[ sulge aken ]
Elulookirjeldus (CV) | ||
1. | Eesnimi | Marika |
2. | Perekonnanimi | Veisson |
3. | Töökoht | Tallinna Ülikool |
4. | Ametikoht | Professor |
5. | Sünniaeg | 02.12.1949 (päev.kuu.aasta) |
6. | Haridus | Kõrgharidus |
7. | Teenistuskäik | 1973-1976 Meeri EIK logopeed 1976-1978 Tallinna 3. Logopeediakooli logopeed 1978-1983 ENSV Haridusministeeriumi Eripedagoogika Metoodika Kabineti juhataja 1983-1988 Tallinna 20. Keskkooli psühholoog 1988-k.a. Tallinna Ülikooli vanemõpetaja-metoodik, dotsent, professor (alates aastast 2001. aastast professor) |
8. | Teaduskraad | PhD |
9. | Teaduskraadi välja andnud asutus, aasta |
Göteborgi Ülikool - aastal 2000 |
10. | Tunnustused | Korduvalt Tallinna Ülikooli, Eesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeeriumi ning EAPS preemiad ja diplomid teaduspublikatsioonide ja üliõpilaste tööde juhendamise eest. |
11. | Teadusorganisatsiooniline ja –administratiivne tegevus |
Tallinna Ülikooli elkoolipedagoogika õppetooli juhataja alates 2001. aastast. Tallinna Ülikooli akadeemilise komisjoni liige alates 2002. aastast. Eesti Vabariigi Haridus- ja Teadusministeeriumi alushariduse nõukogu liige alates 2002. aastast. TKN ekspert alates 2004. aastast. Tallinna Ülikooli Kasvatusteaduste doktorikooli juhataja alates 2004. aastast. Läti ja Leedu Vabariigi ülikoolide õppekavade ekspert 18 korral (osalenud akrediteerimisel aastatel 2003-2005). |
12. | Juhendamisel kaitstud väitekirjad |
Marina Kondoja, MA, 2005, juh. Marika Veisson. Õpetaja uskumused andekusest. Tallinna Ülikool Aime Peets, MA, 2004, juh. Marika Veisson. Kuueaastaste laste näidisõppekava ja lapse arengu hindamine, arvestades Wechsleri testi tulemusi. Tallinna Pedagoogikaülikool Angelina Vihharev, MA, 2004, juh. Marika Veisson. Eesti ja vene keelt kõnelevate laste arvamusi elust mitmekultuurilises Eestis. Tallinna Pedagoogikaülikool Ave Nõmme, MA, 2004, juh. Marika Veisson. Hüperaktiivsete sümptomitega lapsed lasteaias. Tallinna Pedagoogikaülikool Eve Aus, MA, 2004, juh. Kristina Nugin ja Marika Veisson. 3-6 aastaste laste intellektuaalse arengu sõltuvus keelekeskkonnast.. Tallinna Pedagoogikaülikool Katrin Õisma, MA, 2004, juh. Marika Veisson. 5-6 aastaste laste intellektuaalne ja sotsiaalne areng ning selle seosed arengukeskkonnaga.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kersti Treulich, MA, 2004, juh. Marika Veisson. 4-5 aastase madala sotsiaalse staatusega lapse sotsialiseerimisprotsessi toetamine.. Tallinna Pedagoogikaülikool Maarja Anton, MA, 2004, juh. Marika Veisson. Puudega laste vanemate depressiooni sümptomid, emotsionaalsed seisundid ja toimetulek.. Tallinna Pedagoogikaülikool Monica Sakk, MA, 2004, juh. Marika Veisson. Erineva kultuuritaustaga laste toimetulek mitmekultuurilises koolis laste, lastevanemate ja õpetajate hinnangul.. Tallinna Pedagoogikaülikool Silvi-Kersti Johanson, MA, 2004, juh. Marika Veisson. Teiste kuni viiendate klasside õpilaste hoiakud ja teadlikkus sõltuvusainete kasutamisest.. Tallinna Pedagoogikaülikool Silvi Suur, MA, 2004, juh. Marika Veisson. 6-7 aastase lapse intellektuaalsuse seos sotsiaalse käitumise ja arengukeskkonna mõningate faktoritega.. Tallinna Pedagoogikaülikool Ülle Tõnumaa, MA, 2004, juh. Marika Veisson. Kuueaastaste loovate laste sisepingete maandamine läbi loovusmängu ja loovtegevuste. Tallinna Pedagoogikaülikool Aulika Karo, MA, 2003, juh. Marika Veisson. 6-7 aastaste kuulmispuudega laste intellektuaalne areng.. Tallinna Pedagoogikaülikool Ave Reitalu, MA, 2003, juh. Marika Veisson. Koduse kasvukeskkonna mõju lapse empaatia ja altruismi arengule.. Tallinna Pedagoogikaülikool Elina Olenina, MA, 2003, juh. Marika Veisson. Mängulisi võtteid algklasside eesti keele kui võõrkeele tunnis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Estra Lõoke, MA, 2003, juh. Ülle Saarits ja Marika Veisson. Koolivalmidus - lapsevanema ja algklassiõpetaja ootused kooliks ettevalmistusele lasteaias.. Tallinna Pedagoogikaülikool Karin Lukk, MA, 2003, juh. Marika Veisson. Perekonna intellektuaalne kliima lapse vaimse võimekuse kujundajana.