[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Viive-Riina
2.Perekonnanimi Ruus
3.Töökoht Tallinna Ülikool
4.Ametikoht Professor emeritus
5.Sünniaeg 03.09.1936 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus Kõrgem
7.Teenistuskäik 1960-1968- Märjamaa Keskkooli, Tallinna 46. ja Tallinna 7. Keskkooli emakeele ja kirjanduse õpetaja
1970-1988 – Pedagoogika Teadusliku Uurimise Instituudi teadustöötaja
1988 – Eesti Hariduse Arenduskeskuse dotsent
1988-1989 – Eesti valitsuse hariduskonsultant
1989-1990 – Eesti Hariduse Arenduskeskuse dotsent
1991-1992 – Tallinna Pedagoogikaülikooli Haridusuuringute Instituudi juhataja
1992-1994 – Haridusministeeriumi sihttellimuse “Eesti üldhariduse õppekava projekt” projektijuht Tallinna Pedagoogikaülikoolis Haridusuuringute Instituudis
1994-1995 – Tallinna Pedagoogikaülikooli õppekava uuringute osakonna juhataja
1995 – Eesti Vabariigi Haridusministeeriumi hariduspoliitika osakonna juhataja kt.
1995-1997 – Tallinna Pedagoogikaülikooli õppekava uurimis- ja arenduskeskuse teadur ja seejärel juhataja, TPÜ Kasvatusteaduste Teaduskonna didaktika õppetooli dotsent
1997 - 2002 TPÜ Kasvatusteaduste Teaduskonna koolipedagoogika õppetooli korraline professor
2002 august- professor emeritus
8.Teaduskraad Pedagoogikakandidaat
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Tartu Ülikool 1982
10.Tunnustused EV Haridusministeeriumi/EAPSi preemiad aastatel 1998, 1999 ja 2000 – avaldatud artiklite eest.
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
2000-2002- Tallinna Pedagoogikaülikooli koolipedagoogika õppetooli juhtaja
Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsi liige alates 1994
2003- 2005 - EV Haridus- ja Teadusministeeriumi õppekava riikliku komisjoni liige
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad

Milja Uuk, MA, 2005, juh. Viive-Riina Ruus. Eelduste loomine ühistegevuslike organisatsioonide juhtide professionaliseerumiseks elukestvas õppes.. TÜ

Helle Liblik, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Juhtumi analüüs kui õppemeetod turundusõppe tõhustamiseks kutseõppeasutustes (Tallinna Majanduskooli ärijuhtimise eriala turundusõppe näitel).. TPÜ

Kersti Varik, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Õppetöö võimalusi murdeealiste identiteedi kujunemise toetamisel.. TPÜ

K. Loogma, PhD, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Töökeskkonnas õppimise tähendus töötajate kohanemisel töömuutustega.. TPÜ

Mai Sein, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus, Helle- Mall Kadajas. Õppekava loomine koolis kui teabeorganisatsioonis: õppekava loomise mudelite süsteem ja juhtumiuuring selle rakendamisest.. TPÜ

Marje Lepanen, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Võõrkeeleõpe rakenduskõrghariduses võtmerühmade hinnanguil ja tegevussuunised selle edendamiseks.. TPÜ

Sigrit Lilleste, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Sise- ja välishindamise võtmeprobleemid ning võimalikud lahendid: lasteaedade näitel.. TPÜ

Tiina Kuusk, MA, 2004, juh. Viive-Riina Ruus. Õppekava integratsioon ja selle rakendusvõimalused (eesti keele ja kirjanduse näitel).. TPÜ

Erna Gross, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Kutsehariduse maine põhikooli ja gümnaasiumi lõpetaja vaatekohalt (Pärnumaa näitel) ja selle tõstmise võimalusi. .. TPÜ

Heli Tooman, PhD, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Teenindusühiskond, teeninduskultuur ja klienditeenindusõppe kontseptuaalsed lähtekohad.. TPÜ

Imbi Henno, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Säästvat arengut toetava hariduse ja Eesti õpetajaskonna käsitused sellest.. TPÜ

Sigre Rõuk, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Eesti õpetajate visioonid õpetajast 2010.. TPÜ

