[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Ene-Silvia
2.Perekonnanimi Sarv
3.Töökoht Tallinna Ülikool
4.Ametikoht Lektor
5.Sünniaeg 06.02.1945 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus Kõrgem
Moskva Riiklik V I Lenini nim Pedagoogiline Instituut - füüsik, keskkooli füüsika õpetaja, 1969; Tallinna Pedagoogikaülikool - kasvatusteaduste magister, 1998, kasvatusteaduste teaduskonna doktorant (1999. – 2006.)
7.Teenistuskäik Füüsika õpetaja erinevates keskkoolides (Moskva 1966-1969, Tartu 1969-1972, Tallinn 1972 - 1997, Kadrina 1989-1990); ōppeala juhataja (1974 – 1975); loodusteaduste ōppetooli juhataja, füüsika õpetaja Tallinna Bakalaureuse Erakoolis (1992 - 1997); metoodik, juhtivspetsialist, inspektor Riiklikus Kutsehariduse Komitees ja Kutsehariduse Riiklikus Inspektsioonis (1975 - 1979); nooremteadur Kutsehariduse TUI Tallinna laboris (1979 - 1981); asedirektor ōppealal Kutsehariduse Juhtivtöötajate Instituudi Tallinna Filiaalis (1981 - 1983); füüsika kabineti juhataja, hiljem asedirektor õppealal Vabariiklikus Õpetajate Täiendusinstituudis (1983 - 1989); juhtivmetoodik Haridustöötajate Koolituskeskuses (1992 - 1996); teadur, projektijuht TPÜ Õppekava uuringute laboris, hiljem Haridusuuringute Instituudis (1997 - 2006.); Kasvatusteaduse ja kasvatusfilosoofia lektor TLÜ Kasvatusteaduste teaduskonnas (alates 01.09.2006.)
8.Teaduskraad Kasvtatusteaduse magister
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tallinna Pedagoogikaülikool
1998
10.Tunnustused Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi ja HM preemia kasvatusteaduslike tööde eest 1998, 1999, 2001.
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
TLÜ Haridusuuringute Instituudi Nõukogu teadussekretär, TÜ Õppekava Arendustalituse ekspertrühma liige; Euroopa Võrdlevate Haridusuuringute Assotsiatsiooni täisliige, Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi liige, Euroopa Haridusuuringute Seltsi Õpetaja pidevhariduse sektsiooni liige.
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Boris Goldman, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Õppiva organisatsiooni ja teadmusjuhtimise elemente koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Mari Lepp, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Kooli sisehindamine: õpetajate eneseanalüüsi küsimustik. Tallinna Pedagoogikaülikool

Merle Raidma, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja õpilaste pädevuste arendajana.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Sirje Kereme, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Infotehnoloogia rakendamine 5. ja 7. klassi loodusõpetuses õpimotivatsiooni mõjutamise vahendina.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Valeri Novikov, MSc, 2004, juh. Ene-Silvia Sarv. Keelekümbluse juurutamise kogemus Tallinna Läänemere Gümnaasiumis. Tallinna Pedagoogikaülikool

Monika-Heldi Gustavson, MSc, 2003, juh. Ene-Silvia Sarv. Ealiste iseärasuste arvestamine kasvatustöös steinerlasteaia näitel.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Evelin Silla, MA, 2002, juh. Ene-Silvia Sarv. Haridusuuendus rahvusvahelise kogemuse kontekstis Eesti praktika näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Malle Salk, MSc, 2002, juh. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja - õpikeskkonna looja. Tallinna Pedagoogikaülikool

Ivi Kukk, MSc, 2001, juh. Ene-Silvia Sarv. Visuaalse mõtlemise strateegiad algkooli kunstiõpetuse tunnis. Tallinna Pedagoogikaülikool

