teema: Füüsikalised väärkontseptsioonid ja füüsikaterminite väärkasutus ning nende mõju füüsika õpitulemustele
tunnusnumber: ETF5321
projekti tüüp: Eesti Teadusfondi grant
erialad: 1.3. Füüsika
5.5. Pedagoogika
seisund: lõppenud
asutus: Tartu Ülikool
projekti juht: Henn Voolaid
kestus: 01.01.2002 - 31.12.2004
kirjeldus: 1.Välja selgitada, millised on meie ülikoolide loodusteaduslike erialade esimeste kursuste üliõpilaste tüüpilised väärkontseptsioonid ja väärkasutused füüsikas. See annab ka ülevaate keskkooli lõpetanute väärkontseptsioonidest ja väärkasutustest.
2.Võrrelda meie (üli)õpilaste väärkontseptsioone välismaa (üli)õpilaste väärkontseptsioonidega.
3.Selgitada, kas tavakeel mõjutab füüsikaterminite väärkasutust.
4.Uurida, kas õppematerjali ja õpetamise muutmine aitab kummutada füüsikalisi väärkontseptsioone.
5.Teavitada tulemustest õppevahendite autoreid (nii põhi- kui keskkooli füüsikas kui ka alg- ja põhikooli loodusteaduses) ja vastavate õppekavade koostajaid, et vähendada väärkontseptsioonide kujundamist ja süvendamist füüsikaõppes.

projektiga seotud isikud
nr nimi asutus amet  
1.Enn PärtelTÜ FKMFlektor 
2.Jaan SusiTÜ FKMFlektor 
3.Kalev TarkpeaTÜ FKEFdotsent 
4.Henn VoolaidTÜ, füüsika-keemiadotsent