[ sulge aken ]

Elulookirjeldus (CV)
1.Eesnimi Margus
2.Perekonnanimi Pärtlas
3.Töökoht Eesti Muusikaakadeemia
4.Ametikoht õppe- ja teadusprorektor, professor
5.Sünniaeg 11.05.1964 (päev.kuu.aasta)
6.Haridus Sankt-Peterburi Konservatooriumi aspirantuur, muusikateooria kateeder, 1989-1992
Tallinna Riiklik Konservatoorium, muusikateaduse eriala, 1982-1987
Tallinna Muusikakeskkool, muusikateooria eriala, lõputunnistus 1982
7.Teenistuskäik Eesti Muusikaakadeemia (Tallinna Konservatoorium): alates 1987 vanemõpetaja, 1993 muusikateooria dotsent, 2004 muusikateooria professor, 1996-2003 muusikaliste üldainete lektoraadi juhataja, alates 2003 õppe- ja teadusprorektor
G. Otsa nim. Tallinna Muusikakooli õpetaja 1985-1987
Tallinna Muusikakeskkooli õpetaja, 1987-1989
8.Teaduskraad Kunstiteaduse kandidaat
9.Teaduskraadi välja
andnud asutus, aasta
Sankt-Peterburi Konservatoorium, 1992
10.Tunnustused Fulbrighti stipendium uurimistööks Põhja-Texase Ülikooli Muusikakolledžis, 1999-2000
Eesti Kultuurkapitali Helikunsti Sihtkapitali aastastipendium, 1997
Kultuurilehe "Sirp" aastapreemia parimate muusikaartiklite eest, 1997
Tempus-Phare grant enesetäiendamiseks Londoni King's College'is, 1996
Eesti Teadusforndi grant monograafia "Eduard Tubina sümfooniad" lõpetamiseks, 1994
Ajakirja "Teater. Muusika. Kino" aastapreemia parima muusikaartikli eest, 1992
11.Teadusorganisatsiooniline
ja –administratiivne
tegevus
EMA doktorinõukogu liige
TLÜ kunstiteaduste magistrinõukogu liige
Ajakirja “Teater. Muusika. Kino” kolleegiumi liige
Eesti Heliloojate Liidu juhatuse liige
Rahvusvahelise Eduard Tubina Ühingu juhatuse aseesimees
Eesti Muusikateaduse Seltsi liige (1997-2003 juhatuse esimees)
Eesti Teadusfondi Humanitaarteaduste ekspertkomisjoni liige 2000-2003
Mitmete muusikateaduslike ürituste korraldamine: Rahvusvaheline konverents "Eduard Tubin 100" (EMA, 2005), Tallinna Kolmas ja Neljas rahvusvaheline muusikateooria konverents (EMA, 2001, 2003), Rahvusvaheline sümpoosion "Eduard Tubin ja tema aeg" (EMA, 2002),
Beethoveni-sümpoosion (EMTS, EMA, 2001), Bachi-sümpoosion (EMTS, EMA, 2000), Professor Rein Laulu 60. a. juubelile pühendatud ettekandekoosolek (EMA, 1999) jt.
12.Juhendamisel kaitstud
väitekirjad
13.Teadustöö põhisuunad Muusikaanalüüs ja selle meetodid, Eduard Tubina muusika, Richard Straussi muusika
14.Jooksvad grandid "Eduard Tubin 20. sajandi heliloomingu kontekstis", ETF grandi 5034 juht
"Uuringuid tonaalse muusika harmoonilis-kontrapunktilise struktuuri alalt", ETF grandi 6020 põhitäitja
15.Teaduspublikatsioonid

Pärtlas, Margus. Ancient Sounds in Modern Context: Eduard Tubin's Piano Sonata No. 2. – A Composition as a Problem IV. Tallinn: Eesti Muusikaakadeemia, 2004, pp. 135-144

Pärtlas, Margus. Transformation of Classical Tonal Models in Richard Strauss’s “Das Rosenband” Op. 36, No. 1 and “Mein Auge” Op. 37, No.4. – A Composition as a Problem III. Tallinn: Eesti Muusikaakadeemia, 2003, pp. 122-138.

Pärtlas, Margus. Tubin's Tenth Symphony: The "Call Motive" and its Relation to the Overall Structure. – Yearbook of the International Eduard Tubin Society III. Tallinn: International Eduard Tubin Society, 2003, pp. 70-78.

Pärtlas, Margus. Searching for Identity: The Estonian Composer Eduard Tubin and His Music of the Swedish Period. – International Musicological Society: 17th International Congress Programme & Abstracts. Leuven: Alamire Belgium, 2002, pp. 322-323. [ettekande teesid]

Пяртлас, Маргус. О квадратности и “бесконечной мелодии” в лирических темах Рихарда Штрауса. – Петербургская консерватория в мировом музыкальном процессе. 1862-2002. Материалы международной научной сессии, посвященной 140-летию Консерватории (17-19 сентября 2002). С.-Петербург, 2002, c. 105-106. [ettekande teesid]

Pärtlas, Margus. Mõningaid paralleele Eduard Tubina ooperite ja hiliste sümfooniate vahel. – Töid muusikateooria alalt I. Tallinn: Scripta Musicalia, 2000, 161-181.

