[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Ene-Silvia |
2. | Perekonnanimi | Sarv |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool |
4. | Ametikoht | Lektor |
5. | Sünniaeg | 06.02.1945 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | Kõrgem Moskva Riiklik V I Lenini nim Pedagoogiline Instituut - füüsik, keskkooli füüsika õpetaja, 1969; Tallinna Pedagoogikaülikool - kasvatusteaduste magister, 1998, kasvatusteaduste teaduskonna doktorant (1999. – 2006.) |
7. | Teenistuskäik | Füüsika õpetaja erinevates keskkoolides (Moskva 1966-1969, Tartu 1969-1972, Tallinn 1972 - 1997, Kadrina 1989-1990); ōppeala juhataja (1974 – 1975); loodusteaduste ōppetooli juhataja, füüsika õpetaja Tallinna Bakalaureuse Erakoolis (1992 - 1997); metoodik, juhtivspetsialist, inspektor Riiklikus Kutsehariduse Komitees ja Kutsehariduse Riiklikus Inspektsioonis (1975 - 1979); nooremteadur Kutsehariduse TUI Tallinna laboris (1979 - 1981); asedirektor ōppealal Kutsehariduse Juhtivtöötajate Instituudi Tallinna Filiaalis (1981 - 1983); füüsika kabineti juhataja, hiljem asedirektor õppealal Vabariiklikus Õpetajate Täiendusinstituudis (1983 - 1989); juhtivmetoodik Haridustöötajate Koolituskeskuses (1992 - 1996); teadur, projektijuht TPÜ Õppekava uuringute laboris, hiljem Haridusuuringute Instituudis (1997 - 2006.); Kasvatusteaduse ja kasvatusfilosoofia lektor TLÜ Kasvatusteaduste teaduskonnas (alates 01.09.2006.) |
8. | Teaduskraad | Kasvtatusteaduse magister |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Tallinna Pedagoogikaülikool 1998 |
10. | Tunnustused | Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi ja HM preemia kasvatusteaduslike tööde eest 1998, 1999, 2001. |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
TLÜ Haridusuuringute Instituudi Nõukogu teadussekretär, TÜ Õppekava Arendustalituse ekspertrühma liige; Euroopa Võrdlevate Haridusuuringute Assotsiatsiooni täisliige, Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi liige, Euroopa Haridusuuringute Seltsi Õpetaja pidevhariduse sektsiooni liige. |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Boris Goldman, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Õppiva organisatsiooni ja teadmusjuhtimise elemente koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Mari Lepp, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Kooli sisehindamine: õpetajate eneseanalüüsi küsimustik. Tallinna Pedagoogikaülikool Merle Raidma, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja õpilaste pädevuste arendajana.. Tallinna Pedagoogikaülikool Sirje Kereme, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Infotehnoloogia rakendamine 5. ja 7. klassi loodusõpetuses õpimotivatsiooni mõjutamise vahendina.. Tallinna Pedagoogikaülikool Valeri Novikov, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Keelekümbluse juurutamise kogemus Tallinna Läänemere Gümnaasiumis. Tallinna Pedagoogikaülikool Monika-Heldi Gustavson, MSc, 2003, juh. Ene-Silvia Sarv. Ealiste iseärasuste arvestamine kasvatustöös steinerlasteaia näitel.. Tallinna Pedagoogikaülikool Evelin Silla, MA, 2002, juh. Ene-Silvia Sarv. Haridusuuendus rahvusvahelise kogemuse kontekstis Eesti praktika näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool Malle Salk, MSc, 2002, juh. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja - õpikeskkonna looja. Tallinna Pedagoogikaülikool Ivi Kukk, MSc, 2001, juh. Ene-Silvia Sarv. Visuaalse mõtlemise strateegiad algkooli kunstiõpetuse tunnis. Tallinna Pedagoogikaülikool Jekaterina Gridneva, MSc, 2001, juh. Ene-Silvia Sarv. Keelelise integratsiooni ja keelekümbluse teooriast ja praktikast: realiseerimine Vladimir Kornijenko Eragümnaasiumi näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool Irina Vikentjeva, MSc, 2000, juh. Ene-Silvia Sarv. Kriitilise mõtlemise arendamise strateegiate kasutamise iseärasusi matemaatika õpetamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Teadustöö põhisuunad | Üldine uurimisvaldkond: Kaasaja muutuv haridus- ja õppimiskäsitlus (-paradigma) kui filosoofiline ja praktiline probleem. Teadmusjuhtimine ja õppiv organisatsioon - kooli kontekst, 1998 – k.a Teadmusjuhtimise ja õppiva organisatsiooni ühendmudel ning kool teadmustjuhtiva õppiva organisatsioonina õpetaja vaatekohalt Õpilane Eesti õpetaja vaatekohalt – üldpilt - 2005 Eesti õpetajate ja koolide tüpoloogia - 2005 - 2006. Üldhariduse riikliku õppekava üldosa ning ainekavade koostamise põhimõtted |
