[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Mare |
2. | Perekonnanimi | Leino |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool |
4. | Ametikoht | dotsent, vanemteadur |
5. | Sünniaeg | 16.03.1961 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | Filosoofiadoktor sotsiaaltöö alal (TPÜ, 13.09.2002) Pedagoogikamagister (TÜ, 20.06.1996) Ajakirjanik (TRÜ, 18.06.1985) |
7. | Teenistuskäik | 1997-... Tallinna Pedagoogikaülikool (lektor, vanemteadur, dotsent) 1993-1997 Riigi Kooliamet ja Haridusministeerium, peaekspert 1985-1993 Teleraadiokomitee arvutuskeskus, sotsioloog. |
8. | Teaduskraad | Filosoofiadoktor sotsiaaltöö alal |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
TPÜ, 2002 |
10. | Tunnustused | · Artikkel Leino, M. & Lahelma, E. (2002) Constructing and educating ‘problem children’: the case of post-communist Estonia.- INCLUSIVE EDUCATION 6(1), pp. 79-90. tunnistati 2002.a. TPÜ-s parimaks sotsiaalteaduslikuks artikliks. · Artikkel Norm ja hälve – muutunud diskursus kogumikus ´Kõnelev ja kõneldav inimene´ (2001) (Toim. V. Ruus) võitis 2001.a. Haridusministeeriumi poolt korraldatud riikliku konkursi teadustöö preemia. (Preemia võitis kogumik tervikuna.) · Monograafia Õpetaja sotsiaaltöö tegijana: sotsiaalpedagoogika (2000) sai 2000’ Eesti üliõpilastööde riiklikul konkursil Haridusministeeriumi diplomi. |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
Olen Saksamaal väljaantava (eelretsenseeritava) ajakirja SOCIAL WORK AND SOCIETY toimetuskolleegiumi liige. OMEP-ESTONIA asutaja-liige ja 1. president aastatel 1998-2000. Eesti Akadeemilise Pedagoogikaseltsi (EAPS-I) liige. Põhjamaade Haridusetnograafide Ühingu (NorFa EtnoPed) liige. |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Jaan Kabin, MA, 2006, juh. Mare Leino. Vägivald põhikoolist väljalangemise põhjusena.. Tallinna Ülikool Leena Arras, MA, 2006, juh. Mare Leino. Koolisotsiaaltöö spetsiifika Tallinna eesti ja vene õppekeelega koolides.. TLU Kristel Varm, MA, 2005, juh. Mare Leino. Vanglast vabadusse: siirdeperioodi hariduslikud probleemid ning võimalused.. Tallinna Ülikool Jane Balder, MA, 2004, juh. Mare Leino. Õpetajate teadlikkus tunnis korra tagamise erinevatest võimalustest.. TPÜ Margarita Kuusmaa, MA, 2004, juh. Mare Leino. Pedagoogiliste konfliktsituatsioonide vältimise ja lahendamise võimalusi koolis.. TPÜ Merje Aviste, MA, 2004, juh. Mare Leino. Koolisotsiaaltöö Märjamaa Gümnaasiumis. TPÜ Monika Suurkivi, MA, 2004, juh. Mare Leino. Noortekeskuste rehabiliteeriva efekti analüüs. TPÜ Saima Tell, MSc, 2004, juh. Mare Leino. Võrdsed võimalused hariduses. TPÜ Tiina Naarits, MA, 2004, juh. Mare Leino. Õpetaja roll koolikonfliktide tekitaja ning lahendajana.. TPÜ Ulvi Kritt, MA, 2004, juh. Mare Leino. Päevakoolist õhtukooli siirdumise põhjused. TPÜ Dei Altsaar, MSc, 2003, juh. Mare Leino. Koolikohustuse mittetäitmise põhjuste analüüs Lasnamäe linnaosa näitel.. TPÜ Evi Männik, MA, 2003, juh. Mare Leino. Eelkutseõpe sotsiaalprobleemide leevendajana Orissaare Gümnaasiumi näitel.. TPÜ Liivi Aluoja, MA, 2003, juh. Mare Leino. Alaealised kurjategijad Jõgeva Maakonnas: kriminaalset käitumist mõjutavad faktorid.. TPÜ Marge Raja, MA, 2003, juh. Mare Leino. Koolikohustuse mittetäitmise riskifaktorid Harju Maakonna näitel.. TPÜ Eha Raav, MA, 2001, juh. Mare Leino. Aktiivõppemeetodid 10. klassi vene keele kursuse raames.. TPÜ Marika Pukk, MA, 2000, juh. Mare Leino. 1. Kasvukeskkond lasteaias – Reggio-Emilio meetodi rakendusvõimalusi Eestis.. TPÜ |
13. | Teadustöö põhisuunad | Sihtfinantseeritavas teadusprojektis ´Kooli õpikeskkond ja õpilaste toimetulek' (projekti juht prof. Marika Veisson) huvitab mind eeskätt käitumisprobleemsete õpilaste temaatika. Materjali analüüsin sotsiaalpedagoogika teooriate taustal. |
