teema: | STL filosoofia evalveerimine: konstruktivistliku õpetamisviisi mõju õpilaste sotsiaal-teadusliku põhjendamisoskuse kujunemisele loodusteaduslikes õppeainetes |
---|---|
tunnusnumber: | ETF5663 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
5. Sotsiaalteadused |
seisund: | lõppenud |
asutus: | TÜ Bioloogia-geograafiateaduskond |
projekti juht: | Miia Rannikmäe |
kestus: | 01.01.2003 - 31.12.2005 |
kirjeldus: | Projekti eesmärgiks on 1. Töötada välja teaduslikult põhjendatud STL tervikkontseptsiooni ( filosoofia) evalveerimise alused ning kontrollida rakendatavust.2.Töötada välja teoreetiliselt põhjendatud sotsiaal-teadusliku põhjendamisoskuse* kujundamise kontseptsioon Eesti ühiskonna eripära arvestades ja määratleda selle rahvusvahelise rakendatavuse piirid (* laieneb vaid loodusteadusliku sisuga sotsiaalset kandepinda omavatele probleemidele ja ostustustele) 3. Tuginedes kvalitatiivse uurimistöö andmetele töötada välja konstruktivistlike õpetamisjuhendite kategoriseerimise alused (arvestades viimaste relevantsust nii õpilase, teaduse kui ühiskonna suhtes). 4.Leida faktorid, mis mõjutavad konstruktivistlike õpetamisjuhendite koostamise protsessi ja rakendamist üldhariduskoolis. 5.Analüüsida ja hinnata selgituste konstrueerimise ja sotsiaal-teadusliku põhjendamisoskuse kujunemise protsesse kontruktivistlike õpetamisjuhendite kasutamise tingimustes. 6.Uurida, kuidas mõjutab sotsiaal-teadusliku põhjendamisoskuse tase õpilaste arvamusi ja hinnanguid loodusteaduste õppimise vajalikkusest (ettepanekud loodusteaduste populariseerimiseks nii õpilaste kui elanikkonna jaoks). Oodatavad tulemused: 1.Leitakse faktorid, mis mõjutavad sotsiaal-teadusliku põhjendamisoskuse kujunemist/ kujundamist loodusteaduste õppimisel/õpetamisel. 2.Koostatud ja katseliselt kontrollitud konstruktivistlike õppeinstruktsioonide kogum loodusteaduste õpetamiseks põhikooli vanemas astmes ning gümnaasiumis. 3.Sotsiaal- teadusliku põhjendamisoskuse kirjeldamise ja hindamise analüütilised mudelid. 4.Teoreetilised alused loodusteaduste populariseeerimise tõhustamiseks ( kõrgemat järku mõtlemist nõudvate oskuste väärtustamine kutsevalikul). 5. Soovitused õppekava ja õpikute autoritele (relevantsuse mõiste avamine ja arvestamine), ettepanekud lõpueksami struktuuri muutmiseks (sotsiaal-teadusliku põhjendamisoskuse väärtustamine eksamil). |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Jack Holbrook | Tartu Ülikool | külalispofessor | |
2. | Klaara Kask | Tartu Ülikool | doktorant | |
3. | Ülle Liiber | Tartu Ülikool | teadur, doktorant | |
4. | Miia Rannikmäe | TÜ Bioloogia-geograafiateaduskond | vanemteadur | |
5. | Margit Teller | Tartu Ülikool | magistrant | |
6. | Moonika Teppo | Tartu Ülikool | magistrant |