teema: | Õpiobjektide ja keskkondade optimiseerimine lähtuvalt õpiteooriatest |
---|---|
tunnusnumber: | ETF5996 |
projekti tüüp: | Eesti Teadusfondi grant |
erialad: |
2.9. Süsteemitehnika ja infotehnoloogia 5.5. Pedagoogika |
seisund: | käimasolev |
asutus: | TÜ Bioloogia-geograafiateaduskond |
projekti juht: | Tago Sarapuu |
kestus: | 01.01.2004 - 31.12.2007 |
kirjeldus: | Projekt uurib õpiobjektide (ÕO-de) omadusi, mis mõjutavad õppijate probleemide lahendamise ja otsuste tegemise oskusi ning kuidas integreerida ÕO-de vastavaid karakteristikuid nende metaandmetesse ja koostamise juhenditesse. Lisaks sellele selgitatakse välja, mlline on erinevate toetussüsteemide mõju õpilaste teaduslike arusaamade kujunemisele ÕO-de vahendusel toimuvas õpiprotsessis uurimuslikus ja ühisõppelises keskkonnas. Seejuures eeldatakse, et õpilaste arusaamade kujunemine sõltub konkreetsetest õpiteooriatest lähtuvatest ning ÕO-de metaandmetes ja spetsifikatsioonides kajastust leidnud toetussüsteemidest.Ühtlasi töötatakse välja ÕO-de rakendamisega seonduv õpikeskkonna optimaalne mudel, mis arvestab õppuri individuaalseid vajadusi ning mis lähtub kaasajal enamaksepteeritud õpiteooriatest. Seejuures piiritletakse individuaalsete vajaduste lähtekarakteristikud ja õpiteooriate põhiprintsiibid ning integreeritakse need ÕO-de standardiseeritud metaandmetesse. Projekti realisserimise tulemusel väljatöötatud ÕO-de saab rakendada unifitseeritud õpikeskkondades nii uurimusliku kui ka ühisõppe eesmärkidel. Projekti täitmise käigus täiustatakse OÕ-de metakeele standardeid, luuakse vastavalt väljatöötatud teoreetilistele alustele täiendavaid O-de ja nende rakendamiseks vajalikke toetussüsteeme, mis integreeritakse ÕO-de kasutamiseks sobilike ja optimaalsete õpikeskkondadega. Väljatöötatud prototüüpe katsetatakse pilootuuringutes ning rahvusvahelistes võrdlusuuringutes. Saadud tulemused on rahvusvahelises plaanis olulisel kohal ÕO-de metaandmete ja spetsifikatsioonide standardiseerimise aluste edasiarendamisel, Eesti seisukohalt leiavad aga tulemused rakendust nii üldhariduskoolide kui ka kõrgkoolide jaoks sobilike virtuaalsete õppesüsteemide loomisel ja nende vastavusse viimisel kaasaja õpirteooriatega. |
projektiga seotud isikud | ||||
---|---|---|---|---|
nr | nimi | asutus | amet | |
1. | Kristjan Adojaan | Tartu Ülikool | doktorant | |
2. | Kaire Jõgi | Tartu Ülikool | doktorant | |
3. | Kai Pata | Tartu Ülikool | teadur | |
4. | Margus Pedaste | Tartu Ülikool | teadur | |
5. | Tago Sarapuu | TÜ Bioloogia-geograafiateaduskond | dotsent | |
6. | Leo Võhandu | Tartu Ülikool | juhataja kt.emeriitprofessor |