Jekaterina Gridneva, MSc, 2001, juh. Ene-Silvia Sarv. Keelelise integratsiooni ja keelekümbluse teooriast ja praktikast: realiseerimine Vladimir Kornijenko Eragümnaasiumi näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Irina Vikentjeva, MSc, 2000, juh. Ene-Silvia Sarv. Kriitilise mõtlemise arendamise strateegiate kasutamise iseärasusi matemaatika õpetamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Teadustöö põhisuunad Üldine uurimisvaldkond: Kaasaja muutuv haridus- ja õppimiskäsitlus (-paradigma) kui filosoofiline ja praktiline probleem.
Teadmusjuhtimine ja õppiv organisatsioon - kooli kontekst, 1998 – k.a
Teadmusjuhtimise ja õppiva organisatsiooni ühendmudel ning kool teadmustjuhtiva õppiva organisatsioonina õpetaja vaatekohalt
Õpilane Eesti õpetaja vaatekohalt – üldpilt - 2005
Eesti õpetajate ja koolide tüpoloogia - 2005 - 2006.
Üldhariduse riikliku õppekava üldosa ning ainekavade koostamise põhimõtted
14.Jooksvad grandid Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek
15.Teaduspublikatsioonid

E-S Sarv. 2006. Õpetaja ja kool uuringute peeglis. - Elukestev õpe – tõkked ja sillad. Koost R Laja, K Loogma, toim R Vürmer. Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 85-112.

Lukk, K.; Veisson, M.; Ruus, V-R.; Sarv, E-S. (2006). Democratic approach to school development: Involving all interest groups. Teacher education and training, 6, 88 - 102.

Mare Leino, Marika Veisson, Viive-Riina Ruus, Ene-Silvia Sarv, Loone Ots and Anneli Veisson. 2006. New Identity of Russian Speaking Children in Estonian Society. Social Work and Society. The International Online-Only Journal Vol.4 (2006), Issue 1. - http://www.socwork.net/2006/1/countrynotes/leino_et_al

Sarv, Ene-Silvia. 2006. Õpilase ja õpetaja suhe, Haridus, nr. 5 / 6, lk. 21-24

E-S Sarv. 2005. Õpetaja: õpilane ja õpilase arengu toetamine. – Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 26 – 36.

Ruus, V-R, Veisson, M, Sarv, E.-S, Ots, L, Leino, M, Lukk, K. 2005. Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek. - Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 109 – 120.

Sarv Ene-Silvia (2005). Haridusfoorum – looja või „mahavaikitav hääl” hariduses. - V-R. Ruus, R. Laja, K. Loogma (koost). 21. sajandi haridus – kas haridus kõigile? Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 53 – 64.

Sarv, E-S. 2005. Eripalgeline ja arenev Eesti kool. Riigikogu Toimetised RiTo 11/2005 http://www.riigikogu.ee/rva/toimetised/rito11/artiklid/15sarv.htm

Sarv, E.-S. (2005) The Learning Organisation and Knowledge Management (LOKM) Model of School and Typology of Estonian Schools. – http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Leino, M., Ruus, V., Sarv, E.-S., Veisson, M. (2004) Learner`s ability or disability to continue education at comprehensive School. In M. Veisson (Ed.), Sustainable Education. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University ISBN 9985-58-317-5

Sarv, Ene-Silvia. (2004)Kool kui õppiv organisatsioon. Haridus nr. 2, lk. 21-23

Sarv, E-S (2004). Eestikeelse õppe metoodikast. ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 66 –74.

Sarv, E-S. (2004) Teachers as developers of general competencies in classroom (in Estonia). http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Sarv, E-S (2004). Õppekava arenduse analüüs rubriikhindamise meetodil. - ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 31 – 46.