14. | Jooksvad grandid | Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek |
15. | Teaduspublikatsioonid |
E-S Sarv. 2006. Õpetaja ja kool uuringute peeglis. - Elukestev õpe – tõkked ja sillad. Koost R Laja, K Loogma, toim R Vürmer. Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 85-112. Lukk, K.; Veisson, M.; Ruus, V-R.; Sarv, E-S. (2006). Democratic approach to school development: Involving all interest groups. Teacher education and training, 6, 88 - 102. Mare Leino, Marika Veisson, Viive-Riina Ruus, Ene-Silvia Sarv, Loone Ots and Anneli Veisson. 2006. New Identity of Russian Speaking Children in Estonian Society. Social Work and Society. The International Online-Only Journal Vol.4 (2006), Issue 1. - http://www.socwork.net/2006/1/countrynotes/leino_et_al Sarv, Ene-Silvia. 2006. Õpilase ja õpetaja suhe, Haridus, nr. 5 / 6, lk. 21-24 E-S Sarv. 2005. Õpetaja: õpilane ja õpilase arengu toetamine. – Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 26 – 36. Ruus, V-R, Veisson, M, Sarv, E.-S, Ots, L, Leino, M, Lukk, K. 2005. Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek. - Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 109 – 120. Sarv Ene-Silvia (2005). Haridusfoorum – looja või „mahavaikitav hääl” hariduses. - V-R. Ruus, R. Laja, K. Loogma (koost). 21. sajandi haridus – kas haridus kõigile? Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 53 – 64. Sarv, E-S. 2005. Eripalgeline ja arenev Eesti kool. Riigikogu Toimetised RiTo 11/2005 http://www.riigikogu.ee/rva/toimetised/rito11/artiklid/15sarv.htm Sarv, E.-S. (2005) The Learning Organisation and Knowledge Management (LOKM) Model of School and Typology of Estonian Schools. – http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Leino, M., Ruus, V., Sarv, E.-S., Veisson, M. (2004) Learner`s ability or disability to continue education at comprehensive School. In M. Veisson (Ed.), Sustainable Education. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University ISBN 9985-58-317-5 Sarv, Ene-Silvia. (2004)Kool kui õppiv organisatsioon. Haridus nr. 2, lk. 21-23 Sarv, E-S (2004). Eestikeelse õppe metoodikast. ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 66 –74. Sarv, E-S. (2004) Teachers as developers of general competencies in classroom (in Estonia). http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Sarv, E-S (2004). Õppekava arenduse analüüs rubriikhindamise meetodil. - ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 31 – 46. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E.-S. 2004. Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003895.htm Sarv, Ene-Silvia. (2002) Learning – as understood by teachers (and teacher-students) in Estonia and as part of their professional development. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn, TPÜ kirjastus, lk 134 - 154 Sarv, Ene-Silvia. (2002) On structure, content and typology of school development plans in Estonia. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 78 - 105 Sarv, Ene-Silvia. (2002) Triangulatsiooni kasutamine õpetaja pädevuskäsituste uurimisel ja arendamisel. - Sotsiaal- ja kasvatusteaduste dialoog ja ühishuvid. Sotsiaal- ja kasvatusteaduste doktorantide I konverents 18.-19. apr. 2002. Koost Aira Lepik, Katrin Poom-Valickis. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 99 – 126 Sarv, Ene-Silvia. (2001) Kooli arengukavast ja kooli õppekavast - vaade ühiskonnastamise aspektist: projekti "Avatud õppekava" materjalidele toetudes = Школьная программа развития и школьная программа обучения - взгляд с точки зрения "сплава" общества (интеграция и социализация) : на основе материалов проекта "Avatud õppekava" . Kutse dialoogile 5. Tallinn : Haridusministeerium. 