teema: | Füüsikalised väärkontseptsioonid ja füüsikaterminite väärkasutus ning nende mõju füüsika õpitulemustele |
---|---|
tunnusnumber: | ETF5321 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
1.3. Füüsika 5.5. Pedagoogika |
seisund: | lõppenud |
asutus: | Tartu Ülikool |
projekti juht: | Henn Voolaid |
kestus: | 01.01.2002 - 31.12.2004 |
kirjeldus: | 1.Välja selgitada, millised on meie ülikoolide loodusteaduslike erialade esimeste kursuste üliõpilaste tüüpilised väärkontseptsioonid ja väärkasutused füüsikas. See annab ka ülevaate keskkooli lõpetanute väärkontseptsioonidest ja väärkasutustest. 2.Võrrelda meie (üli)õpilaste väärkontseptsioone välismaa (üli)õpilaste väärkontseptsioonidega. 3.Selgitada, kas tavakeel mõjutab füüsikaterminite väärkasutust. 4.Uurida, kas õppematerjali ja õpetamise muutmine aitab kummutada füüsikalisi väärkontseptsioone. 5.Teavitada tulemustest õppevahendite autoreid (nii põhi- kui keskkooli füüsikas kui ka alg- ja põhikooli loodusteaduses) ja vastavate õppekavade koostajaid, et vähendada väärkontseptsioonide kujundamist ja süvendamist füüsikaõppes. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Enn Pärtel | TÜ FKMF | lektor | |
2. | Jaan Susi | TÜ FKMF | lektor | |
3. | Kalev Tarkpea | TÜ FKEF | dotsent | |
4. | Henn Voolaid | TÜ, füüsika-keemia | dotsent |