teema: VÄÄRTUSPÕHISE TURUNDUSE JUHTIMISE RAKENDAMISE VÕIMALUSI EESTI ETTEVÕTETES
tunnusnumber: ETF5252
projekti tüüp: Eesti Teadusfondi grant
erialad: 5.1. Majandusteadus
seisund: lõppenud
asutus: Tartu Ülikool
projekti juht: Mait Miljan
kestus: 01.01.2002 - 31.12.2004
kirjeldus: Globaliseeruv ettevõtluskeskkond ning ägenev konkurents nõuab Eesti ettevõtetelt uut, efektiivsemate juhtimismeetodite kasutamist. Ettevõtted peavad liikuma hinnakonkurentsilt väärtuskonkurentsile. Sellega seoses muutub üha aktuaalsemaks maailmas seni väheuuritud ja kasutatud turunduse uue lähenemise - väärtuspõhise turunduse juhtimismeetodite ning mudelite kasutamise võimaluste selgitamine Eesti ettevõtetes. Kavandatava uurimistöö käigus vajavad lahendamist alljärgnevad ülesanded: 1) tuleb läbi viia turunduse audit määratlemaks turunduse rolli ettevõtte väärtusloomes ning fikseerimaks turundusprotsessi üksikute etappide kaupa; 2) analüüsida turupõhise turunduse juhtimise iseärasusi; 3) leida võimalikult täpne turunduse tulemuslikkuse mõõtmise mudel (mudelid); 4) selgitada välja sobivamad võimalused margitoodete rahalise väärtuse hindamiseks Eesti ettevõtluskeskkonnas, määratledes selle ülesande täitmiseks vajaliku informatsiooni olemasolu ja hankimise viisi; 5) leida, mil määral ja viisil sobib piirangute teooria kasutamine turunduse juhtimiseks ja millised võimalused on selles osas Eesti ettevõtetel; 6) selgitada välja väärtuspõhise turunduse juhtimise seisukohtada kasutamise võimalused turunduse funktsionaalsetes strateegiates Eesti turunduskeskkonnas; 7) Eelneva põhjal töötada välja turunduse strateegilised suunad, mis loovad väärtust kõigis turunduse juhtimise protsessi osades ning tegevusprogrammid, kuidas neid strateegiaid koostöös Eesti ettevõtetega reaalselt rakendada.
Uurimistöö tulemused on kavandatavad esitada ühes teaduslikus monograafias, artiklitena teadusajakirjades ja -kogumikes, kolmes doktoritöös ning terves reas magistritöödes. Brändialaseid uurimustulemusi on võimalik rakendada nende rahalise väärtuse määramisel ning brändide turunduse juhtimisel. Piirangute Teooria alane uurimus pakub võimalusi leidmaks vähest investeeringut nõudvaid väärtusloome protsesse, lahendusi Eesti ettevõtete tüüpprobleemidele ja integreerimaks turundusnäitajaid finantsnäitajatega. Oodatavad tulemused esitatakse soovitustena Eesti turunduskeskkonnas sobivate metoodikate kasutamiseks, turunduse tulemuslikkuse mõõtmiseks ja väärtust loovate turundusstrateegiate loomiseks. Teadusliku uurimustöö praktiline rakendamine on kavandatud koostöös Eesti kaubandus-Tööstuskojaga, Eesti Ekspordiagentuuriga, TÜ Ettevõtluskeskusega ning mitmete suurettevõtetega.

projektiga seotud isikud
nr nimi asutus amet  
1.Lele AakTartu Ülikoolmagistrant 
2.Toomas DannebergTartu Ülikooldoktorant 
3.Kalev KaarnaTartu Ülikoolmagistrant 
4.Mait MiljanTÜ majandusteaduskondprofessor