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E.-S. 2004. Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003895.htm

Sarv, Ene-Silvia. (2002) Learning – as understood by teachers (and teacher-students) in Estonia and as part of their professional development. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn, TPÜ kirjastus, lk 134 - 154

Sarv, Ene-Silvia. (2002) On structure, content and typology of school development plans in Estonia. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 78 - 105

Sarv, Ene-Silvia. (2002) Triangulatsiooni kasutamine õpetaja pädevuskäsituste uurimisel ja arendamisel. - Sotsiaal- ja kasvatusteaduste dialoog ja ühishuvid. Sotsiaal- ja kasvatusteaduste doktorantide I konverents 18.-19. apr. 2002. Koost Aira Lepik, Katrin Poom-Valickis. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 99 – 126

Sarv, Ene-Silvia. (2001) Kooli arengukavast ja kooli õppekavast - vaade ühiskonnastamise aspektist: projekti "Avatud õppekava" materjalidele toetudes = Школьная программа развития и школьная программа обучения - взгляд с точки зрения "сплава" общества (интеграция и социализация) : на основе материалов проекта "Avatud õppekava" . Kutse dialoogile 5. Tallinn : Haridusministeerium. 84 lk. ISBN 9985-78-216-X

Sarv, Ene-Silvia. (2001) Mentor - mis see veel on? Haridus, nr. 6, lk. 34-37.

Sarv, Ene-Silvia. (2001) The “condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. - Integration und Integrativität als Probleme in der Erziehungswissenschaft / Hrsq. A. Liimets. - Berlin, Wien, New York: Peter Lang, 135-152.

Sarv, Ene-Silvia. (2001) Õppimine – argine? (2. osa) Haridus. Nr 1, lk 26 – 29

Sarv, E-S. (2001) Õppimine ja üldpädevused. Õpetajale uuendatud riiklikust õppekavast. HM, Tallinn, lk 19 – 27.

Sarv, E-S. (2001) Õppimine kui uurimisvaldkond Eesti pedagoogilises mõttes. Eesti Sotsiaalteaduste aastakonverents I. Toim R. Vetik, Koost. Larissa Kus. Tallinn. Lk 136 – 140

Sarv, Ene-Silvia.(2000) Haridussüsteemi arenduskava projekteerimisest:sissejuhatuse asemel. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 5-6.

Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õpetaja õpiühiskonnas. Raamatus: Eesti Haridusfoorumi 2000 eelfoorumite töömaterjalid. Koostajad K. Loogma, V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000, Tallinn. Lk 7 – 10.

Sarv, Ene-Silvia.(2000) Õppimine – argine? Haridus. Nr 6, lk 24 – 29

Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Artiklite kogumik. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206.

Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206.

Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Artiklite kogumik. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182.

Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182.

Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990s. Ed. by Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers.

Sarv, E-S, Ruus, V-R., Veimer, J. (2000) Õppekavade uurimis- ja arendusüksus. TPÜ Haridusuuringute Instituudi konkursiprojekt. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. 2000. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 20 – 30.

Sarv, Ene-Silvia. 1999. Political and Social Transformations – Analysis in the Estonian Context. In Moving Horizons in Education. International Transformations and Challenges of Democracy. Edited by Hannele Niemi. Helsinki University Press, Helsinki. Pp. 39 – 65.

Sarv, Ene-Silvia. 1999. Sõnaline hindamine I kooliastmes. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi II. Koost. E. Kulderknup, A. Ude. HM, Tallinn, lk 4 - 29

Sarv, Ene-Silvia. 1999.Vaimne võimekus – mitmemõõtmeline ja võimalusipakkuv. Mitmik- e. multiintelligentsusest õpetaja vaatevinklist. Kooruke ja Iva nr 2. Lk. 35 – 37.

Sarv, Ene-Silvia. 1999. Üks idee-mudel õpetajakoolituse võimalikke arenguid silmas pidades. Rmt Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas. Toim. J. Mikk, I. Kraav. TÜ. Tartu, lk 186 - 194

K. Loogma, R. Ruubel, V. Ruus, E-S. Sarv, V. Ruus, R. Vilu. 1998. Estonia's Education Scenarios 2015. Printed version: The 21st Century Learning Initiative Journal, May, 1998. Web-version: //www.21learn.org/test/newslet.html, May, 1998

Loogma, K, Ruubel, R, Ruus, V, Sarv, E-S, Vilu, R. 1998. Eesti haridusstsenaariumid 2015. - Tallinn.