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kristiina Kolk, MA, 2003, juh. Marika Veisson. Lapsevanemate nõustamise olemus ja vajadus Eestis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kristi Kogermann, MA, 2003, juh. Marika Veisson. Intellektuaalsete võimete seos koolivalmidusega.. Tallinna Pedagoogikaülikool Liina Ojamaa, MA, 2003, juh. Marika Veisson. Lasteaia ja algklassiõpetajate kasvatuseesmärgid.. Tallinna Pedagoogikaülikool Pärje Ülavere, MA, 2003, juh. Ülle Saarits ja Marika Veisson. Montessori metoodika emakeele materjalid ja lugemisoskuse kujunemine. Tallinna Pedagoogikaülikool Riina Rüütelmaa, MA, 2003, juh. Marika Veisson. Katse uurida longituudgrupi ja montessorirühma laste intellektuaalset arengut ja koolivalmidust.. Tallinna Pedagoogikaülikool Mare Nugin, MA, 2002, juh. Marika Veisson. Vaimupuudega õpilaste suhted kodus ja probleemid koolis. Tallinna Pedagoogikaülikool Tiina Soosalu, MA, 2002, juh. Marika Veisson. Autistliku koolieeliku kõne ja suhtlemise arendamine individuaalse muusikalise tegeluse kaudu.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kristina Nugin, MA, 2001, juh. Marika Veisson. 3- ja 4-aastaste laste intellektuaalne areng sõltuvalt kasvukeskkonnast.. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Teadustöö põhisuunad | Koolieelsete ja kooliealiste, erivajadustega laste areng ja nende vanemate, õdede-vendade ning vanavanemate, samuti õpetajate isiksuse alased uuringud ning vanemate ning õpetajate koostöö. |
14. | Jooksvad grandid | Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek. Külalis-uurija EU projektis GRANDPARENTING (projektijuht P. K. Smith Londoni Ülikooli Goldsmithsi Kolledži meeskonnas)(alates 2003. aastast). |
15. | Teaduspublikatsioonid |
Quadrello, T., Hurme, H., Menzinger, J., Smith, P.K., Veisson, M., Vidal, S. & Westerback, S. (2005). Grandparents use of new communication technologies in a European perspective. European Journal of Aging: Social, Behavioural and Health Perspectives, 2, 200-207. Veisson, M., Nugin, K. (2005). The Relationship Between Intelligence, Language, and Creativity Development of Preschool Children With Their Developmental Environment. L. Talts & M. Vikat (toim), Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes III (106-117). Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus. Veisson, M., Ruus, V., Ots, L. The Estonian students' and teachers' coping patterns in the academic domain. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/150680.htm Veisson, M., Ruus, V-R. (2004). Academic coping of students in Estonia. Sustainable Development. Culture. Education. III. CD-ROM. Germany. Veisson, M., Ruus, V-R., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2005). School as developmental environment and students coping. In: Person. Color. Nature. Music. Proceedings of the University of Daugavpils Kogermann, K. & Veisson, M. (2004). Relations of Intelligence to School Readiness. In A and M. Veisson (Eds.), Sustainable Development, Culture, Education (pp.71-83). Tallinn: TPÜ kirjastus. Nugin, K.& Veisson, M. (2004). Verbal and motor development of children aged 3 to 6 according to the Wechsler test and relations to intelligence. In A and M. Veisson (Eds.), Sustainable Development, Culture, Education (pp.71-83). Tallinn: TPÜ kirjastus. Veisson, M. (2004). Depression Symptoms and Personality Traits in Parents of Intellectually Disabled and Non-disabled Children. In F. Columbus (Ed.), Advances in Psychology Research, Vol 32, 1-39, New York: Nova Science Publishers. Veisson, M. (2004).Early childhood education and professional education of pre-school teachers in Estonia. Infancia, familia, communidade e educacao. Revista Portuguesa de pedagogia, Ano 38-1,2e3, 191-202. Universidade de Coimbra. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004). Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004). Learners' ability or disability to continue education at comprehensive school. Sustainable Development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5. Nugin, K. & Veisson, M. (2003). Correlation between pre-school children intelligence, creativity and social aspects of development and educational environment. In: J. Hytönen (Ed.), Educational Environment in Early Childhood in Estonia and Finland (pp. 83-89). Poom-Valickis, K., Saarits, Ü., Sikka, H., Talts, L., Veisson, M. (2003). Professional Preparation of Teachers - problems and possibilities. The Estonian Case. Journal of Teacher Education and Training, 3, 45-53. Veisson, M. & Nugin, M. (2003). Intellectual language and social development in early childhood. Journal of Teacher Education and Training, 2, 100-105. Veisson, M. (2001). Parents of disabled children: personality traits. Social Behavior and Personality, 6, 581-592. Veisson, M. (2001). Siblings of disabled children and their social relations: a comparative study between the siblings of disabled children and a control group. In A. Liimets (Hrsg.), Integration als Problem in der Erziehugswissenschaft.Peter Lang: Europäischer Verlag der wissenschaften, 199-210. Veisson, M. (2000). A comparative study between the siblings of mentally retarded children and control group in Estonia // International Journal of Psychology. 35 (3-4):151-151 Sp.Iss. SI Jun-Aug 2000. ISSN 0020-7594 Veisson, M. (2000). Disabled children - the psychological status of parents and the social network of siblings. Department of Psychology, Göteborg University, Sweden 2000. 125 pp. Veisson, M., Kolga, V., Laane, M., Tuisk, I., Vikat, M. Infant and toddler development // International Journal of Psychology. 35 (3-4):244-244 Sp.Iss. SI Jun-Aug 2000. ISSN 0020-7594 Veisson, M. (1999). Depression symptoms and emotional states of parents of disabled and nondisabled children. Social Behavior and Personality: An International Journal, Vol. 27, No 1 (Quarterly). Veisson, M. (1998). Relations between family members according to the Kvebaek family sculpture technique: a comparative study of families with and without mentally retarded children.XVth Biennial ISSBD Meetings. Berne, Switzerland, July 1st to 4 1998. Lawenius, M. & Veisson, M. (1996). Personality and Self-Esteem in Parents of Disabled Children: a comparison between estonia and Sweden. Social Behavior and Personality, 24(2), 195-204. |
viimati muudetud: 19.10.2005
Curriculum Vitae (CV) | ||
1. | First Name | Marika |
2. | Surname | Veisson |
3. | Institution | Tallinn University |
4. | Position | Professor |
5. | Date of birth | 02.12.1949 (day.month.year) |
6. | Education | Higher education |
7. | Research and professional experience |
1973-1976 The Meeri special boarding-school, speech therapeutist 1976-1978 The Tallinn 3rd School for children with speech disabilities, speech therapeutist 1978-1983 Estonian Ministry of Education, chair of the department of special education 1983-1988 psychologist at Tallinn Secondary School No 20. 1988-until present Senior lecturer, Ass. professor and professor in Tallinn University (professor since 2001) |
8. | Academic degree | PhD |
9. | Dates and sites of earning the degrees |
University of Göteborg - 2000 |
10. | Honours/awards | Repeatedly prizes and diplomas for scientific publications and supervising students' thesis from Tallinn University, the Ministry of Education and Science, and Estonian Academic Pedagogical Association (EAPS). |
11. | Research-administrative experience |
Chair of pre-school education at Tallinn University (since 2001). A member of the academic board at Tallinn University. A member of commission of pre-school education in the Ministry of Education and Science. Expert of Research Competency Council (TKN) since 2004. Chair of doctoral school of the faculty of education in Tallinn University. Expert of 18 different study programmes of Latvian and Lithuanian universities (2003-2005). |
12. | Supervised dissertations |
Marina Kondoja, MA, 2005, superv. Marika Veisson. Õpetaja uskumused andekusest. Tallinna Ülikool Aime Peets, MA, 2004, superv. Marika Veisson. Kuueaastaste laste näidisõppekava ja lapse arengu hindamine, arvestades Wechsleri testi tulemusi. Tallinna Pedagoogikaülikool Angelina Vihharev, MA, 2004, superv. Marika Veisson. Eesti ja vene keelt kõnelevate laste arvamusi elust mitmekultuurilises Eestis. Tallinna Pedagoogikaülikool Ave Nõmme, MA, 2004, superv. Marika Veisson. Hüperaktiivsete sümptomitega lapsed lasteaias. Tallinna Pedagoogikaülikool Eve Aus, MA, 2004, superv. Kristina Nugin ja Marika Veisson. 3-6 aastaste laste intellektuaalse arengu sõltuvus keelekeskkonnast.. Tallinna Pedagoogikaülikool Katrin Õisma, MA, 2004, superv. Marika Veisson. 