teema: | Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis |
---|---|
tunnusnumber: | SF0182529Bs03 |
projekti tüüp: | sihtfinantseerimine |
erialad: |
5. Sotsiaalteadused |
seisund: | käimasolev |
asutus: | Tallinna Pedagoogikaülikool |
projekti juht: | Miia Rannikmäe |
kestus: | 01.01.2003 - 31.12.2007 |
kirjeldus: | Töötatakse välja loodusteadusliku hariduse relevantsuse teaduslikult põhjendatud kontseptsioon Eesti kontekstis ja kontrollitakse selle rahvusvahelist rakendatavust. Evalveeritakse loodusteaduslik-tehnoloogia alase kirjaoskuse kujundamise filosoofiale baseeruvat õpetamisviisi (relevantsusest lähtuvalt) ning leitakse faktorid, mis mõjutavad relevantsust üldhariduskoolis. Koostatakse mudelid, mis võimaldavad diagnoosida minimaalse ajakulu ja maksimaalse efektiivsusega relevantse õpetamise kompetentsuse saavutamise teid. Lisaks senistele mõistevõrgustike kasutusvaldkondadele töötatakse välja arvutipõhine mõistevõrgustike konstrueerimise ja analüüsimise strateegia õpilaste kognitiivsete oskuste arengu suunamiseks ja hindamiseks. Relevantse õpetamise mõju õpilaste suhtumisele loodusteadustesse ja kognitiivsete teadmiste ja oskuste arengule võrreldakse läbi rahvusvahelise pedagoogilise eksperimendi (kuus Euroopa riiki) ja analüüsitakse lähtudes sotsiaal-teaduslikust põhjendamisoskusest. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Anu Parts | Tallinna Pedagoogikaülikool | teadur | |
2. | Miia Rannikmäe | Tallinna Pedagoogikaülikool | ||
3. | Priit Reiska | Tallinna Pedagoogikaülikool | vanemteadur | |
4. | Anneli Roode | Tallinna Pedagoogikaülikool | magistrant | |
5. | Kirsti Räim | Tallinna Pedagoogikaülikool | magistrant | |
6. | Kristi Räim | Tallinna Pedagoogikaülikool | magistrant | |
7. | Jaak Umborg | Tallinna Pedagoogikaülikool | osak.juh. |