14. | Jooksvad grandid | - |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Leino, Mare 2006. Socialization Through Mistakes: Problems and Possibilities.In:The International "Social Work & Society" Academy 4th annual Meeting in Kaunas, Lithuania, 24.08 - 30.08. 2006. p. 131. Leino, M., Veisson, M., Ruus, V.-R., Sarv, E.-S., Ots, L., Veisson, A. 2006. New Identity of Russian Speaking Children in Estonian Society. In: Social Work and Society, Vol. 4., Issue 1. Country Notes p. 1-25. ISSN: 1613-8953. http:// www.socwork.net/2006/1/countrynotes Mare Leino, 2006. Koulun kautta kansalaiseksi - kollektivismin ja individualismin ristiriita. - (Toim.: L. Kurki & E. Nivala Hyvä ihminen ja kunnon kansalainen. Johdatus kansalaisuuden sosiaalipedagogiikkaan. s. 193-249. ISBN 951-44-6682-9 Tampere University Press. Veisson, M., Kallas, R. Ruus, V.-R., Leino, M. Veisson, A. 2006. A Comparative study of Students´ Academic and Social Coping in Estonian and Russian Language Schools. In- The Fourth International Journal of Teacher Education and Training Conference May 31- June 3, 2006. University of Helsinki, p. 38. Leino, M. 2005. Sooline aspekt hariduses - probleem või mitte. Haridus nr. 2. Leino, M. 2005. The Case of Post-Communist Estonia. Changed Identity of Education? In- Transvormation Processes in the baltic Sea Region and the East European Experience. Ed by I. Sooman. ISBN 3-200-00523-8 University of Vienna. p. 61-69 Ots, L., Leino, M., Ruus, V.-R., Sarv, E.-S., Veisson, M. 2005. The reading habits of teachers and pupils in Estonia. In- Literacy Without Boundaries: Proceedings of the 14th European Conference on Reading in Zagreb, Croatia from July 31 to August 3, 2005. Ruus, V.-R., Veisson, M. Sarv, E.-M., Ots, L., Leino, M. Lukk, K. 2005. Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek. - haridus muutuste ja traditsioonide keerises. EAPS ja J. Käisi Selts, Tartu Ülikool. Lk. 109-120 Leino, M. 2004. Kas lapsi tuleks kaitsta kooli eest? Tallinn: Lastekaitseliidu väljaanne. Raamat, 121 lk. Leino, M. (2004) New Identity of Russian speaking children in Estonia. In: Multiple Marginalities. Gender and education in the global, local and transnational world. Conference 2.-4.06.2004. in Department of Education, University of Helsinki, p. 24-25. Leino, M. 2004. Social background of schoolproblems. In - The second international conference: Sustainable Development. Culture.Education 14.-16.04.2004. TPÜ. Leino, M. (2004) Õpetaja õppijana. – Õppimine mitmest vaatenurgast. ACTA UNIVERSITATIS. Toimetised 24 (toim. A. Liimets, V.-R. Ruus) Lk 103-117. ISSN 1023-1064, ISBN 9985-58-322-1. Ruus, V.-R., Veisson, M., Leino, M., Ots, L., Sarv, E.-S., Poom-Valickis, K. Learners´Ability or Disability to Continue Education at Comprehensive School. In - The second international conference: Sustainable Development. Culture.Education 14.-16.04.2004. TPÜ. Leino, M. (2003) Negatiivne dimensioon pedagoogikas. Haridus 6, 13-16. Leino M. (2003) Sotsiaalsed probleemid koolis. Sotsiaaltöö nr. 1, lk. 3-5. Leino, M. (2003) Teacher as constructor of normality. Education as a Critical Force – Myth or Reality?, NERA’s 31st Congress The Danish University of Education Copenhagen March 6-9, 2003, p. 68-69. Leino, M. (2003) Teacher as the constructor of normality.- Koulutus, kulttuuri, yhteiskunta. (Toim. E. Lahelma & H. Outinen).Helsinkin Yliopiston kasvatustieteellinen tiedekunta, SOCE seminaanari 28.02.03., abstractin-kirja, s. 9. Leino, M. (koostaja) 2003. Haige laps klassis. Tallinn: REKK. Käsiraamat, 118 lk. Kollmann, J.G. & Leino, M. (Eds.). 2002. New challenges in a changing society. Tallinn: REKK. Kogumik, 116 lk. Leino (2002) New norms in the changing time.- J. G. Kollmann, M. Leino (Eds.). New challenges in a changing society. Tallinn: REKK, 2002, 12-21. Leino, M. 2002. Estonian school before and now. YOUNG, vol. 10 nr. 2, p. 44-59. ISSN:1741-3222. SAGE Publication Leino, M. (2002) Lastekaitse Liidu projektid – praktiline sotsiaalpedagoogika. – Avatud uksed. (Koostaja T. Edovald) Eesti Lastekaitse Liit ja Põhjamaade Ministrite Nõukogu, Tallinn, 34-49. Leino, M. (2002) Russian and Estonian children at Estonian School. – NERA 30th Congress: Education and Cultural Diversities. 7.-9.03.2002. Finland: Tampere-Paino, p. 44-45. Leino M. (2002) School transition and dropouts.- J. G. Kollmann, M. Leino (Eds.). New challenges in a changing society. Tallinn: REKK, 2002, 79-91. Leino, M. 2002. Social pedagogy in the context of social work. European Journal of Social Work Vol. 5, No. 3, pp. 319-333. Oxford University Press, ISSN 1369/1457. Leino, M. (2002) Sotsiaalsed probleemid koolis ja õpetaja toimetulek.