5-6 aastaste laste intellektuaalne ja sotsiaalne areng ning selle seosed arengukeskkonnaga.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kersti Treulich, MA, 2004, superv. Marika Veisson. 4-5 aastase madala sotsiaalse staatusega lapse sotsialiseerimisprotsessi toetamine.. Tallinna Pedagoogikaülikool Maarja Anton, MA, 2004, superv. Marika Veisson. Puudega laste vanemate depressiooni sümptomid, emotsionaalsed seisundid ja toimetulek.. Tallinna Pedagoogikaülikool Monica Sakk, MA, 2004, superv. Marika Veisson. Erineva kultuuritaustaga laste toimetulek mitmekultuurilises koolis laste, lastevanemate ja õpetajate hinnangul.. Tallinna Pedagoogikaülikool Silvi-Kersti Johanson, MA, 2004, superv. Marika Veisson. Teiste kuni viiendate klasside õpilaste hoiakud ja teadlikkus sõltuvusainete kasutamisest.. Tallinna Pedagoogikaülikool Silvi Suur, MA, 2004, superv. Marika Veisson. 6-7 aastase lapse intellektuaalsuse seos sotsiaalse käitumise ja arengukeskkonna mõningate faktoritega.. Tallinna Pedagoogikaülikool Ülle Tõnumaa, MA, 2004, superv. Marika Veisson. Kuueaastaste loovate laste sisepingete maandamine läbi loovusmängu ja loovtegevuste. Tallinna Pedagoogikaülikool Aulika Karo, MA, 2003, superv. Marika Veisson. 6-7 aastaste kuulmispuudega laste intellektuaalne areng.. Tallinna Pedagoogikaülikool Ave Reitalu, MA, 2003, superv. Marika Veisson. Koduse kasvukeskkonna mõju lapse empaatia ja altruismi arengule.. Tallinna Pedagoogikaülikool Elina Olenina, MA, 2003, superv. Marika Veisson. Mängulisi võtteid algklasside eesti keele kui võõrkeele tunnis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Estra Lõoke, MA, 2003, superv. Ülle Saarits ja Marika Veisson. Koolivalmidus - lapsevanema ja algklassiõpetaja ootused kooliks ettevalmistusele lasteaias.. Tallinna Pedagoogikaülikool Karin Lukk, MA, 2003, superv. Marika Veisson. Perekonna intellektuaalne kliima lapse vaimse võimekuse kujundajana.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kristiina Kolk, MA, 2003, superv. Marika Veisson. Lapsevanemate nõustamise olemus ja vajadus Eestis.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kristi Kogermann, MA, 2003, superv. Marika Veisson. Intellektuaalsete võimete seos koolivalmidusega.. Tallinna Pedagoogikaülikool Liina Ojamaa, MA, 2003, superv. Marika Veisson. Lasteaia ja algklassiõpetajate kasvatuseesmärgid.. Tallinna Pedagoogikaülikool Pärje Ülavere, MA, 2003, superv. Ülle Saarits ja Marika Veisson. Montessori metoodika emakeele materjalid ja lugemisoskuse kujunemine. Tallinna Pedagoogikaülikool Riina Rüütelmaa, MA, 2003, superv. Marika Veisson. Katse uurida longituudgrupi ja montessorirühma laste intellektuaalset arengut ja koolivalmidust.. Tallinna Pedagoogikaülikool Mare Nugin, MA, 2002, superv. Marika Veisson. Vaimupuudega õpilaste suhted kodus ja probleemid koolis. Tallinna Pedagoogikaülikool Tiina Soosalu, MA, 2002, superv. Marika Veisson. Autistliku koolieeliku kõne ja suhtlemise arendamine individuaalse muusikalise tegeluse kaudu.. Tallinna Pedagoogikaülikool Kristina Nugin, MA, 2001, superv. Marika Veisson. 3- ja 4-aastaste laste intellektuaalne areng sõltuvalt kasvukeskkonnast.. Tallinna Pedagoogikaülikool |
13. | Current research program | Development of pre-school and school-aged children and children with special needs, personality traits and self-esteem of their parents, siblings, grandparents and teachers, parents' and teachers' cooperation. |
14. | Current grant funding | School as developmental environment and students' coping. Visiting researcher in the project GRANDPARENTING (project leader professor P. K. Smith, University of London Goldsmiths Collage)(since 2003). |
15. | List of most important publications |