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Eesti hariduse võimalikud minevikud. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 45 - 53

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kasvav Eesti. Haridus 4, lk 22 - 25

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kümme aastat paradigmamuutust. Magistritöö. TPÜ

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õpetaja ja õpetaja koolitus - 2015. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 39 - 44

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õppimise uued tähendused aastatuhande ja paradigmade murdumiskohal . Eesti kool ja tänapäev. HM, lk 86-87

Sarv, E-S. 1998. The “Condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. Rmt The Educational Science as an integrative science and integration issues in education. Ed. M.-L. Laherand, A. Liimets, R. Liimets. Tallinn, lk 162 - 167

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Demokraatiast ja humanismist õpetajale : Eesti haridusuuendus - hariduse demokratiseerumine ja humaniseerumine / Ene-Silvia Sarv. - Tallinn : [Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus], 133 lk. ISBN 9985-60-357-5

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Esimese kooliastme pädevused riiklikus õppekavas. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 61 - 80.

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Hindamine algklassides - mis see on ja võiks olla. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 81 - 87.

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Ida-Virumaa hariduspilt postmodernistlikus vaateväljas. Rmt Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis, Ida Virumaal. Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Eesti Haridusfoorum`97 materjalide kogumik, Jõhvi, lk 27 - 34

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Murettekitavatest muudatustest. "Kooruke ja iva" nr 3-4, Tallinn

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Nooruk ja õpiraskused - üks vaade õpiraskustele ja nende ületamisele. Rmt Lapse probleemid ja probleemid lapsega. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 5, Tartu

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Riikliku õppekava ja füüsika ainekava haridusfilosoofiline sisu, füüsikaõpe ja üldpädevused. Rmt Füüsika aineraamat, HM, Tallinn, lk 6 - 12

Sarv, E.-S. 1997. Ajastupilt ja haridus – üks võimalikke vaadetest Lyotardi rada järgides. – Haridus, nr 4, lk 25–29.

Sarv, E-S, Vilu, R. 1997. Ida-Virumaa kool(-i arendus) - virtuaalsete (kultuuri-) kogukondade loomise ja arendamise tiigel. Rmt Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis. Ida-Virumaa. Jõhvi, lk 35 - 44

Sarv, E-S. Vilu, R. 1997. Kool ja infoühiskonna haridusfilosoofia. // Eesti Haridusfoorum '96 : Eesti haridusvalikud XXI sajandi lävel, 1.-3. november 1996 : ettekannete ja sõnavõttude kogumik. Tallinn, lk. 56-68.

Sarv, Ene-Silvia. 1996. Mõned vaated hindamisele. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi I. Koost. H-M Kadajas, HM, Tallinn.

Sarv, Ene-Silvia. 1996. Sissejuhatus ja kommentaar raamatule "Pädevustest õpetajale ". Toim E-S Sarv. Tallinn, lk 7 - 12

Sarv, Ene-Silvia. 1995. Kas meis on tarkust ja vabadust? Rmt Eesti poliitiline ja haridusmõte. Tallinn, lk 30-34.

Sarv, Ene-Silvia. 1994. Vabakool ja riigikool. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn.

Sarv, Ene-Silvia. 1994. Õpetaja koolis, õpetaja koolitus ja täiendusõpe. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn

Sarv, Ene. 1992. Vaieldavaid ideid füüsikaõpetusest humanitaarklassides. Rmt “Füüsika õpetamise aktuaalseid probleeme", Tallinn