- Sotsiaal- ja kasvatusteaduste dialoog ja ühishuvid. (Koostanud A. Lepik ja K. Poom-Valickis), TPÜ Kirjastus, Tallinn, 80-98. Leino, M. 2002. Sotsiaalsed probleemid koolis ja õpetaja toimetulek. TPÜ Sotsiaalteaduste dissertatsioonid 1. Tallinn:TPÜ Kirjastus Leino, M. (2002) Sotsiaalse õigluse edendamisest koolis. Eesti Inimarengu Aruanne 2002. (Toimetaja R. Vetik), Tallinn: Iloprint, 79-81. Leino, M. (2002) Usalduse efektiivsus koolis.- Eesti sotsiaalteadlaste III aastakonverents. Usaldus. Vastutus. Sidusus. TPÜ ja TTÜ, (Koostanud Ü. Kaevats) Tallinn: TTÜ Kirjastus, 67-70. Leino, M. Lahelma, E. 2002. Constructing and education ‘problem children’ - the case of post-communist Estonia. – Inclusive Education, vol. 6(1), p.79-90. ISSN:1360-3116, Routledge Taylor & Francis Group Leino, M. (2001) Kool kui sotsiaalasutus.- Laps ja pere tänases Eestis. Teadusartiklite kogumik, TPÜ, Tallinn. Lk. 66- 78. Leino, M. 2001. Normative performances.- (Helsingi Ülikooli elektroonilises teadusväljaandes) aadressil http://www.alli.fi/nyri/nyris/nyris7/index.htm Leino, M. (2001): Paradoksaalne kool. Haridus 1, lk. 42-45. Leino, M. (2001) Sotsiaalne aspekt õpetaja töös.- Haridus 4, lk. 30-33. Leino, M. 2001. Tegevus kui teraapia. Käsiraamat. Tallinn: REKK, 134 lk. Leino M. (2001) The problem child as a talent and vice versa.- The Multitude of Educational Research Learning inside and outside institutions. Nordic Educational Research Association 29th Congress in Stockholm March 15-18, 2001. p. 267-268. Leino, M. (2001) Õpetaja sotsiaaltöö tegijana. – Eesti sotsiaalteaduste aastakonverents I, 24.-25.11. 2000. Tallinn: TPÜ Kirjastus, Lk. 90-91. Leino, M. (2001) Ühiskonna ja kooli vastuolu. Eesti Inimarengu Aruanne 2001: Kas Eesti on sotsiaalselt jätkusuutlik (toim. R. Vetik). TPÜ Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituut, Tallinn. Lk. 68-71. Leino, M. (2000): Andekad probleemsed lapsed. Haridus 2, lk. 39-42. Leino, M. (2000): Ka andekas laps vajab tuge.- ELK Konverents: Meie lapse mured. Kes kasvatab kui kõik kasvatavad? (18.11.1999). Lk. 66-69. Leino, M. 2000. Monograafia: Õpetaja sotsiaaltöö tegijana: sotsiaalpedagoogika. Tallinna Pedagoogikaülikooli ACTA toimetiste sarjas nr. 18. Tallinn:TPÜ Kirjastus Leino, M. (2000): Normative Performances: Constructing Norms of Behavior in a Special Class.- NYRIS (Nordic Youth Research Symposium 2000) Helsingis, 7.-10. juuni 2000. Toim. Helena Helve, s. 43. Leino, M. (2000): Norm ja hälve – muutunud diskursus.- Kõnelev ja kõneldav inimene. Toim. V. Ruus, TPÜ Kirjastus, Tallinn, Lk. 96-111. Leino, M. (2000): Problemchild in ordinary school.- Nordic Association for Educational Research 28th Congress in Kristiansand: Time, space, thought. Science of education in new relations, p. 78. Leino, M. (2000): The school is a contradictory place.- Haridus ja sotsiaalne tegelikkus, Tartu Ülikool, lk. 293- 301. Leino, M. poolt tõlgitud: I. Lindquist Mänguteraapia. 2000. Tallinn: REKK Leino, M. (1999): Alternatiividele pole alternatiivi. – Kogumikus: Eesti 21. Sajandil. Arengustrateegiad. Visioonid. Valikud. (Koostanud A. Oja, Toim. A. Raukas) Teaduste Akadeemia Kirjastus, Tallinn. Lk. 179-181. Leino, M. (1999): Avatud Meele Instituut ja Eesti revolutsioon õppimises.- Õppimise võimalikkusest Eestis (Koostanud K. Poom-Valickis), Sihtasutus OKA ja TPÜ Haridusuuringute Instituut, lk. 5-9. Leino, M. (1999): Different opinions as one reason of school conflicts.- In: Estonian Social Welfare at the Threshold of the Millennium (Ed. By T.Tulva), Tallinn University of Educational Sciences, Spin Press Ltd., p. 90-96. Leino, M. (1999): Käitumisprobleem ja kodune kasvatus.-Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/1999. Uurimisprojekti aruanne EV Haridusministeeriumile, Tartu 1999.- lk.64-65. Leino, M. (1999): Normatiivsed suhted ja suhtelised normid.- Haridus 5, lk. 28-31. Leino, M. (1999): Norms and Deviation: Changes in Attitude.- In: The Child In the next Millennium: “Affective Education as The Key to Empowerment”, 31st July –1st August 1999 in Singapoure, p. 34. Leino, M. (1999): Parapedagoogika.-Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/1999. Uurimisprojekti aruanne EV Haridusministeeriumile, Tartu 1999.- lk.72-75. Leino, M. (1999): Probleemsus kui norm? – Haigestumist ja tervenemist soodustavad psühhosotsiaalsed tegurid. Interdistsiplinaarne konverents 13.