Quadrello, T., Hurme, H., Menzinger, J., Smith, P.K., Veisson, M., Vidal, S. & Westerback, S. (2005). Grandparents use of new communication technologies in a European perspective. European Journal of Aging: Social, Behavioural and Health Perspectives, 2, 200-207. Veisson, M., Nugin, K. (2005). The Relationship Between Intelligence, Language, and Creativity Development of Preschool Children With Their Developmental Environment. L. Talts & M. Vikat (toim), Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes III (106-117). Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus. Veisson, M., Ruus, V., Ots, L. The Estonian students' and teachers' coping patterns in the academic domain. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/150680.htm Veisson, M., Ruus, V-R. (2004). Academic coping of students in Estonia. Sustainable Development. Culture. Education. III. CD-ROM. Germany. Veisson, M., Ruus, V-R., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2005). School as developmental environment and students coping. In: Person. Color. Nature. Music. Proceedings of the University of Daugavpils Kogermann, K. & Veisson, M. (2004). Relations of Intelligence to School Readiness. In A and M. Veisson (Eds.), Sustainable Development, Culture, Education (pp.71-83). Tallinn: TPÜ kirjastus. Nugin, K.& Veisson, M. (2004). Verbal and motor development of children aged 3 to 6 according to the Wechsler test and relations to intelligence. In A and M. Veisson (Eds.), Sustainable Development, Culture, Education (pp.71-83). Tallinn: TPÜ kirjastus. Veisson, M. (2004). Depression Symptoms and Personality Traits in Parents of Intellectually Disabled and Non-disabled Children. In F. Columbus (Ed.), Advances in Psychology Research, Vol 32, 1-39, New York: Nova Science Publishers. Veisson, M. (2004).Early childhood education and professional education of pre-school teachers in Estonia. Infancia, familia, communidade e educacao. Revista Portuguesa de pedagogia, Ano 38-1,2e3, 191-202. Universidade de Coimbra. Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004). Academic coping of students. http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003371.htm Veisson, M., Ruus, V., Leino, M., Ots, L., Sarv, E-S. (2004). Learners' ability or disability to continue education at comprehensive school. Sustainable Development. Culture. Education. Tallinn Pedagogical University. ISBN 9985-58-317-5. Nugin, K. & Veisson, M. (2003). Correlation between pre-school children intelligence, creativity and social aspects of development and educational environment. In: J. Hytönen (Ed.), Educational Environment in Early Childhood in Estonia and Finland (pp. 83-89). Poom-Valickis, K., Saarits, Ü., Sikka, H., Talts, L., Veisson, M. (2003). Professional Preparation of Teachers - problems and possibilities. The Estonian Case. Journal of Teacher Education and Training, 3, 45-53. Veisson, M. & Nugin, M. (2003). Intellectual language and social development in early childhood. Journal of Teacher Education and Training, 2, 100-105. Veisson, M. (2001). Parents of disabled children: personality traits. Social Behavior and Personality, 6, 581-592. Veisson, M. (2001). Siblings of disabled children and their social relations: a comparative study between the siblings of disabled children and a control group. In A. Liimets (Hrsg.), Integration als Problem in der Erziehugswissenschaft.Peter Lang: Europäischer Verlag der wissenschaften, 199-210. Veisson, M. (2000). A comparative study between the siblings of mentally retarded children and control group in Estonia // International Journal of Psychology. 35 (3-4):151-151 Sp.Iss. SI Jun-Aug 2000. ISSN 0020-7594 Veisson, M. (2000). Disabled children - the psychological status of parents and the social network of siblings. Department of Psychology, Göteborg University, Sweden 2000. 125 pp. Veisson, M., Kolga, V., Laane, M., Tuisk, I., Vikat, M. Infant and toddler development // International Journal of Psychology. 35 (3-4):244-244 Sp.Iss. SI Jun-Aug 2000. ISSN 0020-7594 Veisson, M. (1999). Depression symptoms and emotional states of parents of disabled and nondisabled children. Social Behavior and Personality: An International Journal, Vol. 27, No 1 (Quarterly). Veisson, M. (1998). Relations between family members according to the Kvebaek family sculpture technique: a comparative study of families with and without mentally retarded children.XVth Biennial ISSBD Meetings. Berne, Switzerland, July 1st to 4 1998. Lawenius, M. & Veisson, M. (1996). Personality and Self-Esteem in Parents of Disabled Children: a comparison between estonia and Sweden. Social Behavior and Personality, 24(2), 195-204. |
last updated: 19.10.2005
[ sulge aken ]