Sarv, Ene. 1988. Füüsikaprogrammi saamislugu. Rmt Füüsikaõpetus (saamislugu ja programmi projekt). Koost. E Sarv. Tallinn, lk 53 - 75

viimati muudetud: 03.11.2006

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Ene-Silvia
2.Surname Sarv
3.Institution Tallinn University
4.Position Lecturer
5.Date of birth 06.02.1945 (day.month.year)
6.Education Higher
7.Research and
professional experience
Physics teacher in different high schools in Moscow, Tartu, Tallinn, Kadrina (1966 - 1997); chair of natural sciences In Tallinn Baccalaureate School (1992-1997); deputy headmaster in Estonian Teachers` In-Service Training Institute (1983-1989); researcher and project leader in Tallinn Pedagogical University, Institute of Educational Research (1997-2006.); lecturer of educational science and philosophy of education, Department of educational sciences, Tallinn University (since 01.09.2006.).
8.Academic degree Master of Arts in Educational sciences
9.Dates and sites of
earning the degrees
Tallinn Pedagogical University
1998
10.Honours/awards The Award on Educational Research of Estonian Pedagogic Academic Society and Ministry of Education 1998, 1999, 2001.
11.Research-administrative
experience
The academic secretary of Councel of Institute of Educational Research in Tallinn University; member of Euopean Association of Comparative Educational Research; member of Estonian Pedagogic Academic Society
12.Supervised dissertations

Boris Goldman, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Õppiva organisatsiooni ja teadmusjuhtimise elemente koolis.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Mari Lepp, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Kooli sisehindamine: õpetajate eneseanalüüsi küsimustik. Tallinna Pedagoogikaülikool

Merle Raidma, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja õpilaste pädevuste arendajana.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Sirje Kereme, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Infotehnoloogia rakendamine 5. ja 7. klassi loodusõpetuses õpimotivatsiooni mõjutamise vahendina.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Valeri Novikov, MSc, 2004, superv. Ene-Silvia Sarv. Keelekümbluse juurutamise kogemus Tallinna Läänemere Gümnaasiumis. Tallinna Pedagoogikaülikool

Monika-Heldi Gustavson, MSc, 2003, superv. Ene-Silvia Sarv. Ealiste iseärasuste arvestamine kasvatustöös steinerlasteaia näitel.. Tallinna Pedagoogikaülikool

Evelin Silla, MA, 2002, superv. Ene-Silvia Sarv. Haridusuuendus rahvusvahelise kogemuse kontekstis Eesti praktika näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Malle Salk, MSc, 2002, superv. Ene-Silvia Sarv. Klassijuhataja - õpikeskkonna looja. Tallinna Pedagoogikaülikool

Ivi Kukk, MSc, 2001, superv. Ene-Silvia Sarv. Visuaalse mõtlemise strateegiad algkooli kunstiõpetuse tunnis. Tallinna Pedagoogikaülikool

Jekaterina Gridneva, MSc, 2001, superv. Ene-Silvia Sarv. Keelelise integratsiooni ja keelekümbluse teooriast ja praktikast: realiseerimine Vladimir Kornijenko Eragümnaasiumi näitel. Tallinna Pedagoogikaülikool

Irina Vikentjeva, MSc, 2000, superv. Ene-Silvia Sarv. Kriitilise mõtlemise arendamise strateegiate kasutamise iseärasusi matemaatika õpetamisel. Tallinna Pedagoogikaülikool

13.Current research program Changing paradigm of education and learning as philosophical and practical problem; knowledge management and school as learning organisation; teachers` and schools` typology in Estonia.

Curriculum for general education and subject programmes.
14.Current grant funding School as developmental environment and students' coping
15.List of most important publications

E-S Sarv. 2006. Õpetaja ja kool uuringute peeglis. - Elukestev õpe – tõkked ja sillad. Koost R Laja, K Loogma, toim R Vürmer. Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 85-112.

Lukk, K.; Veisson, M.; Ruus, V-R.; Sarv, E-S. (2006). Democratic approach to school development: Involving all interest groups. Teacher education and training, 6, 88 - 102.