-14.11. 1998. TPÜ Kirjastus, Tallinn. Lk. 216-221. Leino, M. (1999): Seaduste eiramise eetilisus. Kogumikus: Eesti 21. Sajandil. Arengustrateegiad. Visioonid. Valikud. (Koostanud A. Oja, Toim. A. Raukas) Teaduste Akadeemia Kirjastus, Tallinn. Lk. 182 – 183. Leino, M. (1999) Sotsiaalseid konverentsimuljeid. Sotsiaaltöö 1/1999. Lk.11-13. Leino, M. (1999): Suhtumine käitumishälvetesse eri maades. -Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/1999. Uurimisprojekti aruanne EV Haridusministeeriumile, Tartu 1999.- lk.60-61; Leino, M. (1999) Teraapiline tegelemine probleemsete lastega.- Laps maailmas ja maailm lapses (Tiko,A..& Tulva,T. - koostajad) Tallinn, TPU. Lk. 36-41. Leino, M. (1999) Totaalse koolistressi tagajärjed. Haridus 1/ 1999, lk. 40-42. Leino, M. (1998) About problemchildren in Estonia.- Multiple Marginalities. Gender, Citizenship and Nationality in Education. Nordic-Baltic Research symposium (NorFa) in Helsinki August 28-30, 1998, p. 13. Leino, M. (1998) Elusoofilised konfliktid ehk ôpilane ja ôpetaja saavad asjadest isemoodi aru. - Kodu ja kool muutuvas ajas. Tartu Ülikool, lk. 200-204. Leino, M. (1998) Halb polegi nii halb kui paistab. Haridus 2\1998. lk. 29-34. Leino, M. (1998) Jeruusalemma elusoofia. Haridus 6\1998, lk. 23-25. Leino, M. (1998) Kooliprobleemne vaatenurk sotsiaalsele heaolule.- Eesti Sotsiaaltöö I Kongressi SOTSIAALTÖÖ MUUTUVAS ÜHISKONNAS ettekanded. Tallinn, lk. 171-174. Leino, M. (1998) Problemkinder in der Schule. Kogumikus Erziehungswissenschaft als eine integrative Wissenschaft. Integrationsprobleme in der Erziehung. (Ed. A. Liimets), Tallinn: TPÜ Kirjastus, S. 86-90. Leino, M. (1998) Sotsiaalpedagoogika suundumusi töös laste ja noortega. Kogumikus: Teaduselt praktikale: uurimusi ja arutlusi sotsiaaltöö teemadel. Tallinn, lk. 96-106. Leino, M. (1998) Sotsiaalpedagoogilisi mudeleid probleemlaste aitamiseks. Haridus 4\1998, lk. 26-32. Leino, M. & Tulva, T. About problemchildren in Estonia. Abstacts: The child rights to care play and education. OMEP's 22nd World Congress and 50th Anniversary, Copenhagen, 13-16. 08. 1998. Leino, M.(1997) Kas integreerida vôi mitte? Kooliuuenduslane 2\1997, lk.52-56. Leino, M. (1997) Kas ôpiedutu on halb inimene? Kogumikus Vôimalus ja paratamatus olla ôpetaja, Tallinn: TPÜ Kirjastus, lk. 19-24. Leino, M. (1997) Kes siis ikkagi on probleemne laps? Forseliuse Seltsi Sônumid 4\1997. Leino, M. (1997) Laps virtuaalse virtuoosi vangina.- Kogumikus Lapse probleemid ja probleemid lapsega, Tartu Ülikool, lk. 87-91. Leino, M. (1997) Probleemne laps - kelle probleem? Kooruke ja iva 1\1997, lk. 28-29. Leino, M. (1997) Sotsiaalse heaolu seosed kooliprobleemidega. Sotsiaaltöö 7\8 1997, lk. 10-11. Leino, M. (1997) Sotsiaalse heaolu seosed kooliprobleemidega. Sotsiaaltöö 7\8 1997, lk. 10-11. Leino,M.(1997) Sotsiaaltöötajatel oma kongress.Tallinna Ülikoolid 3\1997, lk. 18. Sikk, T. Kõrre,M. Leino,M. Nurmela, E. (1997): Alaprogrammi “Alaealiste õigusrikkumiste preventsioon õiguslike, sotsiaalsete ja pedagoogiliste vahenditega. Eelnõu ja seletuskiri.” 02.04.97. 1-2/1823, Haridusministeerium 1-23. Leino,M. (1996) Erivajadustega lapsed koolis. Haridus 1\1997, lk. 18-21. Leino, M. (1996) Miks môned lapsed muutuvad koolis erilisteks (probleemseteks)? - Kogumikus Missugust isiksust me kasvatame? Tartu, lk.46-47. Leino, M. (1996) Pôhjamaade keelte ôpetusest Eestis. Pôhjamaade MN Infobüroo, Kopenhagen, 79 lk (norra keeles). Leino, M. & Männiste, M. 1996. Probleemne laps tavakoolis. Tallinn: REKK. Leino, M. (1995) ESTONIA: Coping with dropouts.- Dialogue: Nordic-Baltic Newsletter for Popular and Adult Education, 1\1995, p. 6. Leino, M. (1995) Koolikonflikt.- Haridus, 1\1995, lk. 52-53. Leino, M. (1995) MBD-lapsed Soomes. Haridus 1\1995, lk. 20-24. Leino, M. (1995) Teaching Nordic Languages in Estonia. - Dialogue: Nordic-Baltic Newsletter for Popular and Adult Education, 1\1995, p.8. Leino, M. (1992) Lapsen reagointi väkivaltaan.- Aikakauskirjassa: Äidinkielen opetustiede 11\1992, Helsinkin Yliopistopainos, s. 26-28. ISBN 6418616168986 Leino, M. (1992) Suomen TV-ohjelmien vaikutus Viron lapsiin.- Aikakaus-kirjassa: Äidinkielen opetustiede 11-1992, Helsinkin Yliopistopainos, s. 23-25. ISBN 6418616168986 |
