[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Viive-Riina |
2. | Perekonnanimi | Ruus |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool |
4. | Ametikoht | Professor emeritus |
5. | Sünniaeg | 03.09.1936 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | Kõrgem |
7. | Teenistuskäik | 1960-1968- Märjamaa Keskkooli, Tallinna 46. ja Tallinna 7. Keskkooli emakeele ja kirjanduse õpetaja 1970-1988 – Pedagoogika Teadusliku Uurimise Instituudi teadustöötaja 1988 – Eesti Hariduse Arenduskeskuse dotsent 1988-1989 – Eesti valitsuse hariduskonsultant 1989-1990 – Eesti Hariduse Arenduskeskuse dotsent 1991-1992 – Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituudi juhataja 1992-1994 – Haridusministeeriumi sihttellimuse “Eesti üldhariduse õppekava projekt” projektijuht Tallinna Pedagoogikaülikoolis Haridusuuringute Instituudis 1994-1995 – Tallinna Pedagoogikaülikooli õppekava uuringute osakonna juhataja 1995 – Eesti Vabariigi Haridusministeeriumi hariduspoliitika osakonna juhataja kt. 1995-1997 – Tallinna Pedagoogikaülikooli õppekava uurimis- ja arenduskeskuse teadur ja seejärel juhataja, TPÜ Kasvatusteaduste Teaduskonna didaktika õppetooli dotsent 1997 - 2002 TPÜ Kasvatusteaduste Teaduskonna koolipedagoogika õppetooli korraline professor 2002 august- professor emeritus |
8. | Teaduskraad | Pedagoogikakandidaat |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Tartu Ülikool 1982 |
10. | Tunnustused | EV Haridusministeeriumi/EAPSi preemiad aastatel 1998, 1999 ja 2000 – avaldatud artiklite eest. |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
2000-2002- Tallinna Pedagoogikaülikooli koolipedagoogika õppetooli juhtaja Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi liige alates 1994 2003- 2005 - EV Haridus- ja Teadusministeeriumi õppekava riikliku komisjoni liige |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Milja Uuk, MA, 2005, juh. Viive-Riina Ruus. Eelduste loomine ühistegevuslike organisatsioonide juhtide professionaliseerumiseks elukestvas õppes.. TÜ Helle Liblik, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Juhtumi analüüs kui õppemeetod turundusõppe tõhustamiseks kutseõppeasutustes (Tallinna Majanduskooli ärijuhtimise eriala turundusõppe näitel).. TPÜ Kersti Varik, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Õppetöö võimalusi murdeealiste identiteedi kujunemise toetamisel.. TPÜ K. Loogma, PhD, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Töökeskkonnas õppimise tähendus töötajate kohanemisel töömuutustega.. TPÜ Mai Sein, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus, Helle- Mall Kadajas. Õppekava loomine koolis kui teabeorganisatsioonis: õppekava loomise mudelite süsteem ja juhtumiuuring selle rakendamisest.. TPÜ Marje Lepanen, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Võõrkeeleõpe rakenduskõrghariduses võtmerühmade hinnanguil ja tegevussuunised selle edendamiseks.. TPÜ Sigrit Lilleste, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Sise- ja välishindamise võtmeprobleemid ning võimalikud lahendid: lasteaedade näitel.. TPÜ Tiina Kuusk, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Õppekava integratsioon ja selle rakendusvõimalused (eesti keele ja kirjanduse näitel).. TPÜ Erna Gross, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Kutsehariduse maine põhikooli ja gümnaasiumi lõpetaja vaatekohalt (Pärnumaa näitel) ja selle tõstmise võimalusi. .. TPÜ Heli Tooman, PhD, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Teenindusühiskond, teeninduskultuur ja klienditeenindusõppe kontseptuaalsed lähtekohad.. TPÜ Imbi Henno, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Säästvat arengut toetava hariduse ja Eesti õpetajaskonna käsitused sellest.. TPÜ Sigre Rõuk, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Eesti õpetajate visioonid õpetajast 2010.. TPÜ Siiri Luts, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Õpikeskkonna tulemuslikustamise võimalusi (Lääne-Virumaa Kutse-kõrgkooli raamatupidamisõppe näitel.. TPÜ Helle Noorväli, MA, 2001, juh. Viive-Riina Ruus. Raamatupidamise eriala kõrghari-duse õppekava koostamine ja arenda-mine.. TPÜ Marit Otsing, MA, 2001, juh. Viive-Riina Ruus. Eesti keskkoolilõpetajate väärtus-hinnangud lõpukirjandite põhjal.. TPÜ Urve Kaasik-Aaslav, MA, 2001, juh. Viive-Riina Ruus. Tallinna Meditsiinikooli ämmaeman-duse õppekavade arendussüsteem.. TPÜ Tuuli Oder, MA, 2000, juh. Viive-Riina Ruus. Inglise keele õpetajate täiendus-koolituse õppekava.. TPÜ |