Mare Leino, Marika Veisson, Viive-Riina Ruus, Ene-Silvia Sarv, Loone Ots and Anneli Veisson. 2006. New Identity of Russian Speaking Children in Estonian Society. Social Work and Society. The International Online-Only Journal Vol.4 (2006), Issue 1. - http://www.socwork.net/2006/1/countrynotes/leino_et_al

Sarv, Ene-Silvia. 2006. Õpilase ja õpetaja suhe, Haridus, nr. 5 / 6, lk. 21-24

E-S Sarv. 2005. Õpetaja: õpilane ja õpilase arengu toetamine. – Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 26 – 36.

Ruus, V-R, Veisson, M, Sarv, E.-S, Ots, L, Leino, M, Lukk, K. 2005. Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek. - Haridus muutuste ja traditsioonide keerises. I Kraav, U Kala, T Pedastsaar (Toim). Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, J Käisi Selts, 109 – 120.

Sarv Ene-Silvia (2005). Haridusfoorum – looja või „mahavaikitav hääl” hariduses. - V-R. Ruus, R. Laja, K. Loogma (koost). 21. sajandi haridus – kas haridus kõigile? Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 53 – 64.

Sarv, E-S. 2005. Eripalgeline ja arenev Eesti kool. Riigikogu Toimetised RiTo 11/2005 http://www.riigikogu.ee/rva/toimetised/rito11/artiklid/15sarv.htm

Sarv, E.-S. (2005) The Learning Organisation and Knowledge Management (LOKM) Model of School and Typology of Estonian Schools. – http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Leino, M., Ruus, V., Sarv, E.-S., Veisson, M. (2004) Learner`s ability or disability to continue education at comprehensive School. In M. Veisson (Ed.), Sustainable Education. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University ISBN 9985-58-317-5

Sarv, Ene-Silvia. (2004)Kool kui õppiv organisatsioon. Haridus nr. 2, lk. 21-23

Sarv, E-S (2004). Eestikeelse õppe metoodikast. ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 66 –74.

Sarv, E-S. (2004) Teachers as developers of general competencies in classroom (in Estonia). http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Sarv, E-S (2004). Õppekava arenduse analüüs rubriikhindamise meetodil. - ÕPPEKAVARENDUSTÖÖ KOOLIS: vahekokkuvõtteid arendustööst ja eestikeelse õppe laiendamisest. Koost K Võlli. MEIS. Lk 31 – 46.

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E.-S. 2004. Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003895.htm

Sarv, Ene-Silvia. (2002) Learning – as understood by teachers (and teacher-students) in Estonia and as part of their professional development. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn, TPÜ kirjastus, lk 134 - 154

Sarv, Ene-Silvia. (2002) On structure, content and typology of school development plans in Estonia. – The opening world: changing educational environment and teacher training. Koostajad: Sirje Priimägi, Ene-Silvia Sarv. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 78 - 105

Sarv, Ene-Silvia. (2002) Triangulatsiooni kasutamine õpetaja pädevuskäsituste uurimisel ja arendamisel. - Sotsiaal- ja kasvatusteaduste dialoog ja ühishuvid. Sotsiaal- ja kasvatusteaduste doktorantide I konverents 18.-19. apr. 2002. Koost Aira Lepik, Katrin Poom-Valickis. Tallinn: TPÜ kirjastus, lk 99 – 126

Sarv, Ene-Silvia. (2001) Kooli arengukavast ja kooli õppekavast - vaade ühiskonnastamise aspektist: projekti "Avatud õppekava" materjalidele toetudes = Школьная программа развития и школьная программа обучения - взгляд с точки зрения "сплава" общества (интеграция и социализация) : на основе материалов проекта "Avatud õppekava" . Kutse dialoogile 5. Tallinn : Haridusministeerium. 84 lk. ISBN 9985-78-216-X

Sarv, Ene-Silvia. (2001) Mentor - mis see veel on? Haridus, nr. 6, lk. 34-37.

Sarv, Ene-Silvia. (2001) The “condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. - Integration und Integrativität als Probleme in der Erziehungswissenschaft / Hrsq. A. Liimets. - Berlin, Wien, New York: Peter Lang, 135-152.

