teema: Loodusteadusliku hariduse relevantsuse kontseptsioon ja relevantsust mõjutavad tegurid üldhariduskoolis
tunnusnumber: SF0182529Bs03
projekti tüüp: sihtfinantseerimine
erialad: 5. Sotsiaalteadused
seisund: käimasolev
asutus: Tallinna Pedagoogikaülikool
projekti juht: Miia Rannikmäe
kestus: 01.01.2003 - 31.12.2007
kirjeldus: Töötatakse välja loodusteadusliku hariduse relevantsuse teaduslikult põhjendatud kontseptsioon Eesti kontekstis ja kontrollitakse selle rahvusvahelist rakendatavust. Evalveeritakse loodusteaduslik-tehnoloogia alase kirjaoskuse kujundamise filosoofiale baseeruvat õpetamisviisi (relevantsusest lähtuvalt) ning leitakse faktorid, mis mõjutavad relevantsust üldhariduskoolis. Koostatakse mudelid, mis võimaldavad diagnoosida minimaalse ajakulu ja maksimaalse efektiivsusega relevantse õpetamise kompetentsuse saavutamise teid. Lisaks senistele mõistevõrgustike kasutusvaldkondadele töötatakse välja arvutipõhine mõistevõrgustike konstrueerimise ja analüüsimise strateegia õpilaste kognitiivsete oskuste arengu suunamiseks ja hindamiseks. Relevantse õpetamise mõju õpilaste suhtumisele loodusteadustesse ja kognitiivsete teadmiste ja oskuste arengule võrreldakse läbi rahvusvahelise pedagoogilise eksperimendi (kuus Euroopa riiki) ja analüüsitakse lähtudes sotsiaal-teaduslikust põhjendamisoskusest.

projektiga seotud isikud
nr nimi asutus amet  
1.Anu PartsTallinna Pedagoogikaülikoolteadur 
2.Miia RannikmäeTallinna Pedagoogikaülikool 
3.Priit ReiskaTallinna Pedagoogikaülikoolvanemteadur 
4.Anneli RoodeTallinna Pedagoogikaülikoolmagistrant 
5.Kirsti RäimTallinna Pedagoogikaülikoolmagistrant 
6.Kristi RäimTallinna Pedagoogikaülikoolmagistrant 
7.Jaak UmborgTallinna Pedagoogikaülikoolosak.juh.