teema: | Kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetodite kombineeritud kasutamine sotsiaal- ja kasvatusteaduslikus uurimistöös |
---|---|
tunnusnumber: | ETF6148 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
seisund: | käimasolev |
asutus: | Tallinna Pedagoogikaülikool |
projekti juht: | Katrin Niglas |
kestus: | 01.01.2005 - 31.12.2007 |
kirjeldus: | Käesolev uurimus käsitleb kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete uurimismeetodite vahekorda sotsiaal- ja kasvatusteadustes. Uurimisprojekt toetub grandi taotleja poolt aastatel 1998–1999 Cambridge Ülikoolis läbi viidud uurimusele ning 2004. aastal Tallinna Pedagoogikaülikoolis kaitstud doktoritööle, mis keskendusid kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetodite paradigmaatilise vastandamise ning võimalikku kombineeritud kasutamist puudutavatele küsimustele. Projekti lõppeesmärgiks on rahvusvahelise levikuga monograafia kirjutamine kombineeritud uuringudisainide kasutamisest sotsiaal- ja kasvatusteadustes. Selle eesmärgi saavutamiseks on aga vaja seni saavutatud tulemusi edasi arendada. Kuna tegemist on uue valdkonnaga, kus tervikkäsitlus seni puudub, siis on käesolevas uurimisprojektis metoodilistel küsimustel tavapärasest suurem tähtsus ja osakaal. Kolmeaastase projekti edukuse kriteeriumitena saab käsitleda järgnevat: • On analüüsitud uurimisküsimuste- ja eesmärkide seost erinevate kombineeritud uuringudisainide kasutusega ning välja töötatud mudel erinevate kombineeritud uuringudisainide kasutamiseks sotsiaal- ja kasvatusteadustes; • On uuritud ning piloteeritud erinevate pedagoogiliste meetodite kasutuse efektiivsust seoses kombineeritud uuringudisainide kasutust tutvustava monograafia ning kraadiõppuritele mõeldud uurimismeetodite kursusega; • On valminud kombineeritud uuringudisainide kasutust käsitleva monograafia käsikiri ning vastavat õpet ja kombineeritud uurimismeetodite praktilist kasutust toetav veebikeskkond. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Katrin Niglas | Tallinna Pedagoogikaülikool | dotsent |