viimati muudetud: 20.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Mare |
2. | Surname | Leino |
3. | Institution | University of Tallinn |
4. | Position | senior researcher, assistant professor |
5. | Date of birth | 16.03.1961 (day.month.year) |
6. | Education | Ph.D. (TPU, 13.09.2002) Master of Pedagogy (TU, 20.06.1996) Journalist (TU, 18.06.1985) |
7. | Research and professional experience |
1997 - ... Tallinn Pedagogical University (lecturer, senior researcher, assistant professor ) 1993-1997 State Board of Education, Ministry of Education (chief expert) 1985-1993 TV- and Radiokommittee´s centrum of statistics, sociologist. |
8. | Academic degree | PH.D. (social sciences) |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
TPU, 2002 |
10. | Honours/awards | Article Leino, M. & Lahelma, E. (2002) Constructing and educating ‘problem children’: the case of post-communist Estonia.- INCLUSIVE EDUCATION 6(1), pp. 79-90. was in 2002´ in TPU the best article in social science field. · Article ´Norm ja hälve – muutunud diskursus´ in: 'Kõnelev ja kõneldav inimene´ (2001) (Ed by V. Ruus) got in 2001´ from Ministry of Education the price of the best scientific text. · My monography ´Õpetaja sotsiaaltöö tegijana: sotsiaalpedagoogika´ (2000) got in 2000’ from the Ministry of Education the price of student scientific work. |
11. | Research-administrative experience |
One of the grounder and the 1.th president (1998-2000) of OMEP. Member of the Estonian Academical Pedagogical Assosiation. Member of the NorFa EtnoPed (Ethnography in Pedagogy in Nordic Countries). Member of the editorial board of E-journal SOCIAL WORK AND SOCIETY |
12. | Supervised dissertations |
Jaan Kabin, MA, 2006, superv. Mare Leino. Vägivald põhikoolist väljalangemise põhjusena.. Tallinna Ülikool Leena Arras, MA, 2006, superv. Mare Leino. Koolisotsiaaltöö spetsiifika Tallinna eesti ja vene õppekeelega koolides.. TLU Kristel Varm, MA, 2005, superv. Mare Leino. Vanglast vabadusse: siirdeperioodi hariduslikud probleemid ning võimalused.. Tallinna Ülikool Jane Balder, MA, 2004, superv. Mare Leino. Õpetajate teadlikkus tunnis korra tagamise erinevatest võimalustest.. TPÜ Margarita Kuusmaa, MA, 2004, superv. Mare Leino. Pedagoogiliste konfliktsituatsioonide vältimise ja lahendamise võimalusi koolis.. TPÜ Merje Aviste, MA, 2004, superv. Mare Leino. Koolisotsiaaltöö Märjamaa Gümnaasiumis. TPÜ Monika Suurkivi, MA, 2004, superv. Mare Leino. Noortekeskuste rehabiliteeriva efekti analüüs. TPÜ Saima Tell, MSc, 2004, superv. Mare Leino. Võrdsed võimalused hariduses. TPÜ Tiina Naarits, MA, 2004, superv. Mare Leino. Õpetaja roll koolikonfliktide tekitaja ning lahendajana.. TPÜ Ulvi Kritt, MA, 2004, superv. Mare Leino. Päevakoolist õhtukooli siirdumise põhjused. TPÜ Dei Altsaar, MSc, 2003, superv. Mare Leino. Koolikohustuse mittetäitmise põhjuste analüüs Lasnamäe linnaosa näitel.. TPÜ Evi Männik, MA, 2003, superv. Mare Leino. Eelkutseõpe sotsiaalprobleemide leevendajana Orissaare Gümnaasiumi näitel.. TPÜ Liivi Aluoja, MA, 2003, superv. Mare Leino. Alaealised kurjategijad Jõgeva Maakonnas: kriminaalset käitumist mõjutavad faktorid.. TPÜ Marge Raja, MA, 2003, superv. Mare Leino. Koolikohustuse mittetäitmise riskifaktorid Harju Maakonna näitel.. TPÜ Eha Raav, MA, 2001, superv. Mare Leino. Aktiivõppemeetodid 10. klassi vene keele kursuse raames.. TPÜ Marika Pukk, MA, 2000, superv. Mare Leino. 1. Kasvukeskkond lasteaias – Reggio-Emilio meetodi rakendusvõimalusi Eestis.. TPÜ |
13. | Current research program | In our researchproject ´Kooli õpikeskkond ja õpilaste toimetulek' (the leader of project is prof. Marika Veisson) I am interested in students with behavioral problems. The theoretical background of analysis of material is social pedagogy. |
14. | Current grant funding | - |
15. | List of most important publications |