Pärtlas, Margus. Expanded Cadential Six-Four Progression in Richard Strauss’s Music. – A Composition as a Problem II. Tallinn: Eesti Muusikaakadeemia, 1999, pp. 72-92.

viimati muudetud: 02.10.2005

Curriculum Vitae (CV)
1.First Name Margus
2.Surname Pärtlas
3.Institution Estonian Academy of Music
4.Position vice rector for studies and research, professor
5.Date of birth 11.05.1964 (day.month.year)
6.Education Rimski-Korsakov State Conservatoire St. Petersburg, postgraduate studies in music theory, 1989-1992
Tallinn State Conservatoire, cum laude diploma in musicology, 1982-1987
Tallinn High School of Music, certificate of secondary education, 1979
7.Research and
professional experience
Estonian Academy of Music (Tallinn Conservatoire): since 1987 lecturer, since 1993 associate professor of music theory, since 2004 professor of music theory, 1996-2003 coordinator of music theory, since 2003 vice rector for studies and research
G. Ots Music School, Tallinn, music theory teacher 1985-1987
Tallinn Secondary School of Music, music theory teacher 1987-1989
8.Academic degree Candidate of arts(equivalent
to Ph.D)
9.Dates and sites of
earning the degrees
Rimski-Korsakov State Conservatoire St. Petersburg, 1992
10.Honours/awards Fulbright Grant in support of conducting research at the College of Music of the University of North Texas, 1999-2000
Estonian Cultural Endowment Grant, 1997
Award of the Estonian Cultural Newspaper Sirp for the best musical articles of the year,1997
Tempus Phare Individual Mobility Grant in support of the visit to King’s College London, 1996
Estonian Science Foundation Grant in support of the completion of the monograph “Eduard Tubin’s Symphonies”, 1994
Award of the Estonian Cultural Magazine "Theatre. Music. Cinema" for the best musical article of the year, 1992
11.Research-administrative
experience
Estonian Academy of Music, member of the board for PhD program
Tallinn University, member of the board for MA program
Cultural magazine "Theatre. Music. Cinema", member of the editorial board
Estonian Composer's Union, member of the board
International Eduard Tubin Society, deputy chairman
Estonian Society of Musicology (1997-2003 chairman)
Estonian Science Foundation, expert for arts and humanities, 2000-2003
Organizer of several conferences on musicology and music theory: "Eduard Tubin 100" (Estonian Academy of Music, 2005), International Conferences on Music Theory (Tallinn, EAM, 2001, 2003), "Eduard Tubin and his Time" (EAM, 2002), Beethoven Symposium (EAM, 2001), Bach Symposium (EAM, 2000), Symposium in honor of Rein Laul (EAM, 1999).
12.Supervised dissertations
13.Current research program Musical analysis and its methods, the music of Eduard Tubin, the music of Richard Strauss
14.Current grant funding "Eduard Tubin in the context of 20th-century music", grant of the Estonian Science Foundation No. 5034 (principal investigator)
"Studies of the harmonic-countrapunctal structure of tonal music", grant of the Estonian Science Foundation No. 6020
15.List of most important publications

Pärtlas, Margus. Ancient Sounds in Modern Context: Eduard Tubin's Piano Sonata No. 2. – A Composition as a Problem IV. Tallinn: Eesti Muusikaakadeemia, 2004, pp. 135-144

Pärtlas, Margus. Transformation of Classical Tonal Models in Richard Strauss’s “Das Rosenband” Op. 36, No. 1 and “Mein Auge” Op. 37, No.4. – A Composition as a Problem III. Tallinn: Eesti Muusikaakadeemia, 2003, pp. 122-138.

Pärtlas, Margus. Tubin's Tenth Symphony: The "Call Motive" and its Relation to the Overall Structure. – Yearbook of the International Eduard Tubin Society III. Tallinn: International Eduard Tubin Society, 2003, pp. 70-78.

Pärtlas, Margus. Searching for Identity: The Estonian Composer Eduard Tubin and His Music of the Swedish Period. – International Musicological Society: 17th International Congress Programme & Abstracts. Leuven: Alamire Belgium, 2002, pp. 322-323. [ettekande teesid]

Пяртлас, Маргус. О квадратности и “бесконечной мелодии” в лирических темах Рихарда Штрауса. – Петербургская консерватория в мировом музыкальном процессе. 1862-2002. Материалы международной научной сессии, посвященной 140-летию Консерватории (17-19 сентября 2002). С.-Петербург, 2002, c. 105-106. [ettekande teesid]

Pärtlas, Margus. Mõningaid paralleele Eduard Tubina ooperite ja hiliste sümfooniate vahel. – Töid muusikateooria alalt I. Tallinn: Scripta Musicalia, 2000, 161-181.

Pärtlas, Margus. Expanded Cadential Six-Four Progression in Richard Strauss’s Music. – A Composition as a Problem II. Tallinn: Eesti Muusikaakadeemia, 1999, pp. 72-92.

last updated: 02.10.2005

[ sulge aken ]