teema: | Õpilaste kognitiivsete protsesside mõju nende kehalisele aktiivsusele vaba ajal |
---|---|
tunnusnumber: | ETF6634 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
5.5. Pedagoogika |
seisund: | käimasolev |
asutus: | TÜ Kehakultuuriteaduskond |
projekti juht: | Vello Hein |
kestus: | 01.01.2006 - 31.12.2009 |
kirjeldus: | Projekti eesmärgiks on uurida, milliste kognitiivsete protsesside abil toimub õpilaste motivatsiooni ülekandumine kehalises kasvatuse valdkonnast nende vaba aja kehalisele aktiivsusele väljaspool kooli, kasutades transkontekstilist mudelit. Transkontekstiline mudel, mille esitas Hagger (2003), hõlmab kaht sotsiaalkognitiivset motivatsiooni mudelit-enesemääratlemise ja planeeritud käitumise mudelit. Lähtutakse hüpoteesist, et kehalises kasvatuses õpetajate tegevuse tajumine õpilaste poolt kui nende iseseisvust toetav, neile positiivset tagasisidet andev ja neile õppimise strateegiaid õpetav avaldab mõju sisemisele motivatsioonile mitte ainult kehalises kasvatuses vaid ka koolivälisele kehalisele tegevusele. Sisemine motivatsioon seejärel avaldab mõju eelnevatele sotsiaalkognitiivsetele tunnustele, mis on haaratud otsuste tegemise protsessi harjutamise kohta. Uurimuses kontrollitakse ka hüpoteesi, et õpilaste vanemate ja eakaaslaste toetuse tajumine iseseisvaks kehaliseks tegevuseks avaldab mõju nende kavatsustele ja kehalisele tegevusele väljaspool kooli, Tulemusi võrreldakse erineva kultuuritaustaga õpilaste hulgas. Mudeli stabiilsuse hindamiseks viiakse läbi ühe aastase intervalliga samade õpilastega kordusuuring. Uurimistulemuste analüüsimiseks kasutatakse statistikaprogrammi LISREL 8.51, millega on võimalik hinnata nii küsimuste struktuuri valiidsust kui ka struktuurmudelite sobivust vastavate psühhomeetriliste parameetritega. Mudeli praktiliseks väljundiks on, et see võimaldab õpetajatel paremini mõista oma tegevuse tajumist õpilaste poolt ning selle mõju õpilaste kehalise aktiivsuse kavatsusele ja kehaliselt aktiivsele tegutsemisele, mis on üks peamisi kaasaegse kehalise kasvatuse eesmärke. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Vello Hein | Tartu Ülikool | ||
2. | Andre Koka | |||
3. | Maret Pihu |