84 lk. ISBN 9985-78-216-X Sarv, Ene-Silvia. (2001) Mentor - mis see veel on? Haridus, nr. 6, lk. 34-37. Sarv, Ene-Silvia. (2001) The “condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. - Integration und Integrativität als Probleme in der Erziehungswissenschaft / Hrsq. A. Liimets. - Berlin, Wien, New York: Peter Lang, 135-152. Sarv, Ene-Silvia. (2001) Õppimine – argine? (2. osa) Haridus. Nr 1, lk 26 – 29 Sarv, E-S. (2001) Õppimine ja üldpädevused. Õpetajale uuendatud riiklikust õppekavast. HM, Tallinn, lk 19 – 27. Sarv, E-S. (2001) Õppimine kui uurimisvaldkond Eesti pedagoogilises mõttes. Eesti Sotsiaalteaduste aastakonverents I. Toim R. Vetik, Koost. Larissa Kus. Tallinn. Lk 136 – 140 Sarv, Ene-Silvia.(2000) Haridussüsteemi arenduskava projekteerimisest:sissejuhatuse asemel. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 5-6. Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õpetaja õpiühiskonnas. Raamatus: Eesti Haridusfoorumi 2000 eelfoorumite töömaterjalid. Koostajad K. Loogma, V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000, Tallinn. Lk 7 – 10. Sarv, Ene-Silvia.(2000) Õppimine – argine? Haridus. Nr 6, lk 24 – 29 Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Artiklite kogumik. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206. Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206. Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Artiklite kogumik. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182. Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182. Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990s. Ed. by Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers. Sarv, E-S, Ruus, V-R., Veimer, J. (2000) Õppekavade uurimis- ja arendusüksus. TPÜ Haridusuuringute Instituudi konkursiprojekt. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. 2000. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 20 – 30. Sarv, Ene-Silvia. 1999. Political and Social Transformations – Analysis in the Estonian Context. In Moving Horizons in Education. International Transformations and Challenges of Democracy. Edited by Hannele Niemi. Helsinki University Press, Helsinki. Pp. 39 – 65. Sarv, Ene-Silvia. 1999. Sõnaline hindamine I kooliastmes. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi II. Koost. E. Kulderknup, A. Ude. HM, Tallinn, lk 4 - 29 Sarv, Ene-Silvia. 1999.Vaimne võimekus – mitmemõõtmeline ja võimalusipakkuv. Mitmik- e. multiintelligentsusest õpetaja vaatevinklist. Kooruke ja Iva nr 2. Lk. 35 – 37. Sarv, Ene-Silvia. 1999. Üks idee-mudel õpetajakoolituse võimalikke arenguid silmas pidades. Rmt Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas. Toim. J. Mikk, I. Kraav. TÜ. Tartu, lk 186 - 194 K. Loogma, R. Ruubel, V. Ruus, E-S. Sarv, V. Ruus, R. Vilu. 1998. Estonia's Education Scenarios 2015. Printed version: The 21st Century Learning Initiative Journal, May, 1998. Web-version: //www.21learn.org/test/newslet.html, May, 1998 Loogma, K, Ruubel, R, Ruus, V, Sarv, E-S, Vilu, R. 1998. Eesti haridusstsenaariumid 2015. - Tallinn. Sarv, Ene-Silvia. 1998. Eesti hariduse võimalikud minevikud. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 45 - 53 Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kasvav Eesti. Haridus 4, lk 22 - 25 Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kümme aastat paradigmamuutust. Magistritöö. TPÜ Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õpetaja ja õpetaja koolitus - 2015. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 39 - 44 Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õppimise uued tähendused aastatuhande ja paradigmade murdumiskohal . Eesti kool ja tänapäev. HM, lk 86-87 Sarv, E-S. 1998. The “Condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. Rmt The Educational Science as an integrative science and integration issues in education. Ed. M.-L. Laherand, A. Liimets, R. Liimets. Tallinn, lk 162 - 167 Sarv, Ene-Silvia. 1997. Demokraatiast ja humanismist õpetajale : Eesti haridusuuendus - hariduse demokratiseerumine ja humaniseerumine / Ene-Silvia Sarv. - Tallinn : [Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus], 133 lk. ISBN 9985-60-357-5 Sarv, Ene-Silvia. 