Leino, Mare 2006. Socialization Through Mistakes: Problems and Possibilities.In:The International "Social Work & Society" Academy 4th annual Meeting in Kaunas, Lithuania, 24.08 - 30.08. 2006. p. 131. Leino, M., Veisson, M., Ruus, V.-R., Sarv, E.-S., Ots, L., Veisson, A. 2006. New Identity of Russian Speaking Children in Estonian Society. In: Social Work and Society, Vol. 4., Issue 1. Country Notes p. 1-25. ISSN: 1613-8953. http:// www.socwork.net/2006/1/countrynotes Mare Leino, 2006. Koulun kautta kansalaiseksi - kollektivismin ja individualismin ristiriita. - (Toim.: L. Kurki & E. Nivala Hyvä ihminen ja kunnon kansalainen. Johdatus kansalaisuuden sosiaalipedagogiikkaan. s. 193-249. ISBN 951-44-6682-9 Tampere University Press. Veisson, M., Kallas, R. Ruus, V.-R., Leino, M. Veisson, A. 2006. A Comparative study of Students´ Academic and Social Coping in Estonian and Russian Language Schools. In- The Fourth International Journal of Teacher Education and Training Conference May 31- June 3, 2006. University of Helsinki, p. 38. Leino, M. 2005. Sooline aspekt hariduses - probleem või mitte. Haridus nr. 2. Leino, M. 2005. The Case of Post-Communist Estonia. Changed Identity of Education? In- Transvormation Processes in the baltic Sea Region and the East European Experience. Ed by I. Sooman. ISBN 3-200-00523-8 University of Vienna. p. 61-69 Ots, L., Leino, M., Ruus, V.-R., Sarv, E.-S., Veisson, M. 2005. The reading habits of teachers and pupils in Estonia. In- Literacy Without Boundaries: Proceedings of the 14th European Conference on Reading in Zagreb, Croatia from July 31 to August 3, 2005. Ruus, V.-R., Veisson, M. Sarv, E.-M., Ots, L., Leino, M. Lukk, K. 2005. Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek. - haridus muutuste ja traditsioonide keerises. EAPS ja J. Käisi Selts, Tartu Ülikool. Lk. 109-120 Leino, M. 2004. Kas lapsi tuleks kaitsta kooli eest? Tallinn: Lastekaitseliidu väljaanne. Raamat, 121 lk. Leino, M. (2004) New Identity of Russian speaking children in Estonia. In: Multiple Marginalities. Gender and education in the global, local and transnational world. Conference 2.-4.06.2004. in Department of Education, University of Helsinki, p. 24-25. Leino, M. 2004. Social background of schoolproblems. In - The second international conference: Sustainable Development. Culture.Education 14.-16.04.2004. TPÜ. Leino, M. (2004) Õpetaja õppijana. – Õppimine mitmest vaatenurgast. ACTA UNIVERSITATIS. Toimetised 24 (toim. A. Liimets, V.-R. Ruus) Lk 103-117. ISSN 1023-1064, ISBN 9985-58-322-1. Ruus, V.-R., Veisson, M., Leino, M., Ots, L., Sarv, E.-S., Poom-Valickis, K. Learners´Ability or Disability to Continue Education at Comprehensive School. In - The second international conference: Sustainable Development. Culture.Education 14.-16.04.2004. TPÜ. Leino, M. (2003) Negatiivne dimensioon pedagoogikas. Haridus 6, 13-16. Leino M. (2003) Sotsiaalsed probleemid koolis. Sotsiaaltöö nr. 1, lk. 3-5. Leino, M. (2003) Teacher as constructor of normality. Education as a Critical Force – Myth or Reality?, NERA’s 31st Congress The Danish University of Education Copenhagen March 6-9, 2003, p. 68-69. Leino, M. (2003) Teacher as the constructor of normality.- Koulutus, kulttuuri, yhteiskunta. (Toim. E. Lahelma & H. Outinen).Helsinkin Yliopiston kasvatustieteellinen tiedekunta, SOCE seminaanari 28.02.03., abstractin-kirja, s. 9. Leino, M. (koostaja) 2003. Haige laps klassis. Tallinn: REKK. Käsiraamat, 118 lk. Kollmann, J.G. & Leino, M. (Eds.). 2002. New challenges in a changing society. Tallinn: REKK. Kogumik, 116 lk. Leino (2002) New norms in the changing time.- J. G. Kollmann, M. Leino (Eds.). New challenges in a changing society. Tallinn: REKK, 2002, 12-21. Leino, M. 2002. Estonian school before and now. YOUNG, vol. 10 nr. 2, p. 44-59. ISSN:1741-3222. SAGE Publication Leino, M. (2002) Lastekaitse Liidu projektid – praktiline sotsiaalpedagoogika. – Avatud uksed. (Koostaja T. Edovald) Eesti Lastekaitse Liit ja Põhjamaade Ministrite Nõukogu, Tallinn, 34-49. Leino, M. (2002) Russian and Estonian children at Estonian School. – NERA 30th Congress: Education and Cultural Diversities. 7.-9.03.2002. Finland: Tampere-Paino, p. 44-45. Leino M. (2002) School transition and dropouts.- J. G. Kollmann, M. Leino (Eds.). New challenges in a changing society. Tallinn: REKK, 2002, 79-91. Leino, M. 2002. Social pedagogy in the context of social work. European Journal of Social Work Vol. 5, No. 3, pp. 319-333. Oxford University Press, ISSN 1369/1457. Leino, M. (2002) Sotsiaalsed probleemid koolis ja õpetaja toimetulek.