Siiri Luts, MA, 2003, juh. Viive-Riina Ruus. Õpikeskkonna tulemuslikustamise võimalusi (Lääne-Virumaa Kutse-kõrgkooli raamatupidamisõppe näitel.. TPÜ

Helle Noorväli, MA, 2001, juh. Viive-Riina Ruus. Raamatupidamise eriala kõrghari-duse õppekava koostamine ja arenda-mine.. TPÜ

Marit Otsing, MA, 2001, juh. Viive-Riina Ruus. Eesti keskkoolilõpetajate väärtus-hinnangud lõpukirjandite põhjal.. TPÜ

Urve Kaasik-Aaslav, MA, 2001, juh. Viive-Riina Ruus. Tallinna Meditsiinikooli ämmaeman-duse õppekavade arendussüsteem.. TPÜ

Tuuli Oder, MA, 2000, juh. Viive-Riina Ruus. Inglise keele õpetajate täiendus-koolituse õppekava.. TPÜ

13.Teadustöö põhisuunad Haridusteooria ja poliitika, õppekavauuringud, kasvatusväärtused ja väärtuskasvatus, diskursuse analüüs kasvatusteaduslikust perspektiivist, õppeteksti kasvatusväärtused (ligikaudu sadakond publikatsiooni).
14.Jooksvad grandid Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek (sihtfinantseerimise teema juht Marika Veisson).
Õpetajakoolituse õppekavade rahvusvaheline võrdlusanalüüs (Sihtfinantseerimisprojekti teema juht Priit Reiska).
15.Teaduspublikatsioonid

Ruus, V. (2005). Millise õppekavaga jätkab eesti kool?. Riigikogu Toimetised (RiTo)

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). School as developmental environment and students' coping. In Person, Colour, Music, Nature. Proceedings of the University of Daugavpils.

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2005). The Estonian students'and teachers' coping patterns in the academic domain. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Ruus, V. (2004). Teachers' choice of position to support sustainable development. Sustainable development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5, CD-ROM.

Veisson, M., Ruus, V. (2005). Academic coping of students in Estonia. Sustainable Development. Culture. Education. CD-ROM. Germany.

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004) Learners' ability or disability to continue education at comprehensive school. Sustainable Development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990`s. Ed. By Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers.

viimati muudetud: 19.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Viive-Riina
2.Surname Ruus
3.Institution Tallinn University
4.Position Professor emeritus
5.Date of birth 03.09.1936 (day.month.year)
6.Education Higher
7.Research and
professional experience
1960-1968- teacher of Estonian language and literature in Märjamaa and Tallinn Secondary Schools No 46 and 7.
1970-1988 – researcher of Estonian Research Institute of Educational Sciences
1988 – Docent of Estonian Education Development centre
1988-1989 – Consultant on education of the Estonian government
1989-1990 – Docent of Estonian Education Development Centre
1991-1992 – Head of Education Research Institute of Tallinn Pedagogical University
1992-1994 – Leader of the state financed project of curriculum for the Estonian general education in Tallinn Pedagogical Institute
1994-1995 – Head of the Department of curriculum research at Tallinn Pedagogical Institute
1995 – Head of department of educational policy of the Estonian Ministry of Education
1995-1997 – Researcher and head of Curriculum Rresearch and Development Centre at Tallinn Pedagogical University, docent of chair of didactics of Faculty of Educational Sciences at Tallinn Pedagogical University
1997-2002 professor of the chair of school pedagogy Faculty of Educational Sciences at Tallinn Pedagogical University
2002 august- professor emeritus
8.Academic degree PhD in Education
9.Dates and sites of
earning the degrees
University of Tartu 1982
10.Honours/awards Prizes of Ministry of Education/Estonian Academic Society of Education for articles (1998; 1999; 2000).
11.Research-administrative
experience
2000-2002 - head of the chair (Tallinn Pedagogical University, chair of School Pedagogy)
since 1994 - member of the Estonian Academic Society of Education
2003-2005 - member of state committe on curriculum of the Estonian Ministry of Education and Science
12.Supervised dissertations

Milja Uuk, MA, 2005, superv. Viive-Riina Ruus. Eelduste loomine ühistegevuslike organisatsioonide juhtide professionaliseerumiseks elukestvas õppes.. TÜ

