987
10.Tunnustused Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi ja Eesti Haridusministeeriumi teadustööde konkursside aastapremiad 1996
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
Rahvusvaheline teadusorganisioon European Educational Research Association, EAPS-i liige
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Kristiina Orgla, MA, 2005, juh. Helle Sikka. Andekas laps oma õpikeskkonnas. Tallinna Ülikool

Karin Sepp, MA, 2003, juh. Helle Sikka. Koolikiusamine põhikooli keskastmes ja tugiõpilaste osa kiusamise probleemi lahendamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Sirje Piht, MA, 2002, juh. Helle Sikka. II klassi matemaatika tööraamatu koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool

Lehti Padu, MA, 2001, juh. Helle Sikka. Matemaatika kontrolltööde koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Teadustöö põhisuunad Õpilase kasvukeskkond kodus ja koolis, õpetaja professionaalset arengut mõjutavad tegurid
14.Jooksvad grandid Eelkoolihariduse efektiivsus ja selle jätkusuutlik areng põhikoolis. 2005-2008. Eesti Teadusfondi grant.
15.Teaduspublikatsioonid

Sikka,H. (2005). Lasteaiaõpetajate hinnangud kooliminevate laste arengule. Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes III. Tallinn: TLÜ. Lk 38-49

Sikka,H., Vikat,M. (2005). Assesment of preschool children entering school: Perspectives of interaction and integration. Journal of Teacher Education and Training. Volume 5. Institute of Sustainable Education Daugavpils University. Lk 70-79

Talts,L., Sikka,H.,Vikat,M.(2004). The Pedagogical Views of estonian-speaking and russian-speaking Preschool Teachers about the Learning Process. Sustainable Development. Culture. Education. Lk 111-128

Poom-Valickis,K.,Saarits,Ü., Sikka,H., Talts,L., Veisson,M. (2003). Professional preparation of teachers - problems and perspectives. The Estonian case. Journal of Teacher Education and Training. Volume 3. Lk 18-26

Sikka, H. (2003) Õpetaja matemaatika õpikeskkonna loojana.[Teacher as a shaper of learning environment for mathematics]-Educational Environment in Early Childhood in Estonia and in Finland II. J. Hytönen (ed.). University of Helsinki. Lk. 211-221

viimati muudetud: 13.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Helle
2.Surname Sikka
3.Institution Tallinn Pedagogical University
4.Position Assistant prof. of the Chair of Primary Education
5.Date of birth 14.03.1949 (day.month.year)
6.Education Graduated from Tallinn Pedagogical Institute with qualification a primary school teacherPh.D1987 Tartu University
7.Research and
professional experience
1979-1990 lecture at the Chair of Primary Education, since 1990 assistant prof.
8.Academic degree Ph.D
9.Dates and sites of
earning the degrees
1987 Tartu University
10.Honours/awards Annual awards of the competition of research papers of Estonian Academic Sociaty of Education in 1996.
11.Research-administrative
experience
Member in the international organization: European Educational Research Association
12.Supervised dissertations

Kristiina Orgla, MA, 2005, superv. Helle Sikka. Andekas laps oma õpikeskkonnas. Tallinna Ülikool

Karin Sepp, MA, 2003, superv. Helle Sikka. Koolikiusamine põhikooli keskastmes ja tugiõpilaste osa kiusamise probleemi lahendamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Sirje Piht, MA, 2002, superv. Helle Sikka. II klassi matemaatika tööraamatu koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool

Lehti Padu, MA, 2001, superv. Helle Sikka. Matemaatika kontrolltööde koostamise kontseptuaalsed alused. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Current research program Development environment of gifted child, teaching mathematics in primary school, learning motivation
14.Current grant funding The efficiency of preschool education and its sustainable development in basic school. 2005-2008 grant of Estonian Science Foundation.
15.List of most important publications

Sikka,H. (2005). Lasteaiaõpetajate hinnangud kooliminevate laste arengule. Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes III. Tallinn: TLÜ. Lk 38-49

Sikka,H., Vikat,M. (2005). Assesment of preschool children entering school: Perspectives of interaction and integration. Journal of Teacher Education and Training. Volume 5. Institute of Sustainable Education Daugavpils University. Lk 70-79

Talts,L., Sikka,H.,Vikat,M.(2004). The Pedagogical Views of estonian-speaking and russian-speaking Preschool Teachers about the Learning Process. Sustainable Development. Culture. Education. Lk 111-128

Poom-Valickis,K.,Saarits,Ü., Sikka,H., Talts,L., Veisson,M. (2003). Professional preparation of teachers - problems and perspectives. The Estonian case. Journal of Teacher Education and Training. Volume 3. Lk 18-26

Sikka, H. (2003) Õpetaja matemaatika õpikeskkonna loojana.[Teacher as a shaper of learning environment for mathematics]-Educational Environment in Early Childhood in Estonia and in Finland II. J. Hytönen (ed.). University of Helsinki. Lk. 211-221

last updated: 13.10.2005

[ sulge aken ]