teema: | Õpilaste mõtlemises, võimete ja motivatsiooniliste uskumuste seosed teadmiste ja nende arenguga |
---|---|
tunnusnumber: | ETF5371 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
5. Sotsiaalteadused |
seisund: | käimasolev |
asutus: | TÜ Sotsiaalteaduskond |
projekti juht: | Eve Kikas |
kestus: | 01.01.2003 - 31.12.2006 |
kirjeldus: | Töö eesmärgiks on uurida õpilaste kolme erineva valdkonna - sotsiaalsed suhted (agressiivsus, tõrjutus), terviseõpetus (haigused), loodusteadused (aine ehitus, füüsikalised ja keemilised reaktsioonid) - teadmisi, nende arengut ja seda mõjustavaid tegureid. Uuritakse alg-, põhi- ja keskkooli õpilasi, tavakooliõpilastele lisaks õpiraskustega õpilasi. Mõjutavate teguritena uuritakse õpilaste mõtlemise taset, järeldamisoskust, tähelepanu, mälu ja motivatsioonilisi uskumusi ja suundumusi. Tulemusena esitatakse mudel mõtlemise taseme, võimete ning motivatsiooni mõjust teadmiste arengule. Lisaks analüüsitakse eraldi motivatsiooniliste uskumuste arengulisi muutusi ja nende seotust mõtlemise tasemega. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Kadri Järv | Nõmme Põhikool | psühholoog | |
2. | Hele Kanter | Liivalaia Gümnaasium | psühholoog | |
3. | Eve Kikas | TÜ Sotsiaalteaduskond | dotsent | |
4. | Hillar Saul | Tallinna Pedagoogikaülikool | doktorant |