teema: | ERINEVA SUUNITLUSEGA KEHALISE KASVATUSE TUNDIDE MÕJU ALGKLASSIDE ÕPILASTE KEHALISELE AKTIIVSUSELE, MOTOORSELE ARENGULE NING TUNNI ÕPIKESKKONNALE |
---|---|
tunnusnumber: | ETF5284 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
5.6. Psühholoogia |
seisund: | lõppenud |
asutus: | Tartu Ülikool |
projekti juht: | Lennart Raudsepp |
kestus: | 01.01.2002 - 31.12.2004 |
kirjeldus: | Projekti eesmärgid: 1. Hinnata erineva suunitlusega (tervisega seotud kehalise fitnessi e. võimekuse arendamine ning kehalise aktiivsuse suurendamine- A; liigutuskoordinatsiooni arendamine ning liigutusvilumuste õpetamine- B) kehalise kasvatuse tundide mõju algklasside õpilaste motoorsele arengule ning kehalise aktiivsusele tundides. 2. Hinnata kehalise kasvatuse tundide õpikeskkonda erineva suunitlusega tundides. Uuringu hüpotees: tervisega seotud kehalise võimekuse tunnid tagavad laste kõrgema kehalise aktiivsuse tundides, seevastu liigutusvilumuste ja koordinatsiooni arendamisele suunatud tundide õpikeskkond on õpilastele motiveerivam. Käesoleva uuringu tulemused võimaldavad hinnata erineva suunitlusega kehalise kasvatuse tundide mõju laste motoorsele arengule ning tundide õpikeskkonnale. Samuti saadakse objektiivseid andmeid laste kehalise aktiivsuse kohta kehalise kasvatuse tundides. Saadavad tulemused omavad suurt tähtsust algklasside kehalise kasvatuse tundide metoodika hindamisel ja täiustamisel, kuna sellesuunalisi eksperimentaaluuringuid on teostatud väga vähe. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Aave Hannus | TÜ, psühholoogia osak. | assistent | |
2. | Peep Päll | TÜ. spordipedag. | lektor | |
3. | Lennart Raudsepp | Kehakultuuriteaduskond, Tartu Ülikool | dotsent | |
4. | Roomet Viira | TÜ. spordipedag. | doktorant |