1997. Esimese kooliastme pädevused riiklikus õppekavas. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 61 - 80. Sarv, Ene-Silvia. 1997. Hindamine algklassides - mis see on ja võiks olla. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 81 - 87. Sarv, Ene-Silvia. 1997. Ida-Virumaa hariduspilt postmodernistlikus vaateväljas. Rmt Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis, Ida Virumaal. Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Eesti Haridusfoorum`97 materjalide kogumik, Jõhvi, lk 27 - 34 Sarv, Ene-Silvia. 1997. Murettekitavatest muudatustest. "Kooruke ja iva" nr 3-4, Tallinn Sarv, Ene-Silvia. 1997. Nooruk ja õpiraskused - üks vaade õpiraskustele ja nende ületamisele. Rmt Lapse probleemid ja probleemid lapsega. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 5, Tartu Sarv, Ene-Silvia. 1997. Riikliku õppekava ja füüsika ainekava haridusfilosoofiline sisu, füüsikaõpe ja üldpädevused. Rmt Füüsika aineraamat, HM, Tallinn, lk 6 - 12 Sarv, E.-S. 1997. Ajastupilt ja haridus – üks võimalikke vaadetest Lyotardi rada järgides. – Haridus, nr 4, lk 25–29. Sarv, E-S, Vilu, R. 1997. Ida-Virumaa kool(-i arendus) - virtuaalsete (kultuuri-) kogukondade loomise ja arendamise tiigel. Rmt Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis. Ida-Virumaa. Jõhvi, lk 35 - 44 Sarv, E-S. Vilu, R. 1997. Kool ja infoühiskonna haridusfilosoofia. // Eesti Haridusfoorum '96 : Eesti haridusvalikud XXI sajandi lävel, 1.-3. november 1996 : ettekannete ja sõnavõttude kogumik. Tallinn, lk. 56-68. Sarv, Ene-Silvia. 1996. Mõned vaated hindamisele. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi I. Koost. H-M Kadajas, HM, Tallinn. Sarv, Ene-Silvia. 1996. Sissejuhatus ja kommentaar raamatule "Pädevustest õpetajale ". Toim E-S Sarv. Tallinn, lk 7 - 12 Sarv, Ene-Silvia. 1995. Kas meis on tarkust ja vabadust? Rmt Eesti poliitiline ja haridusmõte. Tallinn, lk 30-34. Sarv, Ene-Silvia. 1994. Vabakool ja riigikool. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn. Sarv, Ene-Silvia. 1994. Õpetaja koolis, õpetaja koolitus ja täiendusõpe. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn Sarv, Ene. 1992. Vaieldavaid ideid füüsikaõpetusest humanitaarklassides. Rmt “Füüsika õpetamise aktuaalseid probleeme", Tallinn Sarv, Ene. 1988. Füüsikaprogrammi saamislugu. Rmt Füüsikaõpetus (saamislugu ja programmi projekt). Koost. E Sarv. Tallinn, lk 53 - 75 |
viimati muudetud: 03.11.2006
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Ene-Silvia |
2. | Surname | Sarv |
3. | Institution | Tallinn University |
4. | Position | Lecturer |
5. | Date of birth | 06.02.1945 (day.month.year) |
6. | Education | Higher |
7. | Research and professional experience |
Physics teacher in different high schools in Moscow, Tartu, Tallinn, Kadrina (1966 - 1997); chair of natural sciences In Tallinn Baccalaureate School (1992-1997); deputy headmaster in Estonian Teachers` In-Service Training Institute (1983-1989); researcher and project leader in Tallinn Pedagogical University, Institute of Educational Research (1997-2006.); lecturer of educational science and philosophy of education, Department of educational sciences, Tallinn University (since 01.09.2006.). |
8. | Academic degree | Master of Arts in Educational sciences |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
Tallinn Pedagogical University 1998 |
10. | Honours/awards | The Award on Educational Research of Estonian Pedagogic Academic Society and Ministry of Education 1998, 1999, 2001. |
11. | Research-administrative experience |
The academic secretary of Councel of Institute of Educational Research in Tallinn University; member of Euopean Association of Comparative Educational Research; member of Estonian Pedagogic Academic Society |
12. | Supervised dissertations |