Sarv, Ene-Silvia. (2001) Õppimine – argine? (2. osa) Haridus. Nr 1, lk 26 – 29

Sarv, E-S. (2001) Õppimine ja üldpädevused. Õpetajale uuendatud riiklikust õppekavast. HM, Tallinn, lk 19 – 27.

Sarv, E-S. (2001) Õppimine kui uurimisvaldkond Eesti pedagoogilises mõttes. Eesti Sotsiaalteaduste aastakonverents I. Toim R. Vetik, Koost. Larissa Kus. Tallinn. Lk 136 – 140

Sarv, Ene-Silvia.(2000) Haridussüsteemi arenduskava projekteerimisest:sissejuhatuse asemel. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 5-6.

Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õpetaja õpiühiskonnas. Raamatus: Eesti Haridusfoorumi 2000 eelfoorumite töömaterjalid. Koostajad K. Loogma, V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000, Tallinn. Lk 7 – 10.

Sarv, Ene-Silvia.(2000) Õppimine – argine? Haridus. Nr 6, lk 24 – 29

Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Artiklite kogumik. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206.

Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine eesti õpetajate ja üliõpilaste arusaamas 1999. a. ja õppekava. Raamatus Haridus ja sotsiaalne tegelikkus. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr.10. Tartu. Lk. 193 – 206.

Sarv, Ene-Silvia. 2000. Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Artiklite kogumik. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182.

Sarv, Ene-Silvia. (2000) Õppimine kui diskursus Eesti õpetaja vaatekohalt. Raamatus Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Koostaja : Viive-Riina Ruus, Toimetaja: Helle-Mall Kadajas. TPÜ kirjastus. Lk 169 – 182.

Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990s. Ed. by Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers.

Sarv, E-S, Ruus, V-R., Veimer, J. (2000) Õppekavade uurimis- ja arendusüksus. TPÜ Haridusuuringute Instituudi konkursiprojekt. Raamatus: Materjale Eesti haridussüsteemi arenduskava juurde. 2000. Koostaja E-S. Sarv. Toimetaja V. Jüriso. Eesti Haridusfoorum 2000. Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituut. Tallinn. Lk. 20 – 30.

Sarv, Ene-Silvia. 1999. Political and Social Transformations – Analysis in the Estonian Context. In Moving Horizons in Education. International Transformations and Challenges of Democracy. Edited by Hannele Niemi. Helsinki University Press, Helsinki. Pp. 39 – 65.

Sarv, Ene-Silvia. 1999. Sõnaline hindamine I kooliastmes. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi II. Koost. E. Kulderknup, A. Ude. HM, Tallinn, lk 4 - 29

Sarv, Ene-Silvia. 1999.Vaimne võimekus – mitmemõõtmeline ja võimalusipakkuv. Mitmik- e. multiintelligentsusest õpetaja vaatevinklist. Kooruke ja Iva nr 2. Lk. 35 – 37.

Sarv, Ene-Silvia. 1999. Üks idee-mudel õpetajakoolituse võimalikke arenguid silmas pidades. Rmt Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas. Toim. J. Mikk, I. Kraav. TÜ. Tartu, lk 186 - 194

K. Loogma, R. Ruubel, V. Ruus, E-S. Sarv, V. Ruus, R. Vilu. 1998. Estonia's Education Scenarios 2015. Printed version: The 21st Century Learning Initiative Journal, May, 1998. Web-version: //www.21learn.org/test/newslet.html, May, 1998

Loogma, K, Ruubel, R, Ruus, V, Sarv, E-S, Vilu, R. 1998. Eesti haridusstsenaariumid 2015. - Tallinn.