- Sotsiaal- ja kasvatusteaduste dialoog ja ühishuvid. (Koostanud A. Lepik ja K. Poom-Valickis), TPÜ Kirjastus, Tallinn, 80-98. Leino, M. 2002. Sotsiaalsed probleemid koolis ja õpetaja toimetulek. TPÜ Sotsiaalteaduste dissertatsioonid 1. Tallinn:TPÜ Kirjastus Leino, M. (2002) Sotsiaalse õigluse edendamisest koolis. Eesti Inimarengu Aruanne 2002. (Toimetaja R. Vetik), Tallinn: Iloprint, 79-81. Leino, M. (2002) Usalduse efektiivsus koolis.- Eesti sotsiaalteadlaste III aastakonverents. Usaldus. Vastutus. Sidusus. TPÜ ja TTÜ, (Koostanud Ü. Kaevats) Tallinn: TTÜ Kirjastus, 67-70. Leino, M. Lahelma, E. 2002. Constructing and education ‘problem children’ - the case of post-communist Estonia. – Inclusive Education, vol. 6(1), p.79-90. ISSN:1360-3116, Routledge Taylor & Francis Group Leino, M. (2001) Kool kui sotsiaalasutus.- Laps ja pere tänases Eestis. Teadusartiklite kogumik, TPÜ, Tallinn. Lk. 66- 78. Leino, M. 2001. Normative performances.- (Helsingi Ülikooli elektroonilises teadusväljaandes) aadressil http://www.alli.fi/nyri/nyris/nyris7/index.htm Leino, M. (2001): Paradoksaalne kool. Haridus 1, lk. 42-45. Leino, M. (2001) Sotsiaalne aspekt õpetaja töös.- Haridus 4, lk. 30-33. Leino, M. 2001. Tegevus kui teraapia. Käsiraamat. Tallinn: REKK, 134 lk. Leino M. (2001) The problem child as a talent and vice versa.- The Multitude of Educational Research Learning inside and outside institutions. Nordic Educational Research Association 29th Congress in Stockholm March 15-18, 2001. p. 267-268. Leino, M. (2001) Õpetaja sotsiaaltöö tegijana. – Eesti sotsiaalteaduste aastakonverents I, 24.-25.11. 2000. Tallinn: TPÜ Kirjastus, Lk. 90-91. Leino, M. (2001) Ühiskonna ja kooli vastuolu. Eesti Inimarengu Aruanne 2001: Kas Eesti on sotsiaalselt jätkusuutlik (toim. R. Vetik). TPÜ Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituut, Tallinn. Lk. 68-71. Leino, M. (2000): Andekad probleemsed lapsed. Haridus 2, lk. 39-42. Leino, M. (2000): Ka andekas laps vajab tuge.- ELK Konverents: Meie lapse mured. Kes kasvatab kui kõik kasvatavad? (18.11.1999). Lk. 66-69. Leino, M. 2000. Monograafia: Õpetaja sotsiaaltöö tegijana: sotsiaalpedagoogika. Tallinna Pedagoogikaülikooli ACTA toimetiste sarjas nr. 18. Tallinn:TPÜ Kirjastus Leino, M. (2000): Normative Performances: Constructing Norms of Behavior in a Special Class.- NYRIS (Nordic Youth Research Symposium 2000) Helsingis, 7.-10. juuni 2000. Toim. Helena Helve, s. 43. Leino, M. (2000): Norm ja hälve – muutunud diskursus.- Kõnelev ja kõneldav inimene. Toim. V. Ruus, TPÜ Kirjastus, Tallinn, Lk. 96-111. Leino, M. (2000): Problemchild in ordinary school.- Nordic Association for Educational Research 28th Congress in Kristiansand: Time, space, thought. Science of education in new relations, p. 78. Leino, M. (2000): The school is a contradictory place.- Haridus ja sotsiaalne tegelikkus, Tartu Ülikool, lk. 293- 301. Leino, M. poolt tõlgitud: I. Lindquist Mänguteraapia. 2000. Tallinn: REKK Leino, M. (1999): Alternatiividele pole alternatiivi. – Kogumikus: Eesti 21. Sajandil. Arengustrateegiad. Visioonid. Valikud. (Koostanud A. Oja, Toim. A. Raukas) Teaduste Akadeemia Kirjastus, Tallinn. Lk. 179-181. Leino, M. (1999): Avatud Meele Instituut ja Eesti revolutsioon õppimises.- Õppimise võimalikkusest Eestis (Koostanud K. Poom-Valickis), Sihtasutus OKA ja TPÜ Haridusuuringute Instituut, lk. 5-9. Leino, M. (1999): Different opinions as one reason of school conflicts.- In: Estonian Social Welfare at the Threshold of the Millennium (Ed. By T.Tulva), Tallinn University of Educational Sciences, Spin Press Ltd., p. 90-96. Leino, M. (1999): Käitumisprobleem ja kodune kasvatus.-Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/1999. Uurimisprojekti aruanne EV Haridusministeeriumile, Tartu 1999.- lk.64-65. Leino, M. (1999): Normatiivsed suhted ja suhtelised normid.- Haridus 5, lk. 28-31. Leino, M. (1999): Norms and Deviation: Changes in Attitude.- In: The Child In the next Millennium: “Affective Education as The Key to Empowerment”, 31st July –1st August 1999 in Singapoure, p. 34. Leino, M. (1999): Parapedagoogika.-Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/1999. Uurimisprojekti aruanne EV Haridusministeeriumile, Tartu 1999.- lk.72-75. Leino, M. (1999): Probleemsus kui norm? – Haigestumist ja tervenemist soodustavad psühhosotsiaalsed tegurid. Interdistsiplinaarne konverents 13.