Boris Goldman, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Õppiva organisatsiooni ja teadmusjuhtimise elemente koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Mari Lepp, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Kooli sisehindamine: õpetajate eneseanalüüsi küsimustik. Tallinna Pedagoogikaülikool Merle Raidma, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja õpilaste pädevuste arendajana.. Tallinna Pedagoogikaülikool Sirje Kereme, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Infotehnoloogia rakendamine 5. ja 7. klassi loodusõpetuses õpimotivatsiooni mõjutamise vahendina.. Tallinna Pedagoogikaülikool Valeri Novikov, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Keelekümbluse juurutamise kogemus Tallinna Läänemere Gümnaasiumis. Tallinna Pedagoogikaülikool Monika-Heldi Gustavson, MSc, 2003, superv. Ene-Silvia Sarv. Ealiste iseärasuste arvestamine kasvatustöös steinerlasteaia näitel.. Tallinna Pedagoogikaülikool Evelin Silla, MA, 2002, superv. Ene-Silvia Sarv. Haridusuuendus rahvusvahelise kogemuse kontekstis Eesti praktika näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool Malle Salk, MSc, 2002, superv. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja - õpikeskkonna looja. Tallinna Pedagoogikaülikool Ivi Kukk, MSc, 2001, superv. Ene-Silvia Sarv. Visuaalse mõtlemise strateegiad algkooli kunstiõpetuse tunnis. Tallinna Pedagoogikaülikool Jekaterina Gridneva, MSc, 2001, superv. Ene-Silvia Sarv. Keelelise integratsiooni ja keelekümbluse teooriast ja praktikast: realiseerimine Vladimir Kornijenko Eragümnaasiumi näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool Irina Vikentjeva, MSc, 2000, superv. Ene-Silvia Sarv. Kriitilise mõtlemise arendamise strateegiate kasutamise iseärasusi matemaatika õpetamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Current research program | Changing paradigm of education and learning as philosophical and practical problem; knowledge management and school as learning organisation; teachers` and schools` typology in Estonia. Curriculum for general education and subject programmes. |
14. | Current grant funding | School as developmental environment and students' coping |
15. | List of most important publications |
E-S Sarv. 2006. Õpetaja ja kool uuringute peeglis. - Elukestev õpe – tõkked ja sillad. Koost R Laja, K Loogma, toim R Vürmer. Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 85-112. Lukk, K.; Veisson, M.; Ruus, V-R.; Sarv, E-S. (2006). Democratic approach to school development: Involving all interest groups. Teacher education and training, 6, 88 - 102. Mare Leino, Marika Veisson, Viive-Riina Ruus, Ene-Silvia Sarv, Loone Ots and Anneli Veisson. 2006. New Identity of Russian Speaking Children in Estonian Society. Social Work and Society. The International Online-Only Journal Vol.4 (2006), Issue 1. - http://www.socwork.net/2006/1/countrynotes/leino_et_al Sarv, Ene-Silvia. 2006. Õpilase ja õpetaja suhe, Haridus, nr. 5 / 6, lk. 21-24 E-S Sarv. 2005. Õpetaja: õpilane ja õpilase arengu toetamine. – Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 26 – 36. Ruus, V-R, Veisson, M, Sarv, E.-S, Ots, L, Leino, M, Lukk, K. 2005. Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek. - Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 109 – 120. Sarv Ene-Silvia (2005). Haridusfoorum – looja või „mahavaikitav hääl” hariduses. - V-R. Ruus, R. Laja, K. Loogma (koost). 21. sajandi haridus – kas haridus kõigile? Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 53 – 64. Sarv, E-S. 2005. Eripalgeline ja arenev Eesti kool. Riigikogu Toimetised RiTo 11/2005 http://www.riigikogu.ee/rva/toimetised/rito11/artiklid/15sarv.htm Sarv, E.-S. (2005) The Learning Organisation and Knowledge Management (LOKM) Model of School and Typology of Estonian Schools. – http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Leino, M., Ruus, V., Sarv, E.-S., Veisson, M. (2004) Learner`s ability or disability to continue education at comprehensive School. In M. Veisson (Ed.), Sustainable Education. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University ISBN 9985-58-317-5 Sarv, Ene-Silvia. (2004)Kool kui õppiv organisatsioon. Haridus nr. 2, lk. 21-23 Sarv, E-S (2004). Eestikeelse õppe metoodikast. ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 66 –74. Sarv, E-S. (2004) Teachers as developers of general competencies in classroom (in Estonia). http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Sarv, E-S (2004). Õppekava arenduse analüüs rubriikhindamise meetodil. - ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 31 – 46. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E.-S. 2004. Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003895.htm Sarv, Ene-Silvia. (2002) Learning – as understood by teachers (and teacher-students) in Estonia and as part of their professional development. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn, TPÜ kirjastus, lk 134 - 154 Sarv, Ene-Silvia. (2002) On structure, content and typology of school development plans in Estonia. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 78 - 105 Sarv, Ene-Silvia. (2002) Triangulatsiooni kasutamine õpetaja pädevuskäsituste uurimisel ja arendamisel. - Sotsiaal- ja kasvatusteaduste dialoog ja ühishuvid. Sotsiaal- ja kasvatusteaduste doktorantide I konverents 18.-19. apr. 2002. Koost Aira Lepik, Katrin Poom-Valickis. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 99 – 126 Sarv, Ene-Silvia. (2001) Kooli arengukavast ja kooli õppekavast - vaade ühiskonnastamise aspektist: projekti "Avatud õppekava" materjalidele toetudes = Школьная программа развития и школьная программа обучения - взгляд с точки зрения "сплава" общества (интеграция и социализация) : на основе материалов проекта "Avatud õppekava" . Kutse dialoogile 5. Tallinn : Haridusministeerium. 84 lk. ISBN 9985-78-216-X Sarv, Ene-Silvia. (2001) Mentor - mis see veel on? Haridus, nr. 6, lk. 34-37. Sarv, Ene-Silvia. (2001) The “condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. - Integration und Integrativität als Probleme in der Erziehungswissenschaft / Hrsq. A. Liimets. - Berlin, Wien, New York: Peter Lang, 135-152. Sarv, Ene-Silvia. (2001) Õppimine – argine? (2. osa) Haridus. Nr 1, lk 26 – 29 Sarv, E-S. (2001) Õppimine ja üldpädevused. Õpetajale uuendatud riiklikust õppekavast. HM, Tallinn, lk 19 – 27. Sarv, E-S. (2001) Õppimine kui uurimisvaldkond Eesti pedagoogilises mõttes. Eesti Sotsiaalteaduste aastakonverents I. Toim R. Vetik, Koost. Larissa Kus. Tallinn. Lk 136 – 140 Sarv, Ene-Silvia.(2000) Haridussüsteemi arenduskava projekteerimisest:sissejuhatuse asemel. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 5-6. Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õpetaja õpiühiskonnas. Raamatus: Eesti Haridusfoorumi 2000 eelfoorumite töömaterjalid. Koostajad K. Loogma, V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000, Tallinn. Lk 7 – 10. Sarv, Ene-Silvia.(2000) Õppimine – argine? Haridus. Nr 6, lk 24 – 29 Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Artiklite kogumik. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206. Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206. Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Artiklite kogumik. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182. Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182. Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990s. Ed. by Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers. Sarv, E-S, Ruus, V-R., Veimer, J. (2000) Õppekavade uurimis- ja arendusüksus. TPÜ Haridusuuringute Instituudi konkursiprojekt. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. 2000. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 20 – 30. Sarv, Ene-Silvia. 1999. Political and Social Transformations – Analysis in the Estonian Context. In Moving Horizons in Education. International Transformations and Challenges of Democracy. Edited by Hannele Niemi. Helsinki University Press, Helsinki. Pp. 39 – 65. Sarv, Ene-Silvia. 1999. Sõnaline hindamine I kooliastmes. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi II. Koost. E. Kulderknup, A. Ude. HM, Tallinn, lk 4 - 29 Sarv, Ene-Silvia. 1999.Vaimne võimekus – mitmemõõtmeline ja võimalusipakkuv. Mitmik- e. multiintelligentsusest õpetaja vaatevinklist. Kooruke ja Iva nr 2. Lk. 35 – 37. Sarv, Ene-Silvia. 