13. | Teadustöö põhisuunad | Haridusteooria ja poliitika, õppekavauuringud, kasvatusväärtused ja väärtuskasvatus, diskursuse analüüs kasvatusteaduslikust perspektiivist, õppeteksti kasvatusväärtused (ligikaudu sadakond publikatsiooni). |
14. | Jooksvad grandid | Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek (sihtfinantseerimise teema juht Marika Veisson). Õpetajakoolituse õppekavade rahvusvaheline võrdlusanalüüs (Sihtfinantseerimisprojekti teema juht Priit Reiska). |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Ruus, V. (2005). Millise õppekavaga jätkab eesti kool?. Riigikogu Toimetised (RiTo) Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). School as developmental environment and students' coping. In Person, Colour, Music, Nature. Proceedings of the University of Daugavpils. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2005). The Estonian students'and teachers' coping patterns in the academic domain. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Ruus, V. (2004). Teachers' choice of position to support sustainable development. Sustainable development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5, CD-ROM. Veisson, M., Ruus, V. (2005). Academic coping of students in Estonia. Sustainable Development. Culture. Education. CD-ROM. Germany. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004) Learners' ability or disability to continue education at comprehensive school. Sustainable Development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5 Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990`s. Ed. By Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers. |
viimati muudetud: 19.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Viive-Riina |
2. | Surname | Ruus |
3. | Institution | Tallinn University |
4. | Position | Professor emeritus |
5. | Date of birth | 03.09.1936 (day.month.year) |
6. | Education | Higher |
7. | Research and professional experience |
1960-1968- teacher of Estonian language and literature in Märjamaa and Tallinn Secondary Schools No 46 and 7. 1970-1988 – researcher of Estonian Research Institute of Educational Sciences 1988 – Docent of Estonian Education Development centre 1988-1989 – Consultant on education of the Estonian government 1989-1990 – Docent of Estonian Education Development Centre 1991-1992 – Head of Education Research Institute of Tallinn Pedagogical University 1992-1994 – Leader of the state financed project of curriculum for the Estonian general education in Tallinn Pedagogical Institute 1994-1995 – Head of the Department of curriculum research at Tallinn Pedagogical Institute 1995 – Head of department of educational policy of the Estonian Ministry of Education 1995-1997 – Researcher and head of Curriculum Rresearch and Development Centre at Tallinn Pedagogical University, docent of chair of didactics of Faculty of Educational Sciences at Tallinn Pedagogical University 1997-2002 professor of the chair of school pedagogy Faculty of Educational Sciences at Tallinn Pedagogical University 2002 august- professor emeritus |
8. | Academic degree | PhD in Education |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
University of Tartu 1982 |
10. | Honours/awards | Prizes of Ministry of Education/Estonian Academic Society of Education for articles (1998; 1999; 2000). |
11. | Research-administrative experience |
2000-2002 - head of the chair (Tallinn Pedagogical University, chair of School Pedagogy) since 1994 - member of the Estonian Academic Society of Education 2003-2005 - member of state committe on curriculum of the Estonian Ministry of Education and Science |
12. | Supervised dissertations |
Milja Uuk, MA, 2005, superv. Viive-Riina Ruus. Eelduste loomine ühistegevuslike organisatsioonide juhtide professionaliseerumiseks elukestvas õppes.. TÜ Helle Liblik, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Juhtumi analüüs kui õppemeetod turundusõppe tõhustamiseks kutseõppeasutustes (Tallinna Majanduskooli ärijuhtimise eriala turundusõppe näitel).. TPÜ Kersti Varik, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Õppetöö võimalusi murdeealiste identiteedi kujunemise toetamisel.. TPÜ K. Loogma, PhD, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Töökeskkonnas õppimise tähendus töötajate kohanemisel töömuutustega.. TPÜ Mai Sein, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus, Helle- Mall Kadajas. Õppekava loomine koolis kui teabeorganisatsioonis: õppekava loomise mudelite süsteem ja juhtumiuuring selle rakendamisest.. TPÜ Marje Lepanen, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Võõrkeeleõpe rakenduskõrghariduses võtmerühmade hinnanguil ja tegevussuunised selle edendamiseks.. TPÜ Sigrit Lilleste, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Sise- ja välishindamise võtmeprobleemid ning võimalikud lahendid: lasteaedade näitel.. TPÜ Tiina Kuusk, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Õppekava integratsioon ja selle rakendusvõimalused (eesti keele ja kirjanduse näitel).. TPÜ Erna Gross, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Kutsehariduse maine põhikooli ja gümnaasiumi lõpetaja vaatekohalt (Pärnumaa näitel) ja selle tõstmise võimalusi. .. TPÜ Heli Tooman, PhD, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Teenindusühiskond, teeninduskultuur ja klienditeenindusõppe kontseptuaalsed lähtekohad.. TPÜ Imbi Henno, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Säästvat arengut toetava hariduse ja Eesti õpetajaskonna käsitused sellest.. TPÜ Sigre Rõuk, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Eesti õpetajate visioonid õpetajast 2010.. TPÜ Siiri Luts, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Õpikeskkonna tulemuslikustamise võimalusi (Lääne-Virumaa Kutse-kõrgkooli raamatupidamisõppe näitel.. TPÜ Helle Noorväli, MA, 2001, superv. Viive-Riina Ruus. Raamatupidamise eriala kõrghari-duse õppekava koostamine ja arenda-mine.. TPÜ Marit Otsing, MA, 2001, superv. Viive-Riina Ruus. Eesti keskkoolilõpetajate väärtus-hinnangud lõpukirjandite põhjal.. TPÜ Urve Kaasik-Aaslav, MA, 2001, superv. Viive-Riina Ruus. Tallinna Meditsiinikooli ämmaeman-duse õppekavade arendussüsteem.. TPÜ Tuuli Oder, MA, 2000, superv. Viive-Riina Ruus. Inglise keele õpetajate täiendus-koolituse õppekava.. TPÜ |
13. | Current research program | Educational theory and policy, curriculum research, educational values, discourse analysis from the perspective of educational sciences, educational values of learning materials (nearly 100 publications). |
14. | Current grant funding | School as developmental environment and students' coping (state financed research project, leader M. Veisson). International comparative analyse of teacher education curricula(state financed project, project leader - Priit Reiska). |
15. | List of most important publications |
Ruus, V. (2005). Millise õppekavaga jätkab eesti kool?. Riigikogu Toimetised (RiTo) Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). School as developmental environment and students' coping. In Person, Colour, Music, Nature. Proceedings of the University of Daugavpils. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2005). The Estonian students'and teachers' coping patterns in the academic domain. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Ruus, V. (2004). Teachers' choice of position to support sustainable development. Sustainable development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5, CD-ROM. Veisson, M., Ruus, V. (2005). Academic coping of students in Estonia. Sustainable Development. Culture. Education. CD-ROM. Germany. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004) Learners' ability or disability to continue education at comprehensive school. Sustainable Development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5 Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990`s. Ed. By Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers. |
last updated: 19.10.2005
[ sulge aken ]