-14.11. 1998. TPÜ Kirjastus, Tallinn. Lk. 216-221. Leino, M. (1999): Seaduste eiramise eetilisus. Kogumikus: Eesti 21. Sajandil. Arengustrateegiad. Visioonid. Valikud. (Koostanud A. Oja, Toim. A. Raukas) Teaduste Akadeemia Kirjastus, Tallinn. Lk. 182 – 183. Leino, M. (1999) Sotsiaalseid konverentsimuljeid. Sotsiaaltöö 1/1999. Lk.11-13. Leino, M. (1999): Suhtumine käitumishälvetesse eri maades. -Eesti käitumishälvikute erikoolid 1998/1999. Uurimisprojekti aruanne EV Haridusministeeriumile, Tartu 1999.- lk.60-61; Leino, M. (1999) Teraapiline tegelemine probleemsete lastega.- Laps maailmas ja maailm lapses (Tiko,A..& Tulva,T. - koostajad) Tallinn, TPU. Lk. 36-41. Leino, M. (1999) Totaalse koolistressi tagajärjed. Haridus 1/ 1999, lk. 40-42. Leino, M. (1998) About problemchildren in Estonia.- Multiple Marginalities. Gender, Citizenship and Nationality in Education. Nordic-Baltic Research symposium (NorFa) in Helsinki August 28-30, 1998, p. 13. Leino, M. (1998) Elusoofilised konfliktid ehk ôpilane ja ôpetaja saavad asjadest isemoodi aru. - Kodu ja kool muutuvas ajas. Tartu Ülikool, lk. 200-204. Leino, M. (1998) Halb polegi nii halb kui paistab. Haridus 2\1998. lk. 29-34. Leino, M. (1998) Jeruusalemma elusoofia. Haridus 6\1998, lk. 23-25. Leino, M. (1998) Kooliprobleemne vaatenurk sotsiaalsele heaolule.- Eesti Sotsiaaltöö I Kongressi SOTSIAALTÖÖ MUUTUVAS ÜHISKONNAS ettekanded. Tallinn, lk. 171-174. Leino, M. (1998) Problemkinder in der Schule. Kogumikus Erziehungswissenschaft als eine integrative Wissenschaft. Integrationsprobleme in der Erziehung. (Ed. A. Liimets), Tallinn: TPÜ Kirjastus, S. 86-90. Leino, M. (1998) Sotsiaalpedagoogika suundumusi töös laste ja noortega. Kogumikus: Teaduselt praktikale: uurimusi ja arutlusi sotsiaaltöö teemadel. Tallinn, lk. 96-106. Leino, M. (1998) Sotsiaalpedagoogilisi mudeleid probleemlaste aitamiseks. Haridus 4\1998, lk. 26-32. Leino, M. & Tulva, T. About problemchildren in Estonia. Abstacts: The child rights to care play and education. OMEP's 22nd World Congress and 50th Anniversary, Copenhagen, 13-16. 08. 1998. Leino, M.(1997) Kas integreerida vôi mitte? Kooliuuenduslane 2\1997, lk.52-56. Leino, M. (1997) Kas ôpiedutu on halb inimene? Kogumikus Vôimalus ja paratamatus olla ôpetaja, Tallinn: TPÜ Kirjastus, lk. 19-24. Leino, M. (1997) Kes siis ikkagi on probleemne laps? Forseliuse Seltsi Sônumid 4\1997. Leino, M. (1997) Laps virtuaalse virtuoosi vangina.- Kogumikus Lapse probleemid ja probleemid lapsega, Tartu Ülikool, lk. 87-91. Leino, M. (1997) Probleemne laps - kelle probleem? Kooruke ja iva 1\1997, lk. 28-29. Leino, M. (1997) Sotsiaalse heaolu seosed kooliprobleemidega. Sotsiaaltöö 7\8 1997, lk. 10-11. Leino, M. (1997) Sotsiaalse heaolu seosed kooliprobleemidega. Sotsiaaltöö 7\8 1997, lk. 10-11. Leino,M.(1997) Sotsiaaltöötajatel oma kongress.Tallinna Ülikoolid 3\1997, lk. 18. Sikk, T. Kõrre,M. Leino,M. Nurmela, E. (1997): Alaprogrammi “Alaealiste õigusrikkumiste preventsioon õiguslike, sotsiaalsete ja pedagoogiliste vahenditega. Eelnõu ja seletuskiri.” 02.04.97. 1-2/1823, Haridusministeerium 1-23. Leino,M. (1996) Erivajadustega lapsed koolis. Haridus 1\1997, lk. 18-21. Leino, M. (1996) Miks môned lapsed muutuvad koolis erilisteks (probleemseteks)? - Kogumikus Missugust isiksust me kasvatame? Tartu, lk.46-47. Leino, M. (1996) Pôhjamaade keelte ôpetusest Eestis. Pôhjamaade MN Infobüroo, Kopenhagen, 79 lk (norra keeles). Leino, M. & Männiste, M. 1996. Probleemne laps tavakoolis. Tallinn: REKK. Leino, M. (1995) ESTONIA: Coping with dropouts.- Dialogue: Nordic-Baltic Newsletter for Popular and Adult Education, 1\1995, p. 6. Leino, M. (1995) Koolikonflikt.- Haridus, 1\1995, lk. 52-53. Leino, M. (1995) MBD-lapsed Soomes. Haridus 1\1995, lk. 20-24. Leino, M. (1995) Teaching Nordic Languages in Estonia. - Dialogue: Nordic-Baltic Newsletter for Popular and Adult Education, 1\1995, p.8. Leino, M. (1992) Lapsen reagointi väkivaltaan.- Aikakauskirjassa: Äidinkielen opetustiede 11\1992, Helsinkin Yliopistopainos, s. 26-28. ISBN 6418616168986 Leino, M. (1992) Suomen TV-ohjelmien vaikutus Viron lapsiin.- Aikakaus-kirjassa: Äidinkielen opetustiede 11-1992, Helsinkin Yliopistopainos, s. 23-25. ISBN 6418616168986 |
last updated: 20.10.2005
[ sulge aken ]