teema: | Hariduse kohalikud juhtimisinstitutsioonid ja üldhariduskoolid - hariduse muutumise ja stabiilsuse mõjutajad Eestis |
---|---|
tunnusnumber: | ETF5951 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
5.3. Sotsioloogia |
seisund: | käimasolev |
asutus: | TPÜ Rahvusvaheliste- ja Sotsiaaluuringute Instituut |
projekti juht: | Eda Heinla |
kestus: | 01.01.2004 - 31.12.2006 |
kirjeldus: | Uurimuse keskseteks eesmärkideks on: analüüsida kohalike hariduse juhtimisinstitutsioonide ja üldhariduskoolide personali osalusdemokraatia alaseid seisukohti ja tegevusstrateegiaid riiklikes haridusseadustes fikseeritud hariduse demokratiseerimise sätete elluviimisel; analüüsida võrdlevalt, kuidas on noored ja vanemaealised koolijuhid ja õpetajad vastu võtnud hariduse demokratiseerimisega kaasnevaid muudatusi oma töös ja kuidas viimane on mõjutanud nende toimetulekuressursse. Uurimuse ülesannetele vastuste saamiseks kasutatakse kvalitatiivset ja kvantitatiivset meetodit. Kvalitatiivse uurimuse esimene osa koosneb struktureeritud ekspertintervjuudest maakonna haridusosakonna ja valla ametnikega, kooli hoolekogu liikmetega ja koolide direktoritega; teises osas viiakse läbi süvaintervjuud nende koolide direktoritega ja õpetajatega, kus kooli juhtimisel ja õppetöö läbiviimisel on olulisel kohal hariduse demokratiseerimine. Kvantitatiivse uurimusena viiakse läbi kõikide uurimuses osalevate koolide õpetajatega ankeetküsitlus. Lisaks kasutatakse TPÜ RASI perekonnasotsioloogia osakonna poolt läbi viidud elanikkonnaküsitluse "Eesti 2003" tulemusi. Uurimuse tulemusena on kavas 2006.aastal avaldada hariduse demokratiseerimise problemaatikat kajastav kogumik. Uurimistulemuste praktiline väärtus: uurimus aitab kaasa demokraatliku hariduspoliitika teostamise ja ellviimise teoreetilisele mõistmisele Eesti kontekstis, seda võrdlevalt Lääne-Euroopa demokraatiaga. Andmed demokratiseerimise protsessi toimimisest erinevatel hariduse juhtimise tasanditel on vajalikud antud valdkonna juhtimise tulemuslikkuse analüüsimiseks ja vajadusel muudatuste elluviimiseks. Hariduse juhtimisinstitutsioonidele ja koolidele antakse nende tegevust analüüsivat tagasisidet seminaride vormis. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Eda Heinla | TPÜ Rahvusvaheliste- ja Sotsiaaluuringute Instituut | teadur | |
2. | Aili Kelam | TPÜ RASI | vanemteadur | |
3. | Virve-Ines Laidmäe | TPÜ RASI | teadur |