teema: | Kogukonnapõhise tarkvaraarenduse meetodid e-õppesüsteemide loomises, kasutamises ja halduses |
---|---|
tunnusnumber: | ETF5944 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
2.9. Süsteemitehnika ja infotehnoloogia |
seisund: | käimasolev |
asutus: | Tallinna Pedagoogikaülikool |
projekti juht: | Kaido Kikkas |
kestus: | 01.01.2004 - 31.12.2006 |
kirjeldus: | Projekti peamise eesmärgina näeme Raymondi sõnastatud "turumudeli" analüüsi nii e- õppesüstee-mide arenduse kui ka sisutootmise kontekstis ning Eesti haridusmaastiku oludele vastava ning sellega sobiva metoodika väljatöötamist (ja ka selle praktilise prototüüpse rakenduse loomist IVA keskkonna näol). Selleks tuleb analüüsida nii seniseid kogemusi e-õppesüsteemide alalt (e-ülikool, Tiigrihüpe) kui ka IVA-ga samadel alustel loodud süsteeme (FLE3). Eraldi alameesmärgiks oleks uurida kvaliteedi tagamise meetodeid kogukonnapõhise arendusmudeli korral ning saadud kogemuste rakendamine IVA arenduses ning õppematerjalide väljatöötamisel.Peamised tööhüpoteesid on järgmised: 1.hüpotees - vaba tarkvara juures kasutatav kogukonnapõhine metoodika ("turumudel") sobib õpihaldussüsteemide arendamiseks 2.hüpotees - lisaks konkreetsele tarkvaraarendusele on "turumudelit" võimalik rakendada ka e-õppesüsteemide sisu arendamisel. 3.hüpotees - kogukonnasisene vastastikune retsenseerimismehhanism suudab tagada tulemuse piisava kvaliteedi. 4.hüpotees - vaba tarkvara arendusmudel sobib konstruktivistliku õpimudeliga paremini kui kommertsalustel tarkvaraarendus.. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Kaido Kikkas | Tallinna Pedagoogikaülikool | vanemteadur | |
2. | Mart Laanpere | TPÜ Haridustehnoloogia keskus | teadur, juhataja kt | |
3. | Reelyka Läheb | TPÜ Haridustehnoloogia keskus | haridustehnoloog | |
4. | Mari Plakk | TPÜ Haridustehnoloogia keskus | koolitusjuht | |
5. | Hans Põldoja | TPÜ Haridustehnoloogia keskus | haridustehnoloog |