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Eesti hariduse võimalikud minevikud. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 45 - 53

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kasvav Eesti. Haridus 4, lk 22 - 25

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Kümme aastat paradigmamuutust. Magistritöö. TPÜ

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õpetaja ja õpetaja koolitus - 2015. Rmt Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Koost. K. Loogma, E-S. Sarv. Tallinn, lk 39 - 44

Sarv, Ene-Silvia. 1998. Õppimise uued tähendused aastatuhande ja paradigmade murdumiskohal . Eesti kool ja tänapäev. HM, lk 86-87

Sarv, E-S. 1998. The “Condition of postmodernism” and changes in Estonian education 1987 - 1997. Rmt The Educational Science as an integrative science and integration issues in education. Ed. M.-L. Laherand, A. Liimets, R. Liimets. Tallinn, lk 162 - 167

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Demokraatiast ja humanismist õpetajale : Eesti haridusuuendus - hariduse demokratiseerumine ja humaniseerumine / Ene-Silvia Sarv. - Tallinn : [Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus], 133 lk. ISBN 9985-60-357-5

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Esimese kooliastme pädevused riiklikus õppekavas. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 61 - 80.

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Hindamine algklassides - mis see on ja võiks olla. Rmt Põhikooli I aste. I osa, HM, Tallinn, lk 81 - 87.

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Ida-Virumaa hariduspilt postmodernistlikus vaateväljas. Rmt Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis, Ida Virumaal. Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Eesti Haridusfoorum`97 materjalide kogumik, Jõhvi, lk 27 - 34

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Murettekitavatest muudatustest. "Kooruke ja iva" nr 3-4, Tallinn

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Nooruk ja õpiraskused - üks vaade õpiraskustele ja nende ületamisele. Rmt Lapse probleemid ja probleemid lapsega. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne nr 5, Tartu

Sarv, Ene-Silvia. 1997. Riikliku õppekava ja füüsika ainekava haridusfilosoofiline sisu, füüsikaõpe ja üldpädevused. Rmt Füüsika aineraamat, HM, Tallinn, lk 6 - 12

Sarv, E.-S. 1997. Ajastupilt ja haridus – üks võimalikke vaadetest Lyotardi rada järgides. – Haridus, nr 4, lk 25–29.

Sarv, E-S, Vilu, R. 1997. Ida-Virumaa kool(-i arendus) - virtuaalsete (kultuuri-) kogukondade loomise ja arendamise tiigel. Rmt Hariduse kättesaadavusest õpiühiskonda pürgivas Eestis. Hariduse tugisüsteemid paljukultuurilises Eestis. Ida-Virumaa. Jõhvi, lk 35 - 44

Sarv, E-S. Vilu, R. 1997. Kool ja infoühiskonna haridusfilosoofia. // Eesti Haridusfoorum '96 : Eesti haridusvalikud XXI sajandi lävel, 1.-3. november 1996 : ettekannete ja sõnavõttude kogumik. Tallinn, lk. 56-68.

Sarv, Ene-Silvia. 1996. Mõned vaated hindamisele. Rmt Hindamine: probleeme ja lahendusi I. Koost. H-M Kadajas, HM, Tallinn.

Sarv, Ene-Silvia. 1996. Sissejuhatus ja kommentaar raamatule "Pädevustest õpetajale ". Toim E-S Sarv. Tallinn, lk 7 - 12

Sarv, Ene-Silvia. 1995. Kas meis on tarkust ja vabadust? Rmt Eesti poliitiline ja haridusmõte. Tallinn, lk 30-34.

Sarv, Ene-Silvia. 1994. Vabakool ja riigikool. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn.

Sarv, Ene-Silvia. 1994. Õpetaja koolis, õpetaja koolitus ja täiendusõpe. Rmt "Bildung in Freiheit", Toim K Altermann, Tallinn

Sarv, Ene. 1992. Vaieldavaid ideid füüsikaõpetusest humanitaarklassides. Rmt “Füüsika õpetamise aktuaalseid probleeme", Tallinn

Sarv, Ene. 1988. Füüsikaprogrammi saamislugu. Rmt Füüsikaõpetus (saamislugu ja programmi projekt). Koost. E Sarv. Tallinn, lk 53 - 75

last updated: 03.11.2006

[ sulge aken ]