1999. Üks idee-mudel õpetajakoolituse võimalikke arenguid silmas pidades. Rmt Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas. Toim. J. Mikk, I. Kraav. TÜ. Tartu, lk 186 - 194 K. Loogma, R. Ruubel, V. Ruus, E-S. Sarv, V. Ruus, R. Vilu. 1998. Estonia's Education Scenarios 2015. Printed version: The 21st Century Learning Initiative Journal, May, 1998. Web-version: //www.21learn.org/test/newslet.html, May, 1998 Loogma, K, Ruubel, R, Ruus, V, Sarv, E-S, Vilu, R. 1998. Eesti haridusstsenaariumid 2015. - Tallinn. Sarv, Ene-Silvia. 1998. Eesti hariduse võimalikud minevikud. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 45 - 53 Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kasvav Eesti. Haridus 4, lk 22 - 25 Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kümme aastat paradigmamuutust. Magistritöö. TPÜ Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õpetaja ja õpetaja koolitus - 2015. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 39 - 44 Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õppimise uued tähendused aastatuhande ja paradigmade murdumiskohal . Eesti kool ja tänapäev. HM, lk 86-87 Sarv, E-S. 1998. The “Condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. Rmt The Educational Science as an integrative science and integration issues in education. Ed. M.-L. Laherand, A. Liimets, R. Liimets. Tallinn, lk 162 - 167 Sarv, Ene-Silvia. 1997. Demokraatiast ja humanismist õpetajale : Eesti haridusuuendus - hariduse demokratiseerumine ja humaniseerumine / Ene-Silvia Sarv. - Tallinn : [Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus], 133 lk. ISBN 9985-60-357-5 Sarv, Ene-Silvia. 1997. Esimese kooliastme pädevused riiklikus õppekavas. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 61 - 80. Sarv, Ene-Silvia. 1997. Hindamine algklassides - mis see on ja võiks olla. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 81 - 87. Sarv, Ene-Silvia. 1997. Ida-Virumaa hariduspilt postmodernistlikus vaateväljas. Rmt Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis, Ida Virumaal. Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Eesti Haridusfoorum`97 materjalide kogumik, Jõhvi, lk 27 - 34 Sarv, Ene-Silvia. 1997. Murettekitavatest muudatustest. "Kooruke ja iva" nr 3-4, Tallinn Sarv, Ene-Silvia. 1997. Nooruk ja õpiraskused - üks vaade õpiraskustele ja nende ületamisele. Rmt Lapse probleemid ja probleemid lapsega. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 5, Tartu Sarv, Ene-Silvia. 1997. Riikliku õppekava ja füüsika ainekava haridusfilosoofiline sisu, füüsikaõpe ja üldpädevused. Rmt Füüsika aineraamat, HM, Tallinn, lk 6 - 12 Sarv, E.-S. 1997. Ajastupilt ja haridus – üks võimalikke vaadetest Lyotardi rada järgides. – Haridus, nr 4, lk 25–29. Sarv, E-S, Vilu, R. 1997. Ida-Virumaa kool(-i arendus) - virtuaalsete (kultuuri-) kogukondade loomise ja arendamise tiigel. Rmt Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis. Ida-Virumaa. Jõhvi, lk 35 - 44 Sarv, E-S. Vilu, R. 1997. Kool ja infoühiskonna haridusfilosoofia. // Eesti Haridusfoorum '96 : Eesti haridusvalikud XXI sajandi lävel, 1.-3. november 1996 : ettekannete ja sõnavõttude kogumik. Tallinn, lk. 56-68. Sarv, Ene-Silvia. 1996. Mõned vaated hindamisele. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi I. Koost. H-M Kadajas, HM, Tallinn. Sarv, Ene-Silvia. 1996. Sissejuhatus ja kommentaar raamatule "Pädevustest õpetajale ". Toim E-S Sarv. Tallinn, lk 7 - 12 Sarv, Ene-Silvia. 1995. Kas meis on tarkust ja vabadust? Rmt Eesti poliitiline ja haridusmõte. Tallinn, lk 30-34. Sarv, Ene-Silvia. 1994. Vabakool ja riigikool. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn. Sarv, Ene-Silvia. 1994. Õpetaja koolis, õpetaja koolitus ja täiendusõpe. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn Sarv, Ene. 1992. Vaieldavaid ideid füüsikaõpetusest humanitaarklassides. Rmt “Füüsika õpetamise aktuaalseid probleeme", Tallinn Sarv, Ene. 1988. Füüsikaprogrammi saamislugu. Rmt Füüsikaõpetus (saamislugu ja programmi projekt). Koost. E Sarv. Tallinn, lk 53 - 75 |
last updated: 03.11.2006
[ sulge aken ]