Helle Liblik, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Juhtumi analüüs kui õppemeetod turundusõppe tõhustamiseks kutseõppeasutustes (Tallinna Majanduskooli ärijuhtimise eriala turundusõppe näitel).. TPÜ

Kersti Varik, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Õppetöö võimalusi murdeealiste identiteedi kujunemise toetamisel.. TPÜ

K. Loogma, PhD, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Töökeskkonnas õppimise tähendus töötajate kohanemisel töömuutustega.. TPÜ

Mai Sein, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus, Helle- Mall Kadajas. Õppekava loomine koolis kui teabeorganisatsioonis: õppekava loomise mudelite süsteem ja juhtumiuuring selle rakendamisest.. TPÜ

Marje Lepanen, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Võõrkeeleõpe rakenduskõrghariduses võtmerühmade hinnanguil ja tegevussuunised selle edendamiseks.. TPÜ

Sigrit Lilleste, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Sise- ja välishindamise võtmeprobleemid ning võimalikud lahendid: lasteaedade näitel.. TPÜ

Tiina Kuusk, MA, 2004, superv. Viive-Riina Ruus. Õppekava integratsioon ja selle rakendusvõimalused (eesti keele ja kirjanduse näitel).. TPÜ

Erna Gross, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Kutsehariduse maine põhikooli ja gümnaasiumi lõpetaja vaatekohalt (Pärnumaa näitel) ja selle tõstmise võimalusi. .. TPÜ

Heli Tooman, PhD, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Teenindusühiskond, teeninduskultuur ja klienditeenindusõppe kontseptuaalsed lähtekohad.. TPÜ

Imbi Henno, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Säästvat arengut toetava hariduse ja Eesti õpetajaskonna käsitused sellest.. TPÜ

Sigre Rõuk, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Eesti õpetajate visioonid õpetajast 2010.. TPÜ

Siiri Luts, MA, 2003, superv. Viive-Riina Ruus. Õpikeskkonna tulemuslikustamise võimalusi (Lääne-Virumaa Kutse-kõrgkooli raamatupidamisõppe näitel.. TPÜ

Helle Noorväli, MA, 2001, superv. Viive-Riina Ruus. Raamatupidamise eriala kõrghari-duse õppekava koostamine ja arenda-mine.. TPÜ

Marit Otsing, MA, 2001, superv. Viive-Riina Ruus. Eesti keskkoolilõpetajate väärtus-hinnangud lõpukirjandite põhjal.. TPÜ

Urve Kaasik-Aaslav, MA, 2001, superv. Viive-Riina Ruus. Tallinna Meditsiinikooli ämmaeman-duse õppekavade arendussüsteem.. TPÜ

Tuuli Oder, MA, 2000, superv. Viive-Riina Ruus. Inglise keele õpetajate täiendus-koolituse õppekava.. TPÜ

13.Current research program Educational theory and policy, curriculum research, educational values, discourse analysis from the perspective of educational sciences, educational values of learning materials (nearly 100 publications).
14.Current grant funding School as developmental environment and students' coping (state financed research project, leader M. Veisson).
International comparative analyse of teacher education curricula(state financed project, project leader - Priit Reiska).
15.List of most important publications

Ruus, V. (2005). Millise õppekavaga jätkab eesti kool?. Riigikogu Toimetised (RiTo)

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). School as developmental environment and students' coping. In Person, Colour, Music, Nature. Proceedings of the University of Daugavpils.

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2005). The Estonian students'and teachers' coping patterns in the academic domain. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Ruus, V. (2004). Teachers' choice of position to support sustainable development. Sustainable development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5, CD-ROM.

Veisson, M., Ruus, V. (2005). Academic coping of students in Estonia. Sustainable Development. Culture. Education. CD-ROM. Germany.

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004) Learners' ability or disability to continue education at comprehensive school. Sustainable Development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5

Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S., (2005). Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm

Sarv, E-S., Ruus, V. 2000. Changes in Estonian curricula (1987-1999) and some thoughts on the future. - Challenge and Change in Education: the Experience of the Baltic States in the 1990`s. Ed. By Bryan T. Beck and Annabelle Mays. – New York: Nova Science Publishers.

last updated: 19.10.2005

[ sulge aken ]