[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Ülle |
2. | Perekonnanimi | Rannut |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool |
4. | Ametikoht | üld- ja rakenduskeeleteaduse õppetooli lektor |
5. | Sünniaeg | 17.02.1957 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | 1977-1984 Tartu Riiklik Ülikool, romaani-germaani keelte ja kirjanduse eriala, saksa filoloogia, filoloog (MA ekvivalent). 1999–2001 Tallinna Pedagoogikaülikool, kasvatusteaduste teaduskond, pedagoogikamagister. 2001-2005 Tallinna Ülikool, filoloogia teaduskond, doktoriõpe. |
7. | Teenistuskäik | 2003- Tallinna Ülikooli üld- ja rakenduskeeleteaduse õppetooli lektor. 2002-2004 MATRA-projekt "Võõrtööliste laste hariduskorraldus Eestis". Võõrtööliste lastele (vanuses 11-16) õppevara (tööraamatu ja õpetajaraamatu) koostamine ja väljaandmine, õpetajatele, kooijuhtidele ja haridusametnikele käsiraamatu ja koolitusmaterjalide koostamine ja väljaandmine, täiendkoolitus- ja põhikoolitusmoodilte väljatöötamine. 2001-2003 Eesti Keelekümbluskeskuse tellimusel keelekümblus- programmi I ja II kooliastme ning keelekümbluslasteaia õppekava koostamine. 2001-2002 MEIS'i haridusprogrammide tellimusel eesti õppekeelega koolis teistest rahvustest õpilastega töötavate pedagoogide uuringute ja koolituste läbiviimine Muukeelne laps eesti koolis ja Õpetaja multikultuurses klassis, täiendkoolituse õppekavade väljatöötamine. 2000-2001 Teadus- ja Haridusministeeriumi tellimusel algklasside ja lasteaedade eesti keele õpetajatele eesti keele kui teise keele algõpetuse täiendkoolituskursuste läbiviimine. 1998-1999 MEIS'i haridusprogrammide tellimusel Tallinna 114. Lastepäevakodus teises keeles varase lugemaõppimise pilootprojekti läbiviimine. 1998-2003 FIE Ülle Rannut Keelekümblus, koolitus ja arendustegevus. |
8. | Teaduskraad | Pedagoogikamagister |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Tallinna Pedagoogikaülikool 2001 |
10. | Tunnustused | 2001 Eesti üliõpilaste teadustööde riiklikul konkursil II preemia humanitaarteaduste valdkonnas magistritöö eest Varane keelekümblus ja eesti keele kui teise keele õppe teooria ja praktika. 2001 TPÜ üleülikoolilisel teadustööde konkursil I preemia pedagoogika valdkonnas magistritöö eest Varane keelekümblus ja eesti keele kui teise keele õppe teooria ja praktika. 2005 Tallinna Ülikooli autasu 2004. aasta parima arendusprojekti kajastava veebilehe eest. Projekt: Uusimmigrandid Eestis. 2005 Tallinna Ülikooli autasu 2004. aasta parima kahasse kirjutatud õppevahendi eest "Uusimmigrandid Eestis. Õpetajaraamat, käsiraamat ja õpilase tööraamat" 2005 Tallinna Ülikooli autasu 2004. aasta parima kahase kirjutatud õpiku eest "Keel, võim, ühiskond: sotsiolingvistika ja keelepoliitika õpik" |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
|
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
|
13. | Teadustöö põhisuunad | Sotsiolingvistika: sotsiolingvistilise keskkonna mõju immigrantide laste eesti keele omandamisele ja integratsioonile Eestis. |
14. | Jooksvad grandid | |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Ülle Rannut. 2004. Astu sisse! Uusimmigrandid meie ühiskonnas ja haridussüsteemis. Käsiraamat eesti õppekeelega kooli õpetajatele, koolijuhtidele ja haridusametnikele. Haridus- ja Teadusministeerium. Tallinn: Ilo. Ülle Rannut. 2004. Kuidas keeles kümmeldakse. Oma Keel 1/kevad, 28-33. Ülle Rannut. 2004. Muukeelsete laste integratsioon ja eesti keele omandamine lasteaias. Toim. Rannut, M., Kõivupuu, M. & Päeva, T. Eesti keel: võõrkeelest teiseks keeleks. Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti filoloogia osakonna toimetised 1. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 59-90. Ülle Rannut. 2004. Muukeelsete laste integratsioon ja eesti keele omandamine lasteaias. Toim. Rannut, M., Kõivupuu, M. & Päeva, T. Eesti keel: võõrkeelest teiseks keeleks. Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti filoloogia osakonna toimetised 1. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 59-90. Rannut, M., Rannut, Ü. ja Verschik, A. 2003. Keel, võim, ühiskond. Sotsiolingvistika ja keelepoliitika õpik. Tallinn. TPÜ Kirjastus. Ülle Rannut. 2003. Impact of the Language Environment on Integration and the Estonian Language Acquisition. Proceedings of Conference „Multicultural Estonia“, October 24-25, 2002. Tallinn: Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutus, 125-137. Ülle Rannut. 2003. Muukeelsete õpilaste integreerimine eesti koolis. Õpik kõrgkoolile ning muukeelsete õpilastega töötavale aine- ja klassiõpetajale. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus. Ülle Rannut. 2003. Suhtumiste ja hoiakute mõju muukeelsete laste integratsioonile. Toimiv keel I. Töid rakenduslingvistika alalt. Eesti Keele Instituudi toimetised 12. Tallinna Pedagoogikaülikool, Eesti Keele Instituut. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus, 216-239. 2002. Tallinn: Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutus, 125-137. Ülle Rannut. 2003. Mitteverbaalsed strateegiad ja keeleline rikastamine teise keele õppes. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus. Rannut, Ü. 2002. Kuidas õpitakse keeli. Haridus 2/2002, 29-34. Ülle Rannut. 2002. Keelekeskkonna ja koolivaliku mõju muukeelse õpilase eesti keele arengule ja integratsioonile. Emakeel ja teised keeled III. Tartu Ülikooli eesti keele (võõrkeelena) õppetooli toimetised I, Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus,155-175. Ülle Rannut. 2002. Keelekeskkonna mõju muukeelsete õpilaste integratsioonile. Keel ja Kirjandus, 5/2002, 342-358. Ülle Rannut. 2000. Eesti keele kümblus ja eesti keel kui teine keel 1. klassis. Projekti Keelekümblus kui integratsioonivõti väljaanne. Tallinn: Haridusministeerium. Ülle Rannut. 1999. Lugema õppimine varases keelekümbluses. Toim. Vare, S. Keelekümblus kui integratsiooni võti. Projekti Keelekümblus kui integratsiooni võti väljaanne. Tallinn: Haridusministeerium, 41 - 44. Rannut, Ü. 1996. Einige übersetzungstheoretischen Fragen der ersten estnischen Bibelübersetzung von 1739. Baltische Seminare Bd.1, Göttingen: Carl-Schirren-Gesellschaft, 35-44. Rannut, M. & Rannut, Ü. 1995. Bilingualism - a step towards monolingualism or multilingualism? Multilingualism for all. Roskilde University, Toim. Skutnabb-Kangas, T. Denmark: Swets & Zeitlinger, 183 - 198. Ülle Rannut. 1992. Keelekümblus. Keeleameti toimetised, 3. Tallinn. |
viimati muudetud: 15.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Ülle |
2. | Surname | Rannut |
3. | Institution | Tallinn University |
4. | Position | lecturer of the chair of general and applied linguistics |
5. | Date of birth | 17.02.1957 (day.month.year) |
6. | Education | 1977-1984 Tartu State University, diploma course in German Philology (MA equivalent). 1999–2001 Tallinn Pedagogical University, Faculty of Education Science, MA in pedagogy. 2001-2005 Tallinn University, Faculty of Philology, Ph.D studies. |
7. | Research and professional experience |
2003 Tallinn University, lecturer of the chair of general and applied linguistics. 2002-2004 MATRA Project MAT02/ES/9/2 grant in Promotion of the education of the children of migrant workers (Holland - Estonia). 2001-2003 Estonian Language Immersion Centre, curriculum development for Estonian language immersion programs at elementary and basic school level and for language immersion kindergartens. 2001-2002 Grants awarded from the Foundation of the Integration of non-Estonians (MEIS) Integration of Non-Estonian Students in Estonian School and Teacher in multicultural classroom. Research project, curriculum development and teacher-training. 2000-2001 Ministry of Science and Education, training Estonian as a second language teachers at elementary level. 1998-1999 Grant from the Foundation of the Integration of non- Estonians The Early Literature in Second Language. Pilot project and material development on Estonian language acquisition in Russian kindergarten. |
8. | Academic degree | MA in pedagogy |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
Tallinn Pedagogical University 2001 |
10. | Honours/awards | Research award in Early immersion and acquisition of Estonian as a Second Language, theory and practice. MA thesis. 2001 National Scientific Contest of Students 2nd Prize in Humanities 2001 Tallinn University Research Competition 1st Prize in Educational Sciences. 2005 Tallinn University award for the best web-page on development project "New immigrant children in Estonia" 2005 Tallinn University award for the best university textbook: Textbook on sociolinguistics and language policy: Language, power and society. 2005 Tallinn University award for the best teaching materials: "New immigrants in Estonia" Handbook, Coursebook and Teachers' book. |
11. | Research-administrative experience |
|
12. | Supervised dissertations | |
13. | Current research program | Sociolinguistics: impact of the sociolinguistic environment on integration and Estonian language acquisition of immigrant children in Estonia. |
14. | Current grant funding | |
15. | List of most important publications |
Ülle Rannut. 2004. Astu sisse! Uusimmigrandid meie ühiskonnas ja haridussüsteemis. Käsiraamat eesti õppekeelega kooli õpetajatele, koolijuhtidele ja haridusametnikele. Haridus- ja Teadusministeerium. Tallinn: Ilo. Ülle Rannut. 2004. Kuidas keeles kümmeldakse. Oma Keel 1/kevad, 28-33. Ülle Rannut. 2004. Muukeelsete laste integratsioon ja eesti keele omandamine lasteaias. Toim. Rannut, M., Kõivupuu, M. & Päeva, T. Eesti keel: võõrkeelest teiseks keeleks. Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti filoloogia osakonna toimetised 1. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 59-90. Ülle Rannut. 2004. Muukeelsete laste integratsioon ja eesti keele omandamine lasteaias. Toim. Rannut, M., Kõivupuu, M. & Päeva, T. Eesti keel: võõrkeelest teiseks keeleks. Tallinna Pedagoogikaülikooli eesti filoloogia osakonna toimetised 1. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 59-90. Rannut, M., Rannut, Ü. ja Verschik, A. 2003. Keel, võim, ühiskond. Sotsiolingvistika ja keelepoliitika õpik. Tallinn. TPÜ Kirjastus. Ülle Rannut. 2003. Impact of the Language Environment on Integration and the Estonian Language Acquisition. Proceedings of Conference „Multicultural Estonia“, October 24-25, 2002. Tallinn: Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutus, 125-137. Ülle Rannut. 2003. Muukeelsete õpilaste integreerimine eesti koolis. Õpik kõrgkoolile ning muukeelsete õpilastega töötavale aine- ja klassiõpetajale. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus. Ülle Rannut. 2003. Suhtumiste ja hoiakute mõju muukeelsete laste integratsioonile. Toimiv keel I. Töid rakenduslingvistika alalt. Eesti Keele Instituudi toimetised 12. Tallinna Pedagoogikaülikool, Eesti Keele Instituut. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus, 216-239. 2002. Tallinn: Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutus, 125-137. Ülle Rannut. 2003. Mitteverbaalsed strateegiad ja keeleline rikastamine teise keele õppes. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus. Rannut, Ü. 2002. Kuidas õpitakse keeli. Haridus 2/2002, 29-34. Ülle Rannut. 2002. Keelekeskkonna ja koolivaliku mõju muukeelse õpilase eesti keele arengule ja integratsioonile. Emakeel ja teised keeled III. Tartu Ülikooli eesti keele (võõrkeelena) õppetooli toimetised I, Tartu: Tartu Ülikooli kirjastus,155-175. Ülle Rannut. 2002. Keelekeskkonna mõju muukeelsete õpilaste integratsioonile. Keel ja Kirjandus, 5/2002, 342-358. Ülle Rannut. 2000. Eesti keele kümblus ja eesti keel kui teine keel 1. klassis. Projekti Keelekümblus kui integratsioonivõti väljaanne. Tallinn: Haridusministeerium. Ülle Rannut. 1999. Lugema õppimine varases keelekümbluses. Toim. Vare, S. Keelekümblus kui integratsiooni võti. Projekti Keelekümblus kui integratsiooni võti väljaanne. Tallinn: Haridusministeerium, 41 - 44. Rannut, Ü. 1996. Einige übersetzungstheoretischen Fragen der ersten estnischen Bibelübersetzung von 1739. Baltische Seminare Bd.1, Göttingen: Carl-Schirren-Gesellschaft, 35-44. Rannut, M. & Rannut, Ü. 1995. Bilingualism - a step towards monolingualism or multilingualism? Multilingualism for all. Roskilde University, Toim. Skutnabb-Kangas, T. Denmark: Swets & Zeitlinger, 183 - 198. Ülle Rannut. 1992. Keelekümblus. Keeleameti toimetised, 3. Tallinn. |
last updated: